Proszę o pomoc.
W moim roverku na zimnym silniku sa bardzo niskie obroty max 1200. wczesniej zawsze mialem 1600.
Co może być powodem.
Na chłodnicy sa dwa wiatraki i mam pytanie czy po zapaleniu samochodu któryś z nich powinien się włączyć. Bo u mnie dopiero po około 20 minutach uruchamiają się obydwa.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 18, 2008 22:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj.
U mnie również jest 1200 obr na zimnym silniku. raczej nie ma się tutaj czym przejmować.
Jeśli chodzi o wiatraki to włączają się tylko kiedy potrzeba, gdyby działały cały czas to znaczy, że byłby termostat albo czujnik temperatury uszkodzony.
To tyle. Może ktoś jeszcze mądrzejszy się wypowie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 204 Skąd: 33- 300 Nowy Sącz
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 01:35
Jeżeli masz obroty 1200 to znaczy że jest ok. Co do wiatraków to dziwi mnie to że po 20 min się włączają. Oznacza to że masz prawdopodobnie nie szczelny układ chłodzenia. Zobacz czy nie ma gdzieś wycieku bo to pierwszy krok do przegrzania silnika i wymiany uszczelki głowicy. Pozdrawiam.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 01:47
dante27 napisał/a:
Jeżeli masz obroty 1200 to znaczy że jest ok. Co do wiatraków to dziwi mnie to że po 20 min się włączają. Oznacza to że masz prawdopodobnie nie szczelny układ chłodzenia. Zobacz czy nie ma gdzieś wycieku bo to pierwszy krok do przegrzania silnika i wymiany uszczelki głowicy. Pozdrawiam.
W sprawnym układzie chłodzenia wentylator włączy się dopiero po ok 20 min. pracy na biegu jałowym. Gdyby miał nieszczelny układ chłodzenia i w układzie nie byłob ciśnienia, płyn w chłodnicy zagotowałby się zanim włączy się wiatrak.
Pamiętam, że to było dla mnie największym zaskoczeniem w pierwszym Roverku. Wentylator włączał się 3, może 4 razy w ciągu roku.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 08:21
1200 obrotów to ok ale czemu ja przez prawie rok miałem 1600. Teraz od momentu jak pojawiły się niskie obroty to załączenie klimatyzacji prawie nie zmienia obrotow. Wczesniej po włączeniu klimatyzacji obroty wzrastały do 2000 a potem ponownie wracały np. na jałowe 900.
Co do wiatraków czy w tym modelu jest tylko jeden bieg czy dwa, i jak włączają się obydwa to znaczy że to jest drugi bieg?
A może to jest związane z prędkością obrotową wiatraków?
Mam jeszcze jedno pytanko czy zbyt mała przerwa na swiecy może być problemem podczas zapalania?
[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 19:29 ]
oj byłem wtedy jeszcze ciemny obroty wróciły do normy po wymian ie pompki teraz ponownie na zimnym mam w granicach 1600 a potem sobie spada do 900 a reszta to też bzdurne pytania ale to nic dzięki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum