Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25 1.6 16v] olej jaki ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25 1.6 16v] olej jaki ?
Autor Wiadomość
Drelo 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Łęczna



  Wysłany: Sob Sie 09, 2008 06:58   [Rover 25 1.6 16v] olej jaki ?

Witam! mam taki dylemat ponieważ nie wiem jaki lać olej do tego roverka syntetyczny czy pół?
jakiej marki
nie mam książki serwisowej
roverkowi zbliza sie 80 000 km i trzeba olej wymienić
samochód sprowadzony z Francji.
Pozdrawiam.
P.S rocznik tego roverka to 2003 rok.
Ostatnio zmieniony przez thef Sob Sie 09, 2008 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 09, 2008 06:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
vanetten 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 79
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 07:38   

Typ oleju silnikowego (ilość) 10W40 (4,5 l) zalewaj tylko dobrym olejem typu Mobil i inne.
Ja osobiście mam Mobil super S 10W40
http://www.roverki.pl/article.php?sid=440
 
 
Drelo 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 18:51   

mozesz mi jeszcze powiedzieć jaki rodzaj ? syntetyczny czy półsyntetyczny ?
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 19:08   

Ja używam w R400 1.4 BP Visco 5000 i nie widzę złych stron.
 
 
Drelo 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 19:33   

no a jaki lejesz syntetyk czy półsyntetyk ?
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 19:35   

Drelo napisał/a:
no a jaki lejesz syntetyk czy półsyntetyk ?

Np przecież napisałem co leję... Google cię nie ugryzie jak by co :twisted:
 
 
vanetten 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 79
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 19:42   

Drelo napisał/a:
mozesz mi jeszcze powiedzieć jaki rodzaj ? syntetyczny czy półsyntetyczny ?



Olej półsyntetyczny 10W40. Najlepiej się dowiedzieć jaki był wcześniej olej, syntetyczny czy półsyntetyczny, bo jeśli syntetyczny to najlepiej takiego zalać, jak nie będzie możliwe dowiedzenie się to najbezpieczniej będzie zalać 10W40 półsyntetyk, takie jest tylko moje zdanie, jeśli się mylę to proszę o poprawienie :wink:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 22:12   

Zalej dobrym olejem 10w40... bo nie posiadasz książki ani nic :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Drelo 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Łęczna



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 08:19   

mi chodzi bardziej o ten syntetyk czy półsyntetyk, bo szkoda mi silnika a właśnie nie wiem jaki by lany...
mam około 77 tys km to jak sądzicie jaki lać syntetyk czy półsyntetyk
a jak wleje inny to coś się zrobi z silnikiem ?
pierwszy raz mam samochód benzynowy wszystkie były diesle :P
P.S chyba są jakieś przeliczniki np. do 50 tys km się leje syntetyk a do 100 tyś km leje się pół syntetyk [najwyżej mnie poprawcie a i tak dałem przykład...]
pozdrawiam :bezradny:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 08:26   

Zalej go olejem pół syntetycznym o lepkości 10w 40

Co sie może stać jak go zalejesz pełnym syntetykiem... może się cały nagar w śliniku wypłukać i dojść do rozszczelnienia całego silnika... będą wycieki oleju, może zacząć go brać, coś będzie stukać w nim
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 09:06   

kolin napisał/a:
Co sie może stać jak go zalejesz pełnym syntetykiem... może się cały nagar w śliniku wypłukać i dojść do rozszczelnienia całego silnika... będą wycieki oleju, może zacząć go brać, coś będzie stukać w nim

To zwykły mit! Jeżeli tylko silnik nie bierze nadmiernie oleju to zawsze najlepszy będzie syntetyk a jak bierze to też tyle, że zabawa będzie kosztowna. To, że syntetyk jest "rzadki" jak go wlewasz z butelki do silnika nie oznacza wcale, że jest też mniej gęsty od półsyntetyka czy mineralnego na nagrzanym silniku!
 
 
cige 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 134
Skąd: CZELADZ



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 09:28   

ja proponuje zalać silnik olejem Mobil super S 10W40 ja na takim hulam a mam już 150.000 :lol:
_________________
ANDRZEJ
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:01   

lamer napisał/a:
To zwykły mit! Jeżeli tylko silnik nie bierze nadmiernie oleju to zawsze najlepszy będzie syntetyk a jak bierze to też tyle, że zabawa będzie kosztowna. To, że syntetyk jest "rzadki" jak go wlewasz z butelki do silnika nie oznacza wcale, że jest też mniej gęsty od półsyntetyka czy mineralnego na nagrzanym silniku!


A ja sie będę kłócił... raz wlałem syntetyk do samochodu który jeździł na pół syntetyku... auto po przejechaniu ok 2 tys... zaczęło palić olej, popychacze zaczęły stukać i ogólnie kultura motoru pogorszyła się, więc prawdą to jest... może nie w autach z małym przebiegiem... a tutaj mamy do czynienia z przebiegiem wg licznika



lamer napisał/a:
To, że syntetyk jest "rzadki" jak go wlewasz z butelki do silnika nie oznacza wcale, że jest też mniej gęsty od półsyntetyka czy mineralnego na nagrzanym silniku!


Ale te oleje mają inne właściwości wystarczy poczytać...

Prosty przykład po co ludzie przechodzą z syntetyka na pół syntetyk jak auto im zaczyna palić większe ilość oleju ?

Każdy ma swoje zdanie w tym temacie...


Ja kolego proponuje MOBIL I SUPER S 10w40 pół syntetyk i po problemie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:31   Re: [Rover 25 1.6 16v] olej jaki ?

Drelo napisał/a:
Witam! mam taki dylemat ponieważ nie wiem jaki lać olej do tego roverka syntetyczny czy pół?
jakiej marki
nie mam książki serwisowej
roverkowi zbliza sie 80 000 km i trzeba olej wymienić
samochód sprowadzony z Francji.
Pozdrawiam.
P.S rocznik tego roverka to 2003 rok.


A to zależy. Jak ma się jakąś większą penwność, że samochód był dbany, serwisowany, i przebieg nie jest cofnięty - to można pokusić się na syntetyka. Ja do mojego Poldiego 1.4 MPI, 12 lat, przebieg 147kkm leję to samo, co dwaj poprzedni właściciele (pierwszy, nomen-omen, bonzo z FSO go miał 6 lat) - Lotos 5W40 syntetyk. Na prawdę dobry olej.
Poldi tylko raz "powąchał" Mobila 1 5W50, ale po około 10 tysiącach wywaliłem go i wróciłem do Lotosa. I nigdy już takiego błędu nie zrobię.

Żeby sprawdzić, w jakim stanie jest silnik - wystarczy go dokładnie oglądnąć - wycieki, itd. A także zajrzeć mu w odbyt- znaczy się w rurę wydechową i sprawdzić stan świec.

Jeśli silnik nie jest umorusany olejem (zwłaszcza tam, gdzie są simmeringi, znaczy się uszczelniacze) to można zakładać, że ma "gumy" w dobrym stanie, czyli czytaj, jeździł na sytetyku, który o wiele lepiej smaruje uszczelniacze, a te znacznie dłużej chodzą. Np. mój poldi ma wszystkie oryginalne, a ma już 12 lat i 147 kkm, w tym 72 ma gazie zrobione, a te 72 kmm w niecałe cztery lata, rocznie poldi dostaje lekko ponad 20 kkm, to dużo jak na poloneza ale silniczek miodzio, nawet kapki oleju nie wydmuchnie, a pierścienie też ma super, bo nic olejku nie ubywa.

Proponuje też wykręcić świece i je oglądnąć. Jak będą czarne, lepkie, zabite syfem - to znakiem jest to, że pierścienie kaput, a to oznacza że albo silnik ma horrendalny przebieg i pierścienie już mu umarły (zużycie) albo jeździł na złym oleju (czytaj mineralnym) i pierścienie nie działają, ale nie od zużycia, ale od zablokowania nagarem od spalonego oleju.

Jeśli silnik nie ma przecieków, wygląda ładnie, nie moczy się, a świece wyglądają OK - to wg mnie, można go zalać kontrolnie syntetykiem.

Potem tylko sprawdzać silnik , czy się nie moczy nagle, czy z rury wydechowej nie puszcza niebieskich dymków, itd..

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, to syntetyk będzie dla niego jak ambrozja. Silniki rovera wykonane są z dobrych jakościowo materiałów i są trwałe, 300 tys km zrobi się nimi bez problemu. A najsłabsze ogniwo tych silników to jest tylko uszczelka pod głowicą, słynne HGF (head gasket failure). Ale przy odrobinie chęci, i to można samemu zrobić, ja to "przeszedłe" prawie dwa lata tamu (listopad 2006), przy przebiegu 102 kkm.
Robiłem sam i juz mam od naprawy nakręcone 45 kkm i jest OK.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 21:42   

Ja zalewam syntetykiem, przejechałem już ponad 30 tyś km i jest ok. Też nie wiem co lane było wcześniej, miał najechane 66 tys.
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 11:49   

Kolin - syntetyki maja bardzo duzo dodatkow myjacych, ten silnik do ktorego zalales ten olej pewnie "sam" sie uszczelnil nagarem, ktory potem zostal wyplukany. Tak sie sklada, ze syntetyki w wysokiej temperaturze maja wieksza gestosc niz polsyntetyki lub mineralne.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:38   

Marcin8622,

Panie nie ten dział :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Drelo 



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Sie 14, 2008 20:18   

no czekam na odpowieć fachowca no bo nie chce spiepszyć silnik
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 14:23   

Drelo, zalej go sobie 10W40 i jest to polsyntetyk.
Nie lej nic innego. Taki jest najlepszy. Tak jak napisano wczesniej albo mobil1 albo dobrego castrola (ja mam castrola).
Wszystko bedzie git i nie kombinuj tyle bo wkoncu trafisz gdzies na jakas mondrale, powie ci ze lepszy syntetyk, a po dyskusji na forum bedziesz myslal ze ludzie tutaj sie nie znaja (choc nimi jezdza na codzien - i znaja sie wysmienicie) i zalejesz syntetykiem.
Mowie Ci 10w40 na mobilu albo castrolu i bedziesz jezdzil az milo!
Szerokosci!
 
 
ika
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:39   

Mam książkę serwisową R 25 1,6 benzyna 2003 (wprawdzie w jakimś flamandzkim) .Tam jest symbol 10W/40 i dalej ACEA A2.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [rover 216,1.6, 96r] jaki olej do 216?
kryspin69 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 14, 2009 09:30
ploomy
Brak nowych postów [rover 216 z 1998] jaki olej ??
kuman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lip 19, 2007 22:19
markos620SDi
Brak nowych postów [Rover 214i 96'] Jaki wlać olej ???
pakooo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Wrz 20, 2007 18:09
Lechos
Brak nowych postów [rover 200 1,4 98r] jaki kupic olej mineralny?
hertz25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Sob Lis 14, 2009 10:23
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink