Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Czy to uszczelka czy tylko zapowietrzenie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Czy to uszczelka czy tylko zapowietrzenie?
Autor Wiadomość
Ksionrze 




Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 20:44   [R416] Czy to uszczelka czy tylko zapowietrzenie?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam-jak w temacie,
mianowicie wywala mi plyn ze zbiorniczka wyrownawczego natomiast brak w zbiorniku sladow oleju, poziom oleju tez sie nie podnosi co by wskazywalo na miesaanie sie plynow. Dlatego nie wiem czy to jestw alnieta uszczelka czy po prostu trzeba odpowietrzyc uklad? Auto stalo pol roku nieuzywane wiec mam andzieje ze nie jest to jednak problem z uszczelka.
Mozecie mi podpowiedziec jak to sprawdzic co jest przyczyna?
Dzieki!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 19, 2008 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 22:00   

wymień korek na nowy i sprawdź zawartość CO2 w płynie (może być testerem akwarystycznym ;) ) jeśli coś będzie, to znaczy, że płyn wywala kompresja, czyli przerwa w uszczelce co komory spalania , gdyby przerwa była do kanałów olejowych, to by go nie wywalało... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Ksionrze 




Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 22:35   

Wydaje mi sie, że korek jest ok-gdyby tak nie bylo to przy sciagnietym korku by nie ladowalo powietrza z węży do zbiornika. Dzieki za rade z testerem-jutro napewno sprbje! Caly czas mam nadzieje ze to tylko jakis wąż gdzies nieszczelny albo cos w tym stylu:/
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:36   

jesli korek jest niesprawny, to w ukladzie chlodzenia nie ma cisnienia, wtedy plyn wrze przy nizszej temp
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 07:23   

AndrewS napisał/a:
jesli korek jest niesprawny, to w ukladzie chlodzenia nie ma cisnienia, wtedy plyn wrze przy nizszej temp


Zgadza się. Ja mam lekko pęknięty korek i może nie tyle woda wrze w układzie, bo wentylator (po czyszczeniu dwiema flaszami octu instalacji chłodzenia przez ok 1500 km) włącza się pięknie, trochę mniej, jak w połowie pola pomiędzy 90 a początkiem czerwonej skali (Poloneza mam), będzie to temp. około 95 stopni, ale trudno jest osiągnąć właśnie właściwą temperaturę pracy silnika, zamiast być 90, na początku jest tak z 85, niby niewiele mniej, ale silnik na pewno trochę więcej pali od lekkiego niedogrzania.
Gdy stanę na światełkach i silniczek zagrzany pochodzi z minutę, dochodzi równiutko do 90 i trzyma się już na tej wartości, no chyba że wentylatorek się włącza - wtedy jest ok 95.

Acha - po octowaniu instalacji wentylator włącza się na maksymalnie minutę (z zegarkiem w ręku, dosłownie), przed czyszczeniem bywało, że i dwie chodził.
Widać ocet nie tylko chłodnicę w środku wymył ale i włącznik wentylatora (po płukaniu silnika borygo było mętne, po odstaniu się wyszła z dobra garstka kamiennego proszku - kamień kotłowy, bo jak mi padała uszczelka (HGF robiłem mu w listopadzie 2006, 45 kkm temu, sam, oczywiście), to dolewałem wody zamiast boryga, skutek musiał być odpowiedni.

Teraz nic nie ubywa, a zrobiłem mu w prawie dwa lata 45 kkm, to niezły przebieg, tylko z racji pękniętego korka (upadł mi niedawno na chodnik i trzasnął widać), nie ma pełnej szczelności układu (jak ścisnę przewód chłodnicy, to korek syczy) i od tego ciśnienia nie może włąściwego osiągnąć, ale woda nie gotuje się, na pewno, ciśnienie jest lekko ponad atmosferyczne i temp silnika nie przekracza nigdy magicznej granicy 100 stopni.
Ale woda w temperaturze 85 - 100 stopni na pewno już warczy, wystarczy sprawdzić to sobie na czajniku z termometrem.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Ksionrze 




Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 00:23   

Panowie -usterka zlokalizowana-pompa wody. Podejrzewalem węże z racji tego ze jakies gryzonie poprzegryzaly niedawno kołderke pod maską a geraz plaga jakiegos tego tałatajstwa jest podobno:) HGF odrzucalem z racji o ktorych pisalem wyzej, aczkolwiek caly zcas sie tluklo po glowie ze moze to to:/ Dzkie za porady z tym cO2 -dobry patent zwlaszca ze rybki hoduje heh:D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sie 23, 2008 01:05   

no, ale to znaczy, ze wirnik pompy luzno latal po osi ??
znaczy sie, niezaleznie sie obracal wzgledem kola zbatego paska rozrzadu??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 01:16   

oprawca_1978 co do tych Twoich 85,90 i 95 stopni to wszystko jak dla mnie jest ok.SIlnik rozgrzewa sie do 85 stopni i otwiera sie duzy obieg na chlodnice.Masz wyczyszczony uklad wiec chlodnica ladnie chlodzi i dopiero w korku sie zagrzewa do wentylatora.popatrz na termostaty,wiekszosc ma temperature otwarcia ponizej 90 stopni.Masz poprostu oznaki bardzo zdrowego ukladu chlodzenia :P
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Zapowietrzenie ogrzewania
Marefcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sty 12, 2011 07:19
szoso
Brak nowych postów [r416]odpala tylko z gazem...
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sro Lis 04, 2009 12:06
darek_wp
Brak nowych postów [R416] Z nawiewu tylko gorące powietrze
Razan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Kwi 23, 2012 20:47
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Wymiana sprzęgła - jakie i czy tylko sprzęgło
Msl72 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lip 12, 2008 12:01
Msl72
Brak nowych postów [R416]Odpala tylko przy dodaniu gazu...cd
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Sty 09, 2012 10:24
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink