Wysłany: Sro Lut 13, 2008 12:54 Rady na daleką podróż
W czwartek wybieram się w daleką podróz... około 900km w jedną stronę. Cał trasę pokonam z 4 pasażerami na pokładzie (plus ja kierowca oczywiście).
Nigdy wczesniej nie jeździłem z takim obciążeniem. Czy powinienem na coś szczególnie zwracać uwagę? Czy w takim przypadku zawieszenie jest na coś bardziej narażone niż zawsze? Czy ma ktoś może jakiś patent na twardy podłokietnik w R45, który w czasie takiej podrózy dla jednego z pasażerów staje się oparciem?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 13, 2008 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli autko jest sprawne, to taka podróż nie różni się niczym od normalnego użytkowania (robię takie przejazdy po 1200-1400 km przy pełnym obciążeniu przynajmniej 2 razy w roku, a czesto 4 lub 6 razy) - jedyne co to przed i po podróży należy sprawdzić to ciśnienie w oponach, poziom oleju, poziom płynu chłodzącego, hamulcowego, płynu w układzie sprzęgła i wspomagania (czyli wszystko to na co warto spojrzeć otwierając co 1000 km maskę i stając na stacji koło kompresora).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja zwykle jeżdżę w 4 osoby, ze względu na wygodę właśnie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Poza sprawami technicznymi, które przedstawili koledzy, musi również dostosować technikę prowadzenia pojazdu. Z doświadczenia wiem , iż Samochód z 4 osobami i jak sądzę z ich bagażami, zachowuje się odmiennie, aniżeli jedzie sam kierowca.
Głównie odczujesz w sytuacjach ekstremalnych, jednakże również powinieneś rozważniej brać zakręty. Fizyki nie oszukasz, im większa masa własna pojazdu, tym większa siła odśrodkowa na niego działa. Dla przykładu. Zakręt, który jadąc sam spokojnie pokonujesz z prędkością 80 km/h, jadąc z pasażerami powinieneś spodziewać się większego zboczenia z toru jazdy. Obciążone auto również trudniej zatrzymać, wiem zaraz się odezwą iż to kilka cm, lecz te kilka cm może przesądzić czy będzie kolizja czy też nie.
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Lut 14, 2008 15:09
Uważaj przy wyprzedzaniu bo z pełnym obciążeniem jest gorzej,ja zawsze jak jade zapakowany przy wyprzedzaniu redukuję bieg o jeden niżej niż sam jade czyli Np
Sam
Jade 80 mam 5 toczę się,wyprzedzam redukuje na 4
Załadowany
Jade 80 mam 5 toczę się,wyprzedzam redukuję na 3
Uważał bym też na koleiny wszelkiego rodzaju dziury,podjazdy,zjazdy bo jednak auto trochę usiądzie
Może żadna rada...ale pytałeś więc piszę jak ja robie w trasie:)
No i oczywiście standart to co Maciek napisał
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Technika jazdy oczywiście jest inna, ale ona zależy wyłącznie od obciążenia, a nie od długości trasy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A i jeszcze jedna rada, często odpoczywaj co jakieś 2-3 godzin, dotrzesz później lecz bezpieczniej
W moich trasach idealnie taki rytm nadaje mi instalacja LPG - musze tankować co 300-350 km, więc wtedy staję, rozprostowuję się i robię 5-10 minut przerwy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
polecam wziasc nawigacje sam wczoraj zrobilem 1500 km roverkiem... polowe drogi w 4 osoby a polowe w 2... z nawigacja jakos tak bardziej bezstresowo sie jedzie(jesli nie znasz trasy),
nie sluchac usypiajacej muzyki ,
jak bedziesz jechac noca to nie zapomnij swiatel opuscic nizej, proponowal bym umyc cale auto przed wyjazdem i pilnowac czystosci szyb i lamp
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Lut 17, 2008 11:46
marcin8c napisał/a:
z 5tki na 3ke ? to raczej nie jest najlepsze chyba...
A co to takiego wbić 3 bieg przy 80 ? sądzisz,że auto zapakowane sprawnie na 4 biegu przy ok 80 odepchnie się
Oczywiście ta zmiana biegu wchodzi gdy potrzebujemy wyprzedzić sprawnie i szybko a nie gdy mamy wolny przeciwny pas wtedy to możemy na luzie pchać nawet z 5
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jako porada na daleka trase to wyspac sie i moze jakiegos tigerka dziabnac po trasie
Zrobic sobie przynajmniej jeden postoj np. w polowie trasy niezaleznie czy ma sie potrzebe fizjologiczna czy nie
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum