Forum Klubu ROVERki.pl :: Rady na daleką podróż
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rady na daleką podróż
Autor Wiadomość
Cherman 




Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lut 13, 2008 12:54   Rady na daleką podróż

W czwartek wybieram się w daleką podróz... około 900km w jedną stronę. Cał trasę pokonam z 4 pasażerami na pokładzie (plus ja kierowca oczywiście).

Nigdy wczesniej nie jeździłem z takim obciążeniem. Czy powinienem na coś szczególnie zwracać uwagę? Czy w takim przypadku zawieszenie jest na coś bardziej narażone niż zawsze? Czy ma ktoś może jakiś patent na twardy podłokietnik w R45, który w czasie takiej podrózy dla jednego z pasażerów staje się oparciem?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 13, 2008 12:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 13, 2008 17:08   

Jeśli autko jest sprawne, to taka podróż nie różni się niczym od normalnego użytkowania (robię takie przejazdy po 1200-1400 km przy pełnym obciążeniu przynajmniej 2 razy w roku, a czesto 4 lub 6 razy) - jedyne co to przed i po podróży należy sprawdzić to ciśnienie w oponach, poziom oleju, poziom płynu chłodzącego, hamulcowego, płynu w układzie sprzęgła i wspomagania (czyli wszystko to na co warto spojrzeć otwierając co 1000 km maskę i stając na stacji koło kompresora).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Skiba 




Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 13, 2008 18:13   

Maciej nic dodać nic ująć :razz:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Cherman 




Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 07:06   

Dziekuję bardzo... A czy osoba jadąca z tyłu i siedząca po środku nie skarży się na twarde oparcie (podłokietnik)?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 14, 2008 08:14   

Ja zwykle jeżdżę w 4 osoby, ze względu na wygodę właśnie.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 12:53   

Poza sprawami technicznymi, które przedstawili koledzy, musi również dostosować technikę prowadzenia pojazdu. Z doświadczenia wiem , iż Samochód z 4 osobami i jak sądzę z ich bagażami, zachowuje się odmiennie, aniżeli jedzie sam kierowca.
Głównie odczujesz w sytuacjach ekstremalnych, jednakże również powinieneś rozważniej brać zakręty. Fizyki nie oszukasz, im większa masa własna pojazdu, tym większa siła odśrodkowa na niego działa. Dla przykładu. Zakręt, który jadąc sam spokojnie pokonujesz z prędkością 80 km/h, jadąc z pasażerami powinieneś spodziewać się większego zboczenia z toru jazdy. Obciążone auto również trudniej zatrzymać, wiem zaraz się odezwą iż to kilka cm, lecz te kilka cm może przesądzić czy będzie kolizja czy też nie.

Szerokiej drogi

Pozdrawiam Krystian
 
 
R-200 



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 14:57   

Prawda, droga hamowania też się wydłuża. :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 15:09   

Uważaj przy wyprzedzaniu bo z pełnym obciążeniem jest gorzej,ja zawsze jak jade zapakowany przy wyprzedzaniu redukuję bieg o jeden niżej niż sam jade czyli Np


Sam
Jade 80 mam 5 toczę się,wyprzedzam redukuje na 4

Załadowany

Jade 80 mam 5 toczę się,wyprzedzam redukuję na 3

Uważał bym też na koleiny wszelkiego rodzaju dziury,podjazdy,zjazdy bo jednak auto trochę usiądzie
Może żadna rada...ale pytałeś więc piszę jak ja robie w trasie:)

No i oczywiście standart to co Maciek napisał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 14, 2008 18:05   

Technika jazdy oczywiście jest inna, ale ona zależy wyłącznie od obciążenia, a nie od długości trasy. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 18:30   

A i jeszcze jedna rada, często odpoczywaj co jakieś 2-3 godzin, dotrzesz później lecz bezpieczniej
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 14, 2008 18:38   

krychu napisał/a:
A i jeszcze jedna rada, często odpoczywaj co jakieś 2-3 godzin, dotrzesz później lecz bezpieczniej

W moich trasach idealnie taki rytm nadaje mi instalacja LPG - musze tankować co 300-350 km, więc wtedy staję, rozprostowuję się i robię 5-10 minut przerwy. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 22:43   

polecam wziasc nawigacje :) sam wczoraj zrobilem 1500 km roverkiem... polowe drogi w 4 osoby a polowe w 2... z nawigacja jakos tak bardziej bezstresowo sie jedzie(jesli nie znasz trasy),

nie sluchac usypiajacej muzyki :) ,

jak bedziesz jechac noca to nie zapomnij swiatel opuscic nizej, proponowal bym umyc cale auto przed wyjazdem i pilnowac czystosci szyb i lamp :)

sprawdzic wycieraczki, plyn spryskiwaczy.

Wziasc zestaw kluczy, latarke, srubokrety, porządna taśme,wd 40, papier toaletowy :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 22:45   

michone napisał/a:
jak bedziesz jechac noca to nie zapomnij swiatel opuscic nizej

tak, żeby nie oslepiać ale jednak widzieć trochę tej drogi ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 23:01   

Kij bejsbolowy w razie czego :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 23:09   

do bejsbolowego mogą się doczepic jak nie jesteś zapisany w kutnie w klubie :D Ale do bilarda równie dobrze się sprawdza :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin8c 




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 11:43   

kolin napisał/a:

mam 5 toczę się,wyprzedzam redukuję na 3


z 5tki na 3ke ? to raczej nie jest najlepsze chyba...
_________________
O_o
 
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 11:46   

marcin8c napisał/a:
kolin napisał/a:

mam 5 toczę się,wyprzedzam redukuję na 3


z 5tki na 3ke ? to raczej nie jest najlepsze chyba...

Prosze o rozwiniecie wypowiedzi. Sam nieraz tak robie jak jade np 70km/h na 5 biegu za ciezarowka i potrzebuje sie dobrze zebrac.
 
 
kolin 




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 11:46   

marcin8c napisał/a:
z 5tki na 3ke ? to raczej nie jest najlepsze chyba...


A co to takiego wbić 3 bieg przy 80 ? sądzisz,że auto zapakowane sprawnie na 4 biegu przy ok 80 odepchnie się :?:

Oczywiście ta zmiana biegu wchodzi gdy potrzebujemy wyprzedzić sprawnie i szybko a nie gdy mamy wolny przeciwny pas wtedy to możemy na luzie pchać nawet z 5 :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 12:12   

kolin napisał/a:
sądzisz,że auto zapakowane sprawnie na 4 biegu przy ok 80 odepchnie się :?:

jeśli to diesel to tak :] :mrgeen: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 17, 2008 12:50   

Jako porada na daleka trase to wyspac sie i moze jakiegos tigerka dziabnac po trasie ;)
Zrobic sobie przynajmniej jeden postoj np. w polowie trasy niezaleznie czy ma sie potrzebe fizjologiczna czy nie ;)

Pozdro,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Podróż Kraków - Maribor (Słowenia)
Porady przed podróżą
Homi Offtopic 10 Pon Mar 22, 2010 20:34
Homi
Brak nowych postów ferie czyli podróż pociągiem do Zakopanego :) - POMOCY :D
Matius Offtopic 14 Wto Gru 29, 2009 10:49
luki_pj
Brak nowych postów [GAZ ]PIŁA GDZIE NAJLEPIEJ ZALOZYC PROSZE O RADY
Daawid Offtopic 0 Czw Cze 04, 2009 17:36
Daawid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink