Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam serdecznie,
Od pewnego czasu w moim roverku 75 pojawił się problem.
Objawia się on tym, że w okolicach 2k-3k obrotów auto jak by na sekundę się "odcina" - ja mu gazu a on nic, szarpie. Po pierwszych szarpnięciach wrzucam następny bieg i znowu koło 2k-3k obrotów delikatne szarpnięcia (auto nie ma tej płynności). Co najlepsze, nie dzieje się to zawsze. Czasami usterka dopada mnie nagle w trasie i po kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach samo nagle ustaje, czasami wystarczy wyłączyć auto a następnie włączyc ponownie i problem znika.
Co może być nie tak? Może miał ktoś podobny problem i wie co należy sprawdzić.
Dziękuję serdecznie za wszystkie posty!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:18
Radzę sprawdzić a najlepiej wymienić olej , jeżeli nie pomoże to zrobić test komputerowy skrzyni biegów (w tych skrzyniach zdarzały się felerne czujniki prędkości.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
ja mam 214Si i ma podobny problem jak tutaj kolega.Auto się tak jak by "przydławiło" na chwile,czy to faktycznie moze byc wina oleju??? nie mam pojecia. Dodam że auto nie jest w gazie . Prosimy o pomoc jezeli ktos coś wie na ten temat...
Radzę sprawdzić a najlepiej wymienić olej , jeżeli nie pomoże to zrobić test komputerowy skrzyni biegów (w tych skrzyniach zdarzały się felerne czujniki prędkości.
Olej był wymieniany całkiem niedawno - wszystko z nim raczej jest w porządku.
Odnośnie skrzyni to nie wiem - nie robiłem takiego testu. Najpierw chciałbym udać się aby podpiąc komputer pod silnik jednak napisałem tutaj topic z nadzieja, że ktoś znajdzie dla mnie cudowne rozwiązanie i obejdzie się bez komputera
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:48
Chyba się wkradła mała niejasność ja piszę odnośnie skrzyni automatycznej Jatco.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Czy to wyglada tak ze dodajesz gazu, a on przez sekunde lub dwie wogole nie reaguje na gaz i nagle sie zbiera juz na wyzszych obrotach?? Jezli masz taki objaw wymien regulatar cisnienia paliwa w listwie wtryskujacej (albo najpierw przedmuhaj stary). Mialem taki objaw jak napisalem powyzej i wina byl regulator cisnienia paliwa (zawor jak kto woli). Sprawdz jeszcze jak silnik chodzi na jalowym. Czy nie zaczyna szatkowac od czasu do czasu.
Czy to wyglada tak ze dodajesz gazu, a on przez sekunde lub dwie wogole nie reaguje na gaz i nagle sie zbiera juz na wyzszych obrotach?? Jezli masz taki objaw wymien regulatar cisnienia paliwa w listwie wtryskujacej (albo najpierw przedmuhaj stary). Mialem taki objaw jak napisalem powyzej i wina byl regulator cisnienia paliwa (zawor jak kto woli). Sprawdz jeszcze jak silnik chodzi na jalowym. Czy nie zaczyna szatkowac od czasu do czasu.
Tak - powiedzmy, że tak to wygląda. Zmieniam bieg, wciskam gaz i nagle przez dosłownie chwile (2 sekundy na pewno nie, troszku krócej) czuje jako kierowca, że jest problem z obrotami i nagle takie delikatne szarpnięcie, jak by nagle samochód dostał kopa.
Można to porównać do zachowania samochodu gdy zaczyna brakować paliwa i auto jedzie na oparach...
A mógłbyś coś więcej powiedzieć nt. tego regulatora cisnienia paliwa? Gdzie go dokładnie znajdę? Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę więc tylko z dokładnymi wskazówkami i radami jestem w stanie cokolwiek przedmuchać
poti: ta mialem ten sam objaw. W zasadzie bardzo niebezpieczny jak chcesz wyjechac z podporzadkowanej a nie masz duzo czasu zeby sie zmiescic mozesz spowodowac wypadek dlatego musisz to zrobic. Wciskasz gaz a tu kupa, nagle po 1,5 sekundy sie zbiera zrywajac kapcia juz na obrotach o jakies 500 wyzszych. Sprawdz jeszcze jaedna rzecz, odpal auto i wsluchaj sie jak na jalowym biegu chodzi silnik przez pierwsze 5 minut. Zobacz czy obroty faluja przez te pierwsze minuty i czy silnik szatkuje, nierowno obraca.
Zrob tak - znajdz gdzie jest listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica, pod nia jest silniczek krokowy a jeszcze nizej silnik. Z lewej storny listwy jest taki gumowy przewod zwrotny paliwa. Dorwij metalowy zacisk i zaczisnij tak by zmniejszyc srednice tego przewodu tak o polowe (zwiekszysz tym cisnienie w listwie wtryskujacej jezeli regulator jest padniety). Przewod zaczisnij tak 2 cm od jego wyjscia z listwy. Przejedz sie i zobacz czy zachowuje sie normalnie. Jak jestes laikiem to dorwij kogos kto sie zna i niech ci to zrobi. To taka Polska prowizorka, jezeli to pomoze to nie jezdzij z zaciskiem zbyt dlugo tylko wymien regulator cisnienia paliwa w listwie. Jak bedziesz samemu wymienial regulator cisnienia paliwa zrob to na zimnym silniku, a jak bedziesz robil na cieplym to miej pod reka gasnice
poti: ta mialem ten sam objaw. W zasadzie bardzo niebezpieczny jak chcesz wyjechac z podporzadkowanej a nie masz duzo czasu zeby sie zmiescic mozesz spowodowac wypadek dlatego musisz to zrobic. Wciskasz gaz a tu kupa, nagle po 1,5 sekundy sie zbiera zrywajac kapcia juz na obrotach o jakies 500 wyzszych. Sprawdz jeszcze jaedna rzecz, odpal auto i wsluchaj sie jak na jalowym biegu chodzi silnik przez pierwsze 5 minut. Zobacz czy obroty faluja przez te pierwsze minuty i czy silnik szatkuje, nierowno obraca.
Zrob tak - znajdz gdzie jest listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica, pod nia jest silniczek krokowy a jeszcze nizej silnik. Z lewej storny listwy jest taki gumowy przewod zwrotny paliwa. Dorwij metalowy zacisk i zaczisnij tak by zmniejszyc srednice tego przewodu tak o polowe (zwiekszysz tym cisnienie w listwie wtryskujacej jezeli regulator jest padniety). Przewod zaczisnij tak 2 cm od jego wyjscia z listwy. Przejedz sie i zobacz czy zachowuje sie normalnie. Jak jestes laikiem to dorwij kogos kto sie zna i niech ci to zrobi. To taka Polska prowizorka, jezeli to pomoze to nie jezdzij z zaciskiem zbyt dlugo tylko wymien regulator cisnienia paliwa w listwie. Jak bedziesz samemu wymienial regulator cisnienia paliwa zrob to na zimnym silniku, a jak bedziesz robil na cieplym to miej pod reka gasnice
Dziękuję serdecznie kolego
Gdy wstanie słońce to postaram się do tego popatrzyć zgodnie z Twoimi instrukcjami.
Nie mniej jednak ciężko będzie od razu sprawdzić czy sposób pomógł czy nie gdyż tak jak mówiłem - szarpanie objawia się nieregularnie. Kilka dni temu robiłem trase od siebie do Kielc (200 km w jedną stronę) i nagle w połowie drogi zaczęło szarpać, nic - jechałem dalej. Aż nagle ustąpiło. Tak więc kilka dni będę musiał dopiero obserwować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum