Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 14:12 [R620] Silnik się dławi
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Pojawiły się problemy z moim Roverkiem.
Od jakiegoś czasu, silnik nie pracuje tak jak powinien.
Kiedy silnik jest rozgrzany auto nie trzyma obrotów, tzn. obroty falują i samochodem szarpie. W trasie kiedy chcę mocniej przycisnąć, tzn. kiedy samochód wchodzi na większe obroty bądz na piątym biegu przy wyższej prędkości samochód zaczyna się dławić, w pewnym momencie tak jakby odcina mu dopływa paliwa i jedynym wyjściem jest zatrzymać się, żeby pochodził sobie na wolnych obrotach i w tedy można jechać dalej.
Co może być przyczyną bo staję się to coraz bardziej uciążliwe. Kable przy pompie wtryskowej sprawdzałem, wyglądają OK.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 14:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Wrz 07, 2008 20:38
DeathMan napisał/a:
Kiedy silnik jest rozgrzany auto nie trzyma obrotów, tzn. obroty falują i samochodem szarpie
Może czujnik temperatury paliwa znajdujący sie w pompie wtryskowej?
Chyba na stronie klubowej była opisana jego wymiana w przypadku pływających obrotów.
Tak mi sie coś skojarzyło bo napisałeś,że to przy rozgrzanym silniku występuje...
Chociaż mogę sie mylić.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 13:25
A korek wlewu paliwa pod jakim względem mam sprawdzić ?
Korek z tego co właśnie zauważyłem jest nieoryginalny, bo od Nissana (taki podpis występuje na zewnętrznej części korka).
Co do przepływki do od jakiegoś czasu wyświetla mi się kod błedu ale do tej pory było wszystko OK.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 13:35
DeathMan napisał/a:
A korek wlewu paliwa pod jakim względem mam sprawdzić ?
Czy zaworek pracuje. A może jest tak, że w tym od nissana takowego nie ma (?) i w baku wraz z upływem paliwa tworzy się wysokie podciśnienie, z którym pompa wtryskowa sobie nie radzi.
DeathMan napisał/a:
Co do przepływki do od jakiegoś czasu wyświetla mi się kod błedu ale do tej pory było wszystko OK.
A była niedawno odłączana? Bo odłączenie jej i jazda bez przepływki powoduje zapisanie się w pamięci komputera błędu przepływomierza. Nie świeci się "check engine", ale komputer błąd rejestruje. Jeśli nie odpinałeś jej ostatnio, to może jest walnięta albo masz jakiś problem z przewodami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum