Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Mycie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Mycie silnika
Autor Wiadomość
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 13:45   [R45] Mycie silnika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Jakim sposobem bezpiecznie mozna wymyć silnik? Myślałem o benzynie ekstrakcyjnej i szmatke - sposób ręczny - żeby niczego nie pozalewać i żeby wszystko było bezpiecznie. Zanosze się z tym zamiarem, gdyż wydaje mi się, że zbyt szybko ubywa mi olej w silniku. Po poprzednich wyciekach, które mechanik wyeliminował (źle zamontowany uszczelniacz wału) na silniku są nadal plamy. Chcę się ich pozbyć, żeby zlokalizować ewentualne inne wycieki.

W jaki sposób zatem wymyć?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 30, 2007 13:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 30, 2007 14:59   

hmm przy silniku zamontowanym w samochodzie i to z calym osprzetem jest ze tak powiem przerypane, nie robilem tego, ale moge sobie wyobrazic,
chyba musisz podejzane miejsca przetrzec tak jak piszesz, recznie szmatka
byly tu na forum, albo jescze na grupach watki osob ktore po myciu urzadzeniem wysokocisnieniowym, mialy problem z elektryka silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 23:34   

O kurcze, myć myjką wysokociśnieniową silnik to trzeba być odważnym...
Na każdej dobrej stacji można kupić płyny do mycia silnika w spryskiwaczu. Pryska się, zostawia na pare minut (samo zacznie spływać z syfem) i potem zetrzeć/zmyć na czysto można bez problemu.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 05:57   

UncleAllEvil napisał/a:
O kurcze, myć myjką wysokociśnieniową silnik to trzeba być odważnym...
Na każdej dobrej stacji można kupić płyny do mycia silnika w spryskiwaczu. Pryska się, zostawia na pare minut (samo zacznie spływać z syfem) i potem zetrzeć/zmyć na czysto można bez problemu.


Czy ja wiem. Ostatnio myłem w swoim R400 na myjni wysokociśnieniową bo chciałem sprawdzić skąd mam wyciek. Najważniejsze to mieć w zapasie WD40. Auto po myciu na 99% nie zapali a jak zapali to zaraz zgaśnie - powód - zalana kopułka.
Ja miałem do wymiany więc przed mysiem kupiłem, Kable, kopulke i palec. Auto z myjni wypchalem bo nie zapaliło. Szybka wymiana kopułka kable i palce i zapaliło od strzała.
Najlepsze jest to, że po myciu przestał świecić SRS :mrgreen:
Kilka dni później zaczął świecić znowu. :???:
Dodatkowo po myciu przez jakieś 20km świecł ABS.
Takie tam "błachostki".
Nie boje sie myć bo mój pierwszy Roverek po sprowadzeniu miał tak czysty silnik, że nigdzie nie chccieli przeglądu zrobić, bo oni nie będą szukać numerów na takim silniku :mrgreen: Umyłem i to samo co teraz w 400. Kopułka zalana i tyle.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 06:03   

Ja zawsze myje silniki srodkiem do mycia silników kupisz w kazdym samochodowym spryskujesz czekasz chwile i syf zaczyna spływac ja zawsze jeszcze mokrym pędzlem przejerzdzałem zeby lepiej domyc pozniej sobie szmatką wytarłem ładnie i gitara...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 07:42   

Witam.
Cherman napisał/a:
Jakim sposobem bezpiecznie mozna wymyć silnik? Myślałem o benzynie ekstrakcyjnej i szmatke - sposób ręczny - żeby niczego nie pozalewać i żeby wszystko było bezpiecznie.

Sposób dobry, tylko że nie wszędzie umyjesz. Ja zawsze stosuje połączenie: mycie ręczne (szmatka+płyn do mycia silników) + mycie ma mokro (płyn do mycia silników+woda pod ciśnieniem, z węża). Nie wiem, dlaczego wszyscy tak panicznie boją się mycia wodą. W najgorszym razie trzeba po prostu odczekać, aż wszystko porządnie wyschnie (zostawć np. na kilka godzin po umyciu samochód z podniesioną maską, najlepiej na słońcu).
Myłem tym sposobem obydwa swoje R i oto moje spostrzeżenia:
1. R który zdawał się być odporny na wodę (nic się z nim nie działo nawet po przejechaniu największej kałuży) po myciu wymagał ok. pół godziny schnięcia, gdyż w przeciwnym wypadku palił ale przerywał, tracił moc.
2. R który gaśnie na chwilę po przejechaniu dużej kałuży po umyciu silnika wodą pali od ręki, nie trzeba czekać na wyschnięcie :mrgreen:
Tak więc różnie bywa, w zależności od stanu instalacji elektrycznej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 31, 2007 15:22   

no ale moze sie tak zdazyc, ze komp nalapie bledow, przelaczy sie na tryb serwisowy i co wtedy ??
trzeba test booka szukac,
nie wiem czy sie przelaczy spowrotem z trybu serwisowego na normalny, jesli czujnik bedzie juz dawal dobre dane
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mikelis 



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 3
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 18:06   

A ja mam takie pytanie: Czy sugerowalibyście umyć silnik w takiej sytuacji, kiedy podczas włączonego ogrzewania kabiny czuć nieprzyjemny zapach (sytuacja mam miejsce tylko wtedy, gdy leci ciepłe powietrze, zimnego nawiewu to nie dotyczy)? Wydaje mi się, ze może to być spowodowane jakimś wyciekiem.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 18:20   

jeśli coś czuć z wylotów to radzę użyć ozonatorów napewno w jakimś serwisie klimy mają , usuwa wszystkie nieładne zapachy .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 18:54   

Gdy zdecydujesz się na mycie silnika benzyną to pamiętaj o rozpięciu akumulatora
Kilka lat temu myłem silnik benzyną i tego nie zrobiłem, no domiar złego robiłem to pędzelkiem z metalowym okuciem.
Gdzieś dotknąłem, iskierka i całe szczęście że nie byłem tam sam i kolega miał gaśnicę pod ręką.

Najlepiej zrób to oryginalnym sprajem do czyszczenia silników.

Co do smrodku, to miałem zapchane odpływy na podszybiu i filtr kabinowy zanurzy był w 1/4 w wodzie, gdy naprawiłem usterkę(przepchałem) ale nie wymieniłem tego filtra miałem smrodek.
Następnie cała butelka na obie strony parownika + w przewody wentylacyjne i teraz jazda stała się przyjemnością.

:wink:
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 19:07   

eno Panowie :cool: ja umylem serducho mojemu roverkovi tydzien temu myjka i wszysko w 100% ok tylko trzeba db przedmuchac powietrzem po myciu, aha no i przed myciem zabezpieczyc te najwazniejsze rzeczy jesli ktos nadgorliwy to zaczynajac od kopulki a na bezpiecznikach konczac :mrgreen:

ja poza filtrem powietrza nie zabezpieczylem nic i odpalil za pierwszym razem

Tomi_114 napisał/a:
Auto po myciu na 99% nie zapali a jak zapali to zaraz zgaśnie - powód - zalana kopułka.


to nawiazujac do tego :wink:

robi to wielu i wielu nie ma problemow wiec jak to kidys mi moj ojciec powiedzial
"i po co sie bac...., nie boj sie bo jak sie bedziesz bal to nic ci nie wyjdzie"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

powodzenia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [45]HFG i remont silnika?
RaD256 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 20, 2010 12:58
RaD256
Brak nowych postów [R416] Moc silnika
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Lip 23, 2011 12:09
driftdreamer
Brak nowych postów [R45] swap silnika
W1ateR Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lis 15, 2014 19:27
Kozik
Brak nowych postów [r 45] jak głowica do silnika
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lis 22, 2010 08:39
ADI-mistrzu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r45] diagnostyka silnika
misiek409 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lis 23, 2012 23:10
redcloud



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink