Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Przytkane wtryski ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Przytkane wtryski ?
Autor Wiadomość
wjadro 



Dołączyła: 17 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: 1234



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 14:41   [R416] Przytkane wtryski ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.
Samochodzik jezdzi juz na gazie ponad 3,5 roku i nie bylo problemów z instalacją gazową.
Jednak bardzo przeszkadza mi skakanie obrotów w momęcie pracy na benzynie na rozgrzanym silniku.
Przy pracy na gazie nic takiego sie nie dzieje.
Przy pracy na bezynie np. przy niskich obrotach <2k po wciśnieciu sprzęgła silnik czasami nawet gasnie, inny przyklad - silnik pracuje na wolnych obrotach, przygazuje do 1500obr i puszcze gaz, obroty spadaja prawie do zera lub silnik gasnie.

Czy jest to wina przytkanych wtrysków czy coś innego i jak ewentualnie to sprawdzić ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 14:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 15:48   

Jaka instalacja gazowa?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:00   

piter34 napisał/a:
Jaka instalacja gazowa?

piter34, zupełnie z ciekawości zapytam: czy rodzaj instalacji (jej rodzaj, stan i takie tam) może mieć wpływ na pracę silnika na benzynie ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:03   

Zależnie od generacji instalacji gazowej różnie jest rozwiązane przełączanie na benzynę. Na sekwencji np. silnik najdłużej pracuje na benzynie i wg mnie nie mają prawa się przytkać wtryski. Poza tym sekwencja jest bardziej inwazyjna jeśli chodzi o sterowanie wtryskiem benzyny (źle wyregulowana może poprzestawiać mapy wtrysku i wtedy się cyrki dzieją).

W praktycznie każdej instalacji II generacji można odpalać silnik bezpośrednio na gazie. W przypadku IV generacji jest z kolei wiele takich instalek, w których się tego robić nie da.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:07   

dzięki wielkie i niskie ukłony za rozjaśnienie tematu :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 11:19   Re: [R416Si 16V '97 LPG] Przytkane wtryski ?

wjadro napisał/a:
Witam.
Samochodzik jezdzi juz na gazie ponad 3,5 roku i nie bylo problemów z instalacją gazową.
Jednak bardzo przeszkadza mi skakanie obrotów w momęcie pracy na benzynie na rozgrzanym silniku.
Przy pracy na gazie nic takiego sie nie dzieje.
Przy pracy na bezynie np. przy niskich obrotach <2k po wciśnieciu sprzęgła silnik czasami nawet gasnie, inny przyklad - silnik pracuje na wolnych obrotach, przygazuje do 1500obr i puszcze gaz, obroty spadaja prawie do zera lub silnik gasnie.

Czy jest to wina przytkanych wtrysków czy coś innego i jak ewentualnie to sprawdzić ?

Pozdrawiam


Mam identycznie to samo. Przyczyna jak zwykle przy gazowni - przypchana instalacja benzynowa (filtr nie daje się wymienić, na pewno jest przytkany, no i wtryski - na pewno strasznie przypchane).

Od tego, gdy depnie się, jak silnik pracuje na benzynie - silnik po piewrsze nie ma mocy, a i czasami gaśnie.
Dzieje się tak dla tego, że instalacja benzynowa, z racji przypchania, nie jest w stanie nastarszyć silnikowi odpowiedniej do obciążenia i obrotów, ilości benzyny. Powietrze silnik ssie sobie ile chce. Od tego, gdy się bardziej depnie - powietrza ile ile trzeba, benzyny mniej, przez co mieszanka ubożeje = brak mocy, czasami do tego stopnia, że przestaje się zapalać od iskry = silnik gaśnie.
Jest to przykre, o tyle bardziej, że wtryskiwacze są nierozbieralne, a ich czyszczenie to zmora, gdyż wywołać w nich "wsteczny ciąg", który jest jedynym panaceum na pozbycie się z nich syfu, jest ciężko. Trzeba mieć sprężarkę, itd... Ale da się je wyczyścić.
Ja moje, gdy ostatni, czwarty, zapchał się całkowicie, wystukiwałem przez szmatkę o słupek ogrodzenia. Wyszło co niemiara zgręzów i rdzy. Na dwa tygodnie pomogło..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
wjadro 



Dołączyła: 17 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: 1234



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 13:41   

Witam ponownie.

To ogólnie kicha z problemem.
Ja mam założoną zwykła instalacje i przeważnie od razu przełaczam na gaz.
Problem głownie uciążliwy w zimie jak musze dłużej rozgrzewać silnik i przełaczać ręcznie.

Początkowo częściej jeżdziłem na benzynie ale bez poprawy.

A co powiecie na płyny, które niby przeczyszczają wtryskiwacze "STP" itp. ?
Czy pomagają w ogóle, juz po pierwszym stosowaniu czy trzeba wlewać na okrągło ?

pozdrawiam
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 13:58   

wjadro napisał/a:
Witam ponownie.

To ogólnie kicha z problemem.
Ja mam założoną zwykła instalacje i przeważnie od razu przełaczam na gaz.
Problem głownie uciążliwy w zimie jak musze dłużej rozgrzewać silnik i przełaczać ręcznie.

Początkowo częściej jeżdziłem na benzynie ale bez poprawy.

A co powiecie na płyny, które niby przeczyszczają wtryskiwacze "STP" itp. ?
Czy pomagają w ogóle, juz po pierwszym stosowaniu czy trzeba wlewać na okrągło ?

pozdrawiam


Można je na spokojnie wrzucić do tego samego wora, co "motodoktory", różne inne "ceramizery", itd.

Jak się wtrysków nie wyjmie, nie wypłucze, nie przepcha na wstecznym ciągu do pełnego wyczyszcenia - problem będzie istniał.
Ja jestem na etapie nabywania zastępczych uzywanych wtryskiwaczy, bo samochód muszę mieć non stop pod parą, a moje rozbiorę, znaczy się na tokarce mi je kolega stoczy nożem, rozbiorę je (przy okazji zobaczę, jak są skonstruowane, tu moja dzika ciekawość nie maleje), a potem kumpel mi powiedział, że zrobi mi je na mufy, będa skręcane.
Byle tylko do precyzyjnej tokarki się dostać!
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Wtryski sdi
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Cze 23, 2015 10:12
bociannielot
Brak nowych postów [R45] Wtryski sdi ?
Monotonny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Sty 09, 2016 12:09
Monotonny
Brak nowych postów [r400] Wtryski
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Nie Lis 06, 2011 16:41
kruszan
Brak nowych postów [mg zs] wtryski o freelandera
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sty 09, 2018 10:29
bociannielot
Brak nowych postów [mg zs] podkładki pod wtryski, kąt wtrysku
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Wrz 08, 2017 08:52
podki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink