Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam!
Padl mi czujnik ABS-u. Objawy standardowe czyli swieci sie lampka ABSu + kontrola trakcji na komputerze.
POdpialem sie do komputera - pokazalo mi blad ABSu - prawy przod , przerwa.
Zakladam ze jest gdzies przekruszony przewod (na 1 rzut oka nic nie widac).
Po sprawdzeniu na wtyczce od strony sterownika -> brak napiecia (z lewej strony napiecie jest). Czy to jest w porzadku?
Gdzie moze byc ta przerwa?
Nie chce kupowac na darmo czujnika jesli przerwa jest gdzies wewnatrz na przewodach.
Czy to normalne ze przy tej usterce wskaznik paliwa tez glupieje? (raz pokazuje wiecej raz mniej). Jak sie dobrze przyjrzec to wskazowka poziomu paliwa lekko faluje.
Sam czujnik jest raczj OK poniewaz bylem wczesniej u innego mechanika, nie dal rady podpiac mnie pod kompa tylko poruszal cos kabelkami wewnatrz i przy kolach i blad zniknal. Jak przyjechalem do domu zgasilem silnik i przekrecilem kluczyk z powrotem to blad pojawil sie na nowo.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 19:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 12:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeciera się/pęka najczęściej przewód przy samym kole.
plombos napisał/a:
Czy to normalne ze przy tej usterce wskaznik paliwa tez glupieje?
Może "głupieć". Sygnały z czujników ABS brane są pod uwagę do obliczania prędkości samochodu (prędkościomierz może "głupieć"), prędkość z kolei jest brana pod uwagę przez komp. pokładowy do obliczenia zasięgu, a wskaźnik poziomu paliwa w R75 jest "inteligentny" - więc poziom wskazywanego paliwa zależy od prędkości, stylu jazdy itp.
Nie wiem czy napisałem logicznie i zrozumiale, bo jakoś mi się dziś język plącze...
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Czyli kupowac czujnik w ciemno?
Wiem ze zazwyczaj przeciera sie gdzies przewod przy kole, jednak moja watpliwosc wzbudza brak napiecia od strony sterownika na tej rozpietej niebieskiej wtyczce. Na lewym przodzie napiecie jest.
Czy czujniki obrotu kola sa takie same z lewej i prawej strony?
Witam. Ja miałem przetarty kabel a bez wyjęcia nie było widac przetarcia, myśle że najlepiej wyjmij ten czujnik nie ma dużo z tym pracy w 5 min masz go wyciagnięty i dobrze go obejrzyj ja tego nie zrobiłem tylko kupiłem nowy i tym sposobem mam jeden z przetartym kablem zlutowałem go i zaizolowałem sprawdziłem i był ok. Jakby nie był przetarty ja bym nie kupował.
Z prawego przedniego kola jest brana predkosc,wiec jak padnie kabel albo czujnik to nie masz predkosci.Mi urwal sie kabel to paliwo mi spadlo z polowy na reerwe a pozniej powoli roslo do polowy znowu Nowy czujnik na ebay.co.uk kosztuje z wysylka do Polski cos kolo 37 funtow firmy hella chyba a oryginal 60cos funtow
[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 21:13 ]
Czujniki po obu stronach sa takie same.Roznia sie tylko tyl z przodem.Jak nie masz napiecia na kostce to cos nie teges.Podlacz probnik i niech ktos wlaczy zaplon i wtedy patrz bo ja mialem tylko po przekreceniu zaplonu jak sprawdzalem przez krutka chwile a pozniej znikal sygnal.Moze wykrywa blad i juz nie mia pradu wtedy a jak wszystko jest ok to podaje caly czas.Zadzwon do Przemo285 bo ja z jego wspolnikiem co prawda ale dyskutowalem na ten temat kilka razy.Mozesz jeszcze przelozyc czujnik z lewego kola na prawe i sie przejechac,jak bedziesz mial predkosciomierz to znaczy ze padl czujnik lub kabel.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Z prawego przedniego kola jest brana predkosc,wiec jak padnie kabel albo czujnik to nie masz predkosci.Mi urwal sie kabel to paliwo mi spadlo z polowy na reerwe a pozniej powoli roslo do polowy znowu
Dokladnie takie same mam objawy KOmputer zglupial. Od razu pokazal spalanie duzo wyzsze, a srednia predkosc spadla o kilka km/h.
Oczywiscie jest to zrozumiale biorac pod uwage bledy przy wskazaniu licznika kilometrow.
Zukowaty napisał/a:
[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 21:13 ]
Czujniki po obu stronach sa takie same.Roznia sie tylko tyl z przodem.Jak nie masz napiecia na kostce to cos nie teges.Podlacz probnik i niech ktos wlaczy zaplon i wtedy patrz bo ja mialem tylko po przekreceniu zaplonu jak sprawdzalem przez krutka chwile a pozniej znikal sygnal.Moze wykrywa blad i juz nie mia pradu wtedy a jak wszystko jest ok to podaje caly czas.Zadzwon do Przemo285 bo ja z jego wspolnikiem co prawda ale dyskutowalem na ten temat kilka razy.Mozesz jeszcze przelozyc czujnik z lewego kola na prawe i sie przejechac,jak bedziesz mial predkosciomierz to znaczy ze padl czujnik lub kabel.
Nie ma problemow z wyjeciem? Mechanik bal sie wyjmowac czujnik, mowil ze go moze uszkodzic, ze moze byc zapieczony.
Od czego jest pierscien zebaty na piascie?
Co do wskazan to nie trzeba jechac na przejazdzke, wystarczy poruszac kolem jak autko jest podpiete do kompa. Przy ruszaniu lewym kolem predkosc na komputerze sie pokazywala, przy prawym caly czas 0 km/h
PS
U Tommiego czujnik w cenie 150 zl + przesylka, czyli podobnie jak z UK. Nie wiem tylko czy dostepny.
W sobote musze zrobic przeglad, nie wiem czy mi sie uda to naprawic do tego czasu. Na razie biore autko sluzbowe na 2 dni
Przy ruszaniu lewym kolem predkosc na komputerze sie pokazywala, przy prawym caly czas 0 km/h
Przeciez predkosc jet brana tylko z prawego kola wedlug mojej najlepszej wiedzy...Czujniki mozna bez problemu wyjmowac,nie sa takie delikatne.U mnie wyszly oba bez problemow.
[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 23:33 ]
plombos napisał/a:
U Tommiego czujnik w cenie 150 zl + przesylka, czyli podobnie jak z UK
To tanio bo ja nie sprawdzalem szczerze mowiac u Niego tylko na allegro i ktos mial za 350zl.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Przy ruszaniu lewym kolem predkosc na komputerze sie pokazywala, przy prawym caly czas 0 km/h
Przeciez predkosc jet brana tylko z prawego kola wedlug mojej najlepszej wiedzy...
Tez tak slyszalem, a raczej czytalem na forum.
Na komputerze wyswietlily sie do testowania 2 pozycje - prawy i lewy przod. (pomijam wskazania bledow bo tu wyswietlil sie prawy przod)
Na bank ruszalem lewym przednim kolem i pokazywala sie wtedy predkosc 3-6 km/h
Na komputerze wyswietlily sie do testowania 2 pozycje - prawy i lewy przod. (pomijam wskazania bledow bo tu wyswietlil sie prawy przod)
Na bank ruszalem lewym przednim kolem i pokazywala sie wtedy predkosc 3-6 km/h
Aha! Podejrzewam ze mowiac komputer masz na mysli OBD.To moze tak byc bo w koncu czujnik zlicza ilosc obrotow kola ale na licznik w aucie podawana jest predkosc tylko z prawego kola.Dlatego Ci napisalem zebys przelozyl czujniki miedzy stronami i sie przejechal kawalek.Ja podnioslem auto na 2 podnosnikach z przodu,wylaczylem kontrole trakcji i wlaczylem na 5 bieg.Oba kola sie krecily i mozna bylo wszystko posprawdzac.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
moja watpliwosc wzbudza brak napiecia od strony sterownika na tej rozpietej niebieskiej wtyczce.
Czujniki ABS w R75 są aktywne (halla) więc wymagają zasilania. Jak we wtyczce brak napięcia, to prawdopodobnie problem leży w przewodzie między komputerem ABS (pod akumulatorem) a wspomnianą wtyczką.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Witam. Panowie te czujniki sie nie psują bynajmniej nie spotkałem sie z takim są zawsze przetarte kable kupić można też w intercar są w cenie około 160zł tylko nie pamietam czy to już z przesyłką czy +10zł przesyłka, czujnik hella.
[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 16:00 ]
Sprawdziłem sa dostepne za 154zł + 10zł przesyłka.
Czujniki ABS w R75 są aktywne (halla) więc wymagają zasilania. Jak we wtyczce brak napięcia, to prawdopodobnie problem leży w przewodzie między komputerem ABS (pod akumulatorem) a wspomnianą wtyczką.
U mnie sygnal byl tylko chwile po przekreceniu kluczyka na kostce a pozniej zanikal.Jak podpialem czujnik to wszystko chodzi normalnie-abs i kontrola trakcji.Wynika chyba z tego ze jak odlaczymy czujnik i komp wykryje jego awarie-brak to odcina napiecie na wyjsciu do niego.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Czujniki ABS w R75 są aktywne (halla) więc wymagają zasilania. Jak we wtyczce brak napięcia, to prawdopodobnie problem leży w przewodzie między komputerem ABS (pod akumulatorem) a wspomnianą wtyczką.
U mnie sygnal byl tylko chwile po przekreceniu kluczyka na kostce a pozniej zanikal.Jak podpialem czujnik to wszystko chodzi normalnie-abs i kontrola trakcji.Wynika chyba z tego ze jak odlaczymy czujnik i komp wykryje jego awarie-brak to odcina napiecie na wyjsciu do niego.
U mnie dokladnie bylo tak samo - sygnal tylko krotka chwile po przekreceniu kluczyka, potem brak.
Niestety nie udalo sie wyjac czujnika bez zniszczenia go (ponoc byl zapieczony), zreszta i tak zdecydowałem sie kupić nowy (Dzieki TOMI ) i mieć spokój niż sztukować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum