Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Posiadam Rovera 75 diesel Mam pytanie gdzie znajduje sie filtr oleju i czy można samemu wymienić olej z wymiana filtra oraz ile trzeba zalać oleju.Dzięki za odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 19:25, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 24, 2008 19:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dane o ilości oleju znajdziesz na roverki.pl w dziale modele: http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif
Jeżeli chodzi o możliwość wymiany i gdzie co jest to niech się już koledzy fachowcy wypowiedzą.
Posiadam Rovera 75 diesel Mam pytanie gdzie znajduje sie filtr oleju i czy można samemu wymienić olej z wymiana filtra oraz ile trzeba zalać oleju.Dzięki za odpowiedz
filtr oleju znajduje się na samym wierzchu. podnosisz maskę i jest on między silnikiem a chłodnicą mniej więcej po środku, jest to wkład. Musisz mieć duży klucz do odkręcenia plastikowej "kopułki" go zasłaniającej (chyba 26, nie pamiętam dokładnie, najlepiej nasadowy).
zdejmuszesz ową "kopułkę" wyjmujesz stary filtr, wymieniasz oringi, władasz nowy zakręcasz i po robocie.
PS. nie pamiętam, ale chyba trzeba zdjąć plastikową osłonę silnika, jest przykręcona na trzy śruby, klucz nr 8.
oleju do slinika wchodzi ok.6-7 litrów, nie pamiętam dokładnie
ludzie, ale macie problemy.
obecnie nowoczesne oleje są wszystkie ze sobą mieszalne, zapodać olej dobrej jakości i z pewnością będzie cacy.
ważne by nie wlać po mineralnym syntetyku, do doładowanych silników tylko syntetyk, ew. pół.
No tak.
Nie wiem jaki byl wlany ale pewnie taki jak w instrukcji (10w/40 lub 15w/40 zgodne z specyfikacja ACEA A3 / ACEA B3- cokolwiek to mialo by znaczyc ).
Ale czy przy takim przebiegu inny nie bedzie lepszy?
Fuchs jest droższy, w moim przypadku bedzie to około 10 GBP wiecej.
Czy warto dopłacac?
Dodam, że nigdy nie zagłebiałem sie tak bardzo w temacie olejów i firma Motul nie jest mi znana, kierowałem sie przy wyborze ceną oraz przedstawionymi parametrami. Z olejami firmy Fuchs spotkałem sie w pracy, są używane min. do smarowania maszyn CNC ( spindle kreci sie czasami do 16 000 rpmin).
Moze macie jakies inne propozycje, dodam że mieszkam w UK a to wbrew pozorom dziki i zacofany kraj .
Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie tematem.
Tak się zastanawiam czemu tak jest że jak ktoś pyta jaki olej wlać to większość odsyła ich do książki gdzie jest 10 lub 15 W 40 a potem pisze ze sam zalewa syntetyk albo półsyntetyk. Ja osobiście dziś znów zalałem 15w40. Zastanawiam się czemu również ludzie nie polecają mineralnego do turbodiesli jak producent zaleca. O co chodzi?
Tak się zastanawiam czemu tak jest że jak ktoś pyta jaki olej wlać to większość odsyła ich do książki gdzie jest 10 lub 15 W 40 a potem pisze ze sam zalewa syntetyk albo półsyntetyk. Ja osobiście dziś znów zalałem 15w40. Zastanawiam się czemu również ludzie nie polecają mineralnego do turbodiesli jak producent zaleca. O co chodzi?
Ponieważ Rover zaleca 10/15W40 a BMW 0W30 do tego silnika
Jak widzisz, nie jest to jednoznaczne.
Moje auto było zalewane od nowości syntetykiem. Tak wynika z papierów.
Ja leję syntetyk 5W40.
Tak się zastanawiam czemu tak jest że jak ktoś pyta jaki olej wlać to większość odsyła ich do książki gdzie jest 10 lub 15 W 40 a potem pisze ze sam zalewa syntetyk albo półsyntetyk. Ja osobiście dziś znów zalałem 15w40. Zastanawiam się czemu również ludzie nie polecają mineralnego do turbodiesli jak producent zaleca. O co chodzi?
Ponieważ Rover zaleca 10/15W40 a BMW 0W30 do tego silnika
Jak widzisz, nie jest to jednoznaczne.
Moje auto było zalewane od nowości syntetykiem. Tak wynika z papierów.
Ja leję syntetyk 5W40.
No widzisz to jest odpowiedź. Ale jak to się dzieje że producenci mają aż takie rozbieżności co do tego. Kogo tu słuchać bądź człowieku mądry.
Odświeżę troszkę temacik, otóż chcę wymienić olej i tu nasuwa się pytanie ostatnio zalewałem silnik olejem Castrol EDGE 0W40 SPORT w zimie nie było problemu z odpaleniem nawet przy -30, więc na prawdę sobie go chwalę, tego oleju zostało mi w baniaku 2 litry i będzie teraz na dolewkę przy wymianie ale pytanie do was mam takie, czy olej który przeleżał rok w baniaku można wlać do samochodu? na tzw dolewkę dokupując kolejne 4 litry? kolejne pytanie wyszedł jakiś nowszy EDGE Fluid Strenght Technology, i pytanie czy jeśli zakupie ten nowszy odpowiednik i zmieszam go ze starym EDGE SPORT to nie będzie problemu ?
koledzy i dlaczego rozpiętość cenowa tego oleju jest kosmiczna w sklepach moto taki olej kosztuje od 170zł/4l a w hurtowniach olejowych albo na allegro to koszt około 110-130zł/4l ?
na bance powinna być podana data przydatności do użycia. Ale ja osobiście mimo tej daty spokojnie bym wlewał, z tego co się kiedyś orientowałem, to olej nie traci długie lata swoich właściwości, tylko jak jest nieotwarty ale ja bym wlewał mimo to
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum