Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam!
Bardzo cięzko ostanio wskakują mi biegi, gorzej niż wcześniej.
Zacznijmy od tego ze samochód przez ostatni miesiąc głownie stoi. Powedzmy raz-dwa razy w tygodniu przejeżdzam 10-15 km. Kilka dni temu w ogóle nie mogłem wrzucić jedynki, z pozostałymi biegami było troszke lepiej ale wsteczny wchodził z 3x głośniejszym zgrzytem. Auto stało na biegu. Przejechałem kilka kilometrów, jakby sie poprawiło.
Postwiłem na kilka dni tym razem na "luzie" i to samo. Przy wrzucaniu biegu az wygina sie lewarek, ale nie chce wskoczyc bieg, po kilku próbach redukcji z wyższego na nizszy bieg, jest trochę lepiej. Dodam ze jak stoi na wyłaczonym silniku to raczej zachowuje się normalnie. Olej w skrzyni kazałem sprawdzić mechanikowi jakieś 2 miesiace temu i mówił że jest OK.
Czy to problem ze skrzynią czy może coś z wysprzęglaniem?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 22:19, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 08, 2008 06:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeli wszystkie biegi tak samo le się zachowujš (zgrzytajš, nie dajš się wrzucić) - to albo sprzęgło do końca nie wysprzęgla (wyciagnięta linka, albo zapowietrzony czy le wyregulowany układ sterowania hydraulicznego sprzęgłem - nie wiem, jaki tam jest).
Może się też tak dziać, jak jest zły olej w skrzyni (za gęsty lub czym zagęszczony) i od tego biegi się "lepiš'. Czasami, uroczy sprzedawcy używanych samochodów, by takie odmłodzić, sypiš do skrzyń wióry czy też zagęszczajš olej (mškš np) żeby skrzynia zaczęła cicho chodzić i samochód stał się "nowszy".
Mogš być też już słabe sprężyny synchronizatorów albo po prostu - zużyte synchronizatory. Ale zazwyczaj, jak co takiego występuje, to nie dla wszystkich przełożeń.
Każdy bieg ma swój własny synchronizator i sprężynę, a biegi I i II oraz III i IV majš wspólne piercienie przesuwne, włšczajšce bieg.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Dzisiaj było podobnie, a nawet wydaje mi się, że pedał sprzęgła działa dużo lżej niż poprzednio.
Kiedyś wspominałem, że w czasie jazdy na chwile jakby pedał sprzęgła opadł o 2-3cm ale po kilku wciśnięciach "odskoczył" i wrócił do poprzedniej pozycji. Na forum ktoś napisał, że to mogło mieć związek właśnie z pompą sprzęgła.
Czy ktoś może mi przybliżyć ten problem, mam wyjazd na weekend i nie wiem czy w tym wypadku mogę liczyć na to że gdziekolwiek dojadę i się nie posypie .
Co ewentualnie w pierwszej kolejności do sprawdzenia i wymiany ?
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Paź 08, 2008 16:19
wjadro napisał/a:
jak stoi na wyłaczonym silniku to raczej zachowuje się normalnie.
wjadro napisał/a:
w czasie jazdy na chwile jakby pedał sprzęgła opadł o 2-3cm ale po kilku wciśnięciach "odskoczył" i wrócił do poprzedniej pozycji
skoro na wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie, a na włączonym nie da się ich wrzucić to sprawdź pompę sprzęgła, jeśli nie ma z niej wycieków to może odpowietrzenie układu coś pomoże
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum