Wysłany: Nie Sie 03, 2008 15:56 [R216 Si 1.6 Benz 97r] podgrzewanie lusterek nie działa
Witam.
Z prawej storny od kierowcy podgrzewanie lusterka nie działa mi. Czy ktoś rozbierał lusterka, ale model ze sterowaniem elektrycznym ?
Wie ktoś jak sie za to zabrać ? Grzałeczka chyba tam jakas poszla, ale czytalem, ze lusterka ze sterowaniem elekrteycznym rozbiera sie inaczej niz ze sterowaniem manualnym.
_________________ Nocny Marek
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 03, 2008 15:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przesuń lustro maksymalnie w bok i delikatnie podważając z drugiej strony przez tą szparę, będziesz mógł wyciągnąć szkło, masz wtedy dostęp do wnętrza.
na szkle są wklejone dwa styki na wsuwki samochodowe i po zdjęciu szkła z mechanizmu trzeba ostrożnie je wypiać. U mnie właśnie jeden z kontaktów był oderwany i dlatego nie grzało. Po próbie naprawy działało tydzień Problem jest taki, że nie ma czym tego przykleić ani przylutować się nie da. Stawiam, ze będzie po prostu szybka z grzałką i mocowaniem do wymiany.
Przesuń lustro maksymalnie w bok i delikatnie podważając z drugiej strony przez tą szparę, będziesz mógł wyciągnąć szkło, masz wtedy dostęp do wnętrza.
w ktory bok? szklo widac, ale z tylu ma mocowanie-zatrzaski chyba- nie bardzo widze jak te przesuwanie ma pomoc to wyjac...
Brt napisał/a:
Stawiam, ze będzie po prostu szybka z grzałką i mocowaniem do wymiany.
a Ty wymieniales? grzaleczka gdzie jest? zaraz za lusterkiem ?czy pomiedzy szklem, a plastikiem jakimswylanym z tylu szkla?
Brt napisał/a:
na szkle są wklejone dwa styki na wsuwki samochodowe i po zdjęciu szkła z mechanizmu trzeba ostrożnie je wypiać
tak. przestawiasz regulacją lustreko do oporu np w strone szyby podważasz i wychodzi. Samej grzałki raczej nei wymienisz. Ja nie wymieniałem. Jesli kiedyś będę to kupie samo lustro sprawne i przełożę
tak. przestawiasz regulacją lustreko do oporu np w strone szyby podważasz i wychodzi
a mozna to robic bez odlaczenia zasilania? w ksiazce serwisowej heynsa pisza zeby odlaczyc akumulator przy demontazu lusterka w wersji ze sterowaniem elektrycznym...???
Brt napisał/a:
Jesli kiedyś będę to kupie samo lustro sprawne i przełożę
ciekawe czy mozna samo lustro kupic i gdzie. Chyba od kogos kto na czesci sprzedaje podobne...
a mozna to robic bez odlaczenia zasilania? w ksiazce serwisowej heynsa pisza zeby odlaczyc akumulator przy demontazu lusterka w wersji ze sterowaniem elektrycznym...???
bo to książka dla anglików wystarczy jak nie będziesz miał właczonej stacyjki a nawet jesli to najwyżej niebezpiecznik poleci
Lustro gdzieś się pewnie znajdzie nie szukałem, to nie wiem
wystarczy jak nie będziesz miał właczonej stacyjki
to m oze wyjac po prostu bezpiecznik-F18 bodajze zgodnie ze schematami w tejze ksiazce:)
wtedy to nie bedzie bieguna + akku wiec po co odlaczac akumulator?
Brt napisał/a:
Lustro gdzieś się pewnie znajdzie nie szukałem, to nie wiem
wiec jak ta grzaleczka jest wbudowana, na stale bez mozliwosci jej samej demontazu?
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Pon Sie 04, 2008 20:44
Nocny Marek napisał/a:
wiec jak ta grzaleczka jest wbudowana, na stale bez mozliwosci jej samej demontazu?
Mata grzewcza (samoprzylepna) jest przyklejona do szkla lusterka, ktore siedzi w plastiku montazowym.
Kiedys tez probowalem wyluskac szklo z plastiku montazowego (celem przyklejenia maty grzewczej zakupionej na allegro) lecz chyba za slabo podgrzalem plastik i szklo peklo. Czytalem tu na forum, ze jest patent ktory polega na rozcieciu w dwoch miejscach rantu plastiku zachodzacego na szklo i odgieciu go. Jak kupie szklo lusterka (a kupuje je juz z 7 misiecy) to bede probowal bez, a jak nie pomoze to z rozcinaniem.
Tak nawiasem to szkla orginalne (z mata) slabo grzeja w porownaniu do szkla z zamontowana mata dostepna np. na allegro.
Sprawdz w pierwszej kolejnosci czy dochodzi prad do konektorkow maty grzewczej ktore sa za szklem od strony szyby sam.
Witam.
Dlugo nie pisalem, ale rozebralem to lusterko, znaczy wyjalem wklad z plastikiem montazowym.
Kupilem szklo z mata odrazu przyklejona i osobno plstik mocujacy ale ten plstik mocujacy przyslali maly-nie taki ktory ma zachodzic na szklo. Szklo tez ma mate grzewqczy przyklejopna tak, ze jak w ten plastik oryginalny (jak uda sie wyluskac stare szklo) bede chcial wlozyc to pasuje tak ze konektorki sa nie od strony szyby a z drugiej. Zatem pieniadze wywalone w bloto.Musze i tak kupic mate i wyluskac stare szk.lo i przykleic.
Ale oryginal chyba ma mate grzewczy przyklejona potem na nia cienki plstik zeby ta mate przykryc a dopiero potem zamocowane do plstiku mocujacego zachodzacego na szklo. Bynajmniej od tylu nie widac w oryginale sciezek maty.
I w kupionych matach sa inne wymiary konektorow tak ze w orygina;lnym plastiku trzeba otwory bedzie wiercic na konektorki
Lechos napisał/a:
Sprawdz w pierwszej kolejnosci czy dochodzi prad do konektorkow maty grzewczej ktore sa za szklem od strony szyby sam.
-dochodzi, sprawdzilem. Jeden z konektorkow jest przepalony dookola tak ze slabiej sie trzyma.
I jak najlepiej teraz to zrobic?
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sob Paź 11, 2008 22:28
Nocny Marek napisał/a:
Ale oryginal chyba ma mate grzewczy przyklejona potem na nia cienki plstik zeby ta mate przykryc a dopiero potem zamocowane do plstiku mocujacego zachodzacego na szklo
w orginale mata grzewcza jest przyklejona na szklo i potem bezposrednio jest to montowane w plastiku montazowym ( bez cienkich plastikow)
Nocny Marek napisał/a:
Szklo tez ma mate grzewqczy przyklejopna tak, ze jak w ten plastik oryginalny (jak uda sie wyluskac stare szklo) bede chcial wlozyc to pasuje tak ze konektorki sa nie od strony szyby a z drugiej
Nocny Marek napisał/a:
I jak najlepiej teraz to zrobic?
mata z allegro tez ma ciensze konektorki i w miejscach innych niz orginal.
Poradzilem sobie w ten sposob, ze do konektorkow przylutowalem kawalek przewodu a na koncu dalem wieksza wsuwke. W miejscu wychodzenia konektorkow z plastku montazowego (nie orginalnych) rozwiercilem otwory i buja.
w orginale mata grzewcza jest przyklejona na szklo i potem bezposrednio jest to montowane w plastiku montazowym ( bez cienkich plastikow)
ale od tylu w oryginale nie widzialem tej maty a cos bialego jak plastik. CVhyba ze nie byla to folia przexroczysta jak teraz robia. Poza tym te z allegro mocno grzeja, jak podlaczylem 12V to ciagnal 0,9A a lusterko az parzylo... Czy to nie za mocno, w lecie tez tak bedzie grzalo mocno...
Lechos napisał/a:
Poradzilem sobie w ten sposob, ze do konektorkow przylutowalem kawalek przewodu a na koncu dalem wieksza wsuwke. W miejscu wychodzenia konektorkow z plastku montazowego (nie orginalnych) rozwiercilem otwory i buja
tak, z tym sobie poradze, pokombinowac mozna roznie, ale jak najlepiej zrobic, zostawic oryginalne szklo?mam niebieskawe, nie biale. A tylko kupic mate? Trzeba mocno caly plastik podgrzac zeby szklo wyszlo?jak przykleic mate? z jednaj strony jest samoprzylepna ale z drugiej do tego plastiku montazowego?/
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Nie Paź 12, 2008 20:53
W moim lusterku mata byla czarna w oryginale od tylu. To jest juz 2 sam. z matami z allegro i wszystko smiga (choc w tym chce przerobic aby grzanie wlaczala sie razem z graniem tylnej szyby). Jesli uda Ci sie szklo wydlubac z plastiku montazowego to nie widzę powodu abys mial kupowac nowe szklo ( mi sie to nie udalo i peklo). Plastik trzeba mocno podgrzewac i powoli wyciągnąć szkło z rantu). Mate przyklejasz do szkla a z drugiej strony mozna dac na mate troszke silikonu aby sie szklo z mata troszke skleilo z plastikiem montazowym (choc szklo w plastiku trzyma rant ktory nachodzi na szklo).
W moim lusterku mata byla czarna w oryginale od tylu. To jest juz 2 sam. z matami z allegro i wszystko smiga
u mnie biala niby jak spogladalem od tylu plastiku mocujacego i ta mata nieprzexroczyssta.
Acha te z allegro mocno grzeja, niby 60W...to nie za duzo? Przeciez w lecie jak to tak grzeje niepotrzebnie... to mysle, ze pomysl:
Lechos napisał/a:
choc w tym chce przerobic aby grzanie wlaczala sie razem z graniem tylnej szyby
wydaje sie byc bardzo dobry.
Lechos napisał/a:
Plastik trzeba mocno podgrzewac i powoli wyciągnąć szkło z rantu)
Acha te z allegro mocno grzeja, niby 60W...to nie za duzo?
Za dużo. W orginale jest ok 10 - 12W. dla 60W to ok 5 A prądu a to tyle co bierze pojedyncza zarówka od świateł mijania. Moim zdaniem powinny te maty być włączane razem z ogrzewaniem tylnej szyby. Ale U siebie nie bedę tego przerabiał
pomylka, 12V, 0,9A to prawie 12W .... sam nie wiem skad wzialem te 60W,gdzies na allegro widzialem..... Ale jak podlaczylem to az parzylo lusterko...
Samo przerobienie to maly problem, kwestia przelaczenia jednego punktu do innego, mam nadzieje ze bezpiecznik pociagnie tylnia szybe i lusterka bo to taki ponad 20A (jedno lusterko okolo 1Ax2=2A+tytlnia szyba chyba wiecej nie ciagnie...).
Problemem jest dostanie sie do okablowania-czarna maskownica w ktorej siedza i radio i pokretla regulacji ogrzewania itd
[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 18:02 ]
Brt napisał/a:
Ale U siebie nie bedę tego przerabiał
no tez sie zastanawiam, ale przydaloby sie, zeby na darmo nie grzaly lusterka. Dziwie sie, ze producenci tak to rozwiazywali kiedys zamiast inaczej lub dac dodatkowy przycisk, zalowali chyba kilku drutow:)
[ Dodano: Nie Maj 17, 2009 15:18 ]
Brt napisał/a:
Moim zdaniem powinny te maty być włączane razem z ogrzewaniem tylnej szyby
a ktos wie gdzie jest w aucie miejsce (kostka) w ktorej rozdziela sie '+' z akumulatora zza bezpicznika f18 i idzie na grzalki lusterek i do przelacznika sterowania silniczkami lusterek?
Dodam tylko, ze na f18 podawany jest '+' po przekreceniu stacyjki w pozycje 2 czyli ON.
Pytam bo ostatnio nie moglem jej znalezc, a chcialem przerobic zalaczanie podgrzewania lusterek wlasnie tak, aby wlaczac to przelaCZNIKIEM PODGRZEWANIA TYLNIEJ SZYBY.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum