Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 1997, 1,4l 16V, 103KM ] Jak dostać się do cewki.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si 1997, 1,4l 16V, 103KM ] Jak dostać się do cewki.
Autor Wiadomość
pawpo11 



Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 14



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 10:10   [214Si 1997, 1,4l 16V, 103KM ] Jak dostać się do cewki.

Witam,
No i stało się żona utknęła w drodze do pracy. Roverek poprostu zagasł i koniec. Brak iskry na świecach. Brak prądu z cewki. Po wyciągnięciu kabla WN z cewki był cały zielony od osadu. Wg mnie padła cewka (WN, palec i kopółka już nowe) i tu pojawia się moje pytanie. Czy ktoś z was wymieniał ją bez wjazdu na kanał? Będe wdzięczny za instrukcję jak to zrobić od strony kolektora.
pozdrawiam i dzięki
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 15, 2009 10:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 10:24   

Cewka - a to dziwne, cewki zazwyczaj są "niezniszczalne". Ja w swoim Poldoroverze mam cewkę od nowości - 12 lat i nic zupełnie złego się z nią nie dzieje.

Jednak - proponowałbym sprawdzić przede wszystkim - BEZPIECZNIK cewki (jest w zestawie bezpieczników silnka), a dopiero potem, cewkę (obwód uzwojenia pierwotnego, wtórnego oraz brak przebić do masy i międzyzwojowych - te ostatnie można tylko już urządzeniem indukcyjnym sprawdzić.

Sprawdź przede wszystkim czujnik położenia wału - zwłaszcza jego złączkę. Jest w okolicach koła zamachowego, taka niebieska złączka, zdaej się, u góry, nad kołem zamachowym.
Proponowałby też, zarazem, wszystkie złączki czujników silnika - rozłączyć i złączyć parę razy. (złączka czujnika położenia przepustnicy, złączka silnikcza krokowego, złączka czujników temp - cieczy chłodzącej i temp. powietrza w dolocie, złączkę sondy lambda, szeroką złączkę kompa silnika i mniejszą, złączkę zestawu przekaźników silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 14:47   

oczywiście, że cewki padają, tymbardziej, że w Roverkach są nienajszczęśliwiej położone i dostają czasem wody...
da się dostać bez kanału, ale nie jest to zbyt wygodne, z tyłu silnika jest wystarczająco dużo miejsca, żeby włożyć rękę, ale widoczność będziesz miał kiepską (trzeba patrzeć między rurami kolektora dolotowego). Cewka jest przykręcona dwiema śrubami i podłaczona do kostki.
dla pewności sprawdź też tak jak napisał oprawca_1978, czujnik położenia wału... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kruchy 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 16:09   

oprawca_1978 napisał/a:
Cewka - a to dziwne, cewki zazwyczaj są "niezniszczalne"


oprawca_1978 napisał/a:
Mam nową cewkę- francuską - Ducelier


Co prawda z innego watku :P Ale po co wymieniac skoro sie nie psuja?? :wink:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Sty 16, 2009 17:13   

Kruchy napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Cewka - a to dziwne, cewki zazwyczaj są "niezniszczalne"


oprawca_1978 napisał/a:
Mam nową cewkę- francuską - Ducelier


Co prawda z innego watku :P Ale po co wymieniac skoro sie nie psuja?? :wink:


To, że cewkę MAM nie znaczy, że ją WYMIENIŁEM - bo tak nie jest. Cewka spoczywa sobie obok nowej sondy lambda, nowego paska rozrządu, nowej pompy wody i nowych końcówek długich bocznych drążków kierowniczych, obok nowych zestawów łożysk piast przednich i zestawów łożysk kół tylnych oraz zestawu naprawczego wspornika środkowego drążka kierowniczego. Reszty nowych części do Poldeusza nie pomnę z racji rzadkiego zaglądania do ww. zestawu.
Czeka to wszystko, aż towarzysz Oprawca weźmie się w sobie, zaweźmie, ściśnie, zmusi samego siebie i co trzeba, wymieni. A czas już ku temu najwyższy, pasek rozrządu ma ponad 110 kkm przekulane. Wygląda sędziwie, ale porządnie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
pawpo11 



Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 14



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 13:11   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Roverk uruchomiony. Jednak cewka. Ułamał się kabelek na styku przy cewce. Cewki nie wymieniłem ale dostanie sie do tych kabli to masakra. Nadsztukowanie przewodu kosztowało 2 żubry :mrgreen: , 20 cm przewodu i godzinę kombinowania. Pozdrawiam,
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1,4i 103KM 1997] Jaki filtr paliwa
indrad Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Pią Paź 22, 2010 21:26
ArekL
Brak nowych postów [Rover 214SI 16V 1998] Jak dostac sie do rezystorow dmuchawy
donell Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 16, 2008 21:19
azor77
Brak nowych postów [214Si 103KM] Typ skrzyni i rodzaj oleju
Robertus74 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 05, 2016 10:46
Robertus74
Brak nowych postów [Rover 214Si,103km,96r.] Problemy z chłodzeniem
MarekLampart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Lip 03, 2011 13:27
larken
Brak nowych postów [Rover 214si 1997] HGF
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Mar 09, 2010 16:38
Vesper416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink