Wysłany: Pon Paź 13, 2008 11:57 [R416] Nietypowy problem z nawiewem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam
Jestem posiadaczem roverka 416Si,
mam nastepujacy problem:
Leci mi zimne powietrze z nawiewu wskazówka temperatury wskazuje że silnik jest nagrzany, wentylator się załącza, linki od nawiewu są podłaczone żadna nie spadła zaworek przed nagrzewnicą się otwiera i zamyka, jeśli chodzi o nagrzewnice to chyba jest sprawna bo na wlocie za zaworkiem rura doprowadzająca jest goraca i rura wychodzaca z nagrzewnicy tez jest goraca. tydzien temu wymieniana była uszcelka pod głowicą, przecieków ani ubytku płynu chlodzacego nie ma, układ był odpowietrzany, termostat jest wymieniony.
Zaczęło się to dziać gdy mi elektromechanik grzebał przy alarmie wczesniej nie mogłem wcale narzekać na ogrzewanie-działlo bez zarzutów.
Mam pytanko czy w układzie ogrzewania są jakies zapadki/przełączniki które mogły by ulec uszkodzeniu a odpowiadają za jakąś komorę z ciepłym powietrzem i przekazaniem go na reszte układu do środka auta?Jesli są takie to gdzie się znajdują fajnie by było zobaczyć jakiś szkic lub zdjecie.
WIEM że duzo było postów na ten temat ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, wiec próbowałem każdego sposobu jaki był opisany na forum.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 26, 2011 22:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 11:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak ze wszystkich wylotów leci zimne powietrze, rave'a do rover'a 400 mam ale za dużo tam nie ma. Dodam że moge spokojnie przełaczać nawiew na szybę, nogi itp
[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 13:53 ]
Rave'a mam dla modeli od 100 do 800 +mini i MG. Pokazane tam sa jdnostki chłodzenia oraz ogrzewania pod nazwą cooling system oraz heating and ventilation, ale przedstawione sa tylko problemy spotykane w postach, a które juz zdązyłem wykluczyć. Nie ma tam konkretnego szkicu tych przełaczników/przestawek komorowych.
musiał Ci coś elektryk nagrzebać jak robił alarm (centralka znajduje się za konsolą środkową)
sprawdź z lewej strony tunelu, czy wszystkie klapki się ruszają, a pod spodem, czy klapka puszczająca nawiew na nagrzewnicę się rusza...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jeżeli już poruszony został problem nawiewu to czy normalne jest ze nawiew na szybę przy max mocy wieje jak by był nastawiony na 1 bo jak się przestawi na kabinę to wieje bardzo mocno. Pytam jak jest u was
Wydaje mi się że musi powietrze przejść przez dodatkowe scianki/grodzie lub komory, które stawiają dodatkowe opory i dlatego zmniejszona jest prędkość wiania na przednią szybę. Chociaż u mnie narazie wieje tylko zimne powietrze to odczuwam zmiane prędkości wiania (przechodząc z 1 do 4 ustawienie tylko na szybę). A jak jest z przejściem z 4 na kabinę a potem na szybę to nie wiem bo nie kombinowałem ale dziś sprawdzę.
[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 09:52 ]
Witam po długiej przerwie i grzebaniu w autku, w końcu udało mi się wyeliminować usterkę.
Tak jak w poście pisałem wszystkie elementy były sprawne ale po rozgrzebaniu konsoli przedniej, wyciągnięciu schowka i wyciągnięciu osłony filtra kabinowego (nie było wkładu), mogłem zajrzeć i zlokalizować dokładnie nagrzewnicę, okazało się że nagrzewnica była zasłonięta przegrodą która jakimś sposobem się zaklinowała i nie przepuszczała powietrza.
Przegrodę przestawiłem tak aby cały czas był przez nią przepływ powietrza, tym sposobem uzyskałem ciepłe powietrze nawiewu. Zaworkiem przed nagrzewnica reguluję sobie temperaturę nawiewu i póki co jest wszystko w porządku. Wstawiłem nowy wkład filtrowy aby paprochy i liście nie zostały wciągnięte.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum