Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:48 [R25 2,0SDI] Czy felgi stalowe 15" mogę założyć na zime
Witam eRkowiczów:)
Jak w temacie mam do Was pytanie odnośnie felg na zimę. Otóż wraz z zakupem mojego R dostałem "w spadku" opony 1-sezonowe zimowe z felg alu o rozmiarze 15". Teraz jednak nie chcę dalej niszczyć felg alu i chce je schować na zimę i włożyć stalowe. Jednak mam dylemat. Ponieważ jestem młodym stażem kierowcą chcę się czuć w miarę bezpiecznie na drodze (plus komfort jazdy itp) i nie stwarzać zagrożenia dla innych. Czytałem że najlepsze są 14". Jednak skoro mam już opony do większych felg a z kasą się nie przelewa żeby kupić zestaw felgi plus opony proszę o podpowiedź czy da radę jeździć na 15" w zimie?
Serdecznie dzięki za ewentualne odpowiedzi i rady. Pozdrawiam!
Ps. zaznaczam że moja mechanika samochodowa raczkuje
Ostatnio zmieniony przez BUMCIO Pon Paź 06, 2008 21:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Właśnie co do rozmiaru to wiem że trochę duże (bo już kiedyś poruszałem ten temat na forum tylko dotyczyło to letnich) Rozmiar to 195/60. Były właściciel chyba lubował się w za dużych oponach hehe. Co powiecie na to??
Aha jeszcze jedno pytanie odnośnie specyfikacji technicznej felg 15". Wiem że ma być 4x100 otwór centr. 56mm ET45 6J15... Innych wartości nie da rady (w sensie np. 5,5J15 lub coś takiego)?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez BUMCIO Wto Paź 07, 2008 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Aha jeszcze jedno pytanie odnośnie specyfikacji technicznej felg 15". Wiem że ma być 4x100 otwór centr. 56mm ET45 6J15... Innych wartości nie da rady (w sensie np. 5,5J15 lub coś takiego)?
Pozdrawiam
Dzięki za rady!! Poszperam poszukam i spróbuję coś wymyślić Pozdrawiam
Jednak jeszcze poproszę Was o wytłumaczenie łopatologiczne o co chodzi z tym ET?? To jest stała wartość czy może być +/-?? Bo wynalazłem coś takiego (wiem, wiem to do innego samochodu ) i nie wiem czy się nadaje:
http://www.allegro.pl/ite...stalowe_15.html
już przerabialiśmy ten temat ...
węższe opony są zawsze lepsze na mało przyczepnym podłożu, ze względu na małą powierzchnię przylegania, a co za tym idzie zwiększenie oporów tarcia, a co za tym znów idzie zwiększoną skuteczność prowadzenia opony po odpowiednim torze oraz skuteczność podczas hamowania
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
jak na zimę to myślę, że raczej 175 .... a nie 195 .. zimowa opona oczywiście musi być węższa .. no chyba, że się mieszka w dużej metropolii .. temperatura rzadko spada poniżej 0 i wiele osób woli jeździć na letnich też zimą bo lepiej odprowadzają wodę ..
już przerabialiśmy ten temat ...
węższe opony są zawsze lepsze na mało przyczepnym podłożu, ze względu na małą powierzchnię przylegania, a co za tym idzie zwiększenie oporów tarcia, a co za tym znów idzie zwiększoną skuteczność prowadzenia opony po odpowiednim torze oraz skuteczność podczas hamowania
Na suchym, mokrym i nawet na blocie posniegowym wezsza opona bedzie gorzej hamowac i gorzej sie prowadzic niz szersza (w granicach rozsadku) opona.
Witam już po raz kolejny Mam nadzieję że nie zamęczam? Znalazłem felgi stalowe od MINI z parametrami: komplet oryginalnych felg do samochodu MINI. Parametry 5 1/2X15 H2, 4x100, IS 45, otwór centrujący 56mm. Gość powiedział mi że w BMW/Mini nie ma czegoś takiego jak ET i tu moje pytanie czy IS (u BMW) to to samo co ET?? Googlałem ale nic sensownego nie znalazłem... Jeśli ktoś zna odpowiedź to bardzo proszę o radę czy te felgi nadadzą się do R25?
Na stalowych felgach Offset (ET) jest najczesciej
poprzedzone literkami E, ET lub IS.
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Paź 15, 2008 19:54
gpredki napisał/a:
krzysztof_ns napisał/a:
hmm...mnie zawsze wydawalo sie ze szersze opony na zime to mniejszy komfort i co za tym idzie bezpieczenstwo...
Tak to bylo z 10 lat temu. Wezsze opony sa lepsze tylko w kopnym sniegu.
... i właśnie w tym jest główna przewaga zimówek nad letnimi. Jak spadnie śnieg, to wyjedziesz lub nie wyjedziesz z parkingu/posesji. Na odśnieżony czy mokry asfalt wystarczą nawet letnie. Na suchym asfalcie w zimie, chyba nawet letnie będą lepsze... Ja zimówki zakładam głównie po to, abym mógł wyjechać i dojechać (w miarę wszędzie tam gdzie muszę)... a i na śnieżnym torze, jak się lata bokami, fajnie jest czuć, że ten przód jednak coś wyciąga...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum