Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 27, 2008 15:16 [220 coupe turbo] parę spraw
Oglądałem wstępnie pewnego Tomcata i okazało się, co następuje:
1. Słabo przyspiesza. Wyczytałem, że może to być wina zaworu sterującego lub nieszczelność układu. Sama turbina na razie nie sprawdzana. Samochód ma dorobiony wskaźnik doładowania, który przy wyższych obrotach raczej cały czas pokazywał 0,8 bara. Czyli teoretycznie ciśnienie jest, ale mimo to nie ma kopa? Jakie mogą być jeszcze przyczyny?
2. Ściąga w lewo przy przyspieszaniu. Wina opon czy coś poważniejszego? Auto na moje niefachowe oko wygląda na nie bite, zbieżność wg sprzedającego jest OK. Będę sprawdzał geometrię, ale na co zwrócić uwagę w tym przypadku?
3. Silnik pochodzi z 820 turbo, rocznik rzekomo '98. Czy przy przekładaniu silnika powinien zostać też wymieniony komputer (nie mam na ten temat żadnego pojęcia) -- być może istnieją jakieś niekompatybilności pomiędzy wersjami z 220 i 820?
4. Dzwoniłem do jednego mechanika w sprawie diagnostyki i powiedział, że nie wie czy da się ją wykonać, bo złącze diagnostyczne może być starszego typu. Jak je odróżnić? Czy w przypadku starszego typu po prostu muszę poszukać innego diagnosty, któremu będzie pasować?
_________________ Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 27, 2008 15:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy silnik który jest obecnie zamontowany ma kopułkę rozdzielacza zapłonu? Starsze modele miały kopułkę a nowsze już nie. Kompy były inne i chyba nie da się podmienić jednego na drugi tak plug&play.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 27, 2008 18:28
Jest to wersja z kopułką. Kiedy dokładnie pojawiły się te nowsze?
Niestety nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na temat występowania silników T w poszczególnych rocznikach 600/800 ani ich ewolucji. Do teraz nawet nie wiedziałem, że są wersje z elektronicznym zapłonem.
Jak rozumiem, wszystkie silniki T występujące w coupe do 1996 były to wersje z kopułką?
_________________ Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Paź 27, 2008 20:50
Silnik z kopułką były gdzieś tak do połowy '96. W tym samym czasie zaprzestano również produkcji coupe z tym silnikiem czyli wszystkie tomcaty turbo mają starszą wersję. w R600/R800 po '96 montowane były te z zapłonem elektronicznym które też występowały w R400. O ile w R800 był do wyboru wersje wolnossące i turbo o tyle w R600 tylko wersja turbo a w w R400 tylko wolnossak.
Prawdopodobnie jeśli faktycznie wymieniany był silnik to pozostawiono starą głowicę lub przynajmniej wałki z starej głowicy. W sumie to dobrze bo obyło się bez wymiany kopa i okablowania. W takim wypadku złącze diagnostyczne powinieneś mieć tuż przy kompie, w komorze silnika - taka okrągła wtyczka (czy nawet dwie)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum