Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 08:21 [R75] Problem z aku?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Mam poważny problem, którego sam nie potrafię rozwiązać. Wczoraj normalnie umyłem auto, poczekałem aż obcieknie i potem przejechałem pod dom, wszystko było w najlepszym porządku. Dzisiaj rano tata poszedł do auta, próbuje odpalić, a on: cyk, cyk, cyk. No dobra podobnie jak na rozładowanym aku, ale... Przy próbie odpalania światła mrugają w "rytm" tego cykania. No to dobra, prostownik i heja, 15 minut mocnego ładowania i... nic. To samo. No to dobra, pchamy. nic nie daje, tak jakby łapał, ale nic. No to dobra wypchnęliśmy go na droge. Po przekręceniu kluczyka na pozycje przed odpaleniem zaświecił się ABS i kontrola trakcji. No dobra ale ciągniemy i nic Z 3, z 4, za nic nie odpali. A teraz, to już nawet nie cyka, po przekręceniu stacyjki praktycznie nic się nie dzieje. Nie pokazuje grzania świec, i przy probie odpalenia tak bardzo cicho cyknie...
Co to może być?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 08:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 08:59
Po pierwsze z tego co mi wiadomo to nie wolno palić na pych
A co do problemu to chyba wiem co jest (z autopsji). Umyłeś samochód i woda została w podszybiu bo prawdopodobnie odpływy zatkały jesienne liście.Musisz sprawdzić czy w ścianie grodziowej (czy jakoś tak) nie stoi Ci woda a jak stoi to na kanale wziąść od spodu je przetkać (będziesz widzał tam takie 2-ie wystające gumowe rurki)
To jest pierwsza rzecz, później musisz poczekać aż to wszystko przeschnie i spróbować odpalić (ofkors podładuj aku). Jak dalej bedzie cykać to wyciągnij aku i zawieź żeby gdzieś Ci go sprawdzili na komputerku czy nie doszło do zwarcia cel.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 09:02
Dam-Kam, kochany kolego
Mam już to auto sporo czasu i wiedziałęm co najpierw sprawdzić, więc: komputer suchy, co drugi dzien przetykam kanały odpływowe. Jeszcze musze sprawdzić drugim kluczykiem, bo teraz, to wygląda jakby immo odcinało.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 09:13
nie chodzi o kamputer, na samym dole tej ściany jest wiazka przewodów i sa tam połączenia. Na pierwszy rzut oka może sie wydawac że jest ok. Z druiej strony komputera ściagnij kratke i poświeć latarką i sprawdz czy na dni nie ma wilgoci.
To co Ty Rowan dopiero teraz bedzisz sprawdzał 2-gi kluczyk
PS. weź podepnij inny aku jak masz. Ale nie połącz je ze sobą tylko ten odepnij a podłąc inny i sprawdz czy zakręci. Jakbys miał zwarcie cel to podlacznie 2 aku kablami nic nie da
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 09:21
Drugi kluczyk sprawdzony i nic. Dalej to samo, co ciekawe na wyświetlaczu kompa pokł nic się nie wyświetla po włączeniu zapłonu, mruga kontrolka ABS i coś cyka koło bezpieczników. Powtarzam, nie przy próbie odpalenia tylko przy kluczyku w przedostatniej pozycji, wszystko mruga, centralny co chwile próbuje otworzyć drzwi. Nie mam zielonego pojęcia co to może być.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 09:55
PHJOWI, miałeś racje, w Peugeocie mam nowy aku. podpiąłem go i od pierwszego puk i pali
Szczerze powiedziawszy wątpiłem w problem z aku. bo objawy dziwne były, ten ABS i kontrola trakcji, to mnie dziwiło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum