Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 GTI 1994r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 GTI 1994r]

Zgasł i już nie odpalił.
Autor Wiadomość
Bobek03 



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 19:27   [R216 GTI 1994r]

Witam. Mam dość spory kłopot. Mam R216 GTI D16A8. Jadąc dzisiaj do pracy przy dojerzdzaniu do świateł autko nagle zgasło. Nie zaksztusił się nie zadławił. Poprost zgasł. Pompa paliwa jest ok. Benzynka dochodzi do wtryskiwaczy. Natomiast nie ma iskry. Świece są suche. Wyczyściłem palec rozdzielacza i styki w kopółce. Słyszałem że może to być cewka lub czujnik wału korbowego. Jak sprawdzić prawidłowość działania tych urządzeń?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 29, 2008 19:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tocek 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Bieszczady



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 20:57   

Witam

Mialem kiedys podobna sytuacje w swoim Roverku... Poleciala czesc przez mechanikow potocznie zwana "modulem". O ile dobrze pamietam iskry u mnie nie bylo wiec podejrzewam, ze u Ciebie moze byc to samo-czesci nie sprawdzali-zalozyli nowa, iskra sie pojawila i bylo ok.

Hmm z tym ok to moze nie do konca, bo zauwazylem w Roverku spadek mocy po tej naprawie:(
Czy mozliwe jest, ze dostalem jakis zamiennik? (nie zaplacilem za niego za wiele ok. 150zl).
Daj znac jak dasz sobie z tym rade.

Pozdro
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 09:55   

Sprawdź zapłon, a potem czujnik położenia wału (wiązki elektryczne, parę razy zdejmij i załóż złączki), no i sprawdź wiązkę idącą do przekaźników silnika (ta czarna skrzynka pod kompem, przynajmniej u mnie w Poldoroverze jest), zdejmij złączkę i parę razy włóż-załóż ją.
Zdaje się, że jest też bezpiecznik cewki zapłonowej w zestawie bezpieczników, też wypadałoby gada sprawdzić.

Nagły defekt silnika wskazuje ewidentnie na awarię osprzętu elektrycznego. Jakby coś mechanicznego padało, to działo by się to stopniowo.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Bobek03 



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 18:35   

A więc. Dzień drugi zmagań z Roverkiem. Po wyczyszczeniu pokrywy aparatu, palca rozdzielacza autko odpaliło. Chodziło bardzo nierówno. Po wymianie tych elementów + przewody zapłonowe autko chodzi!! A raczej chodziło 5 minut. Zgasło i już nie odpala. Jutro wizyta u elektryka.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 31, 2008 09:40   

To pewnie ten porąbany czujnik położenia wału nawala, w tych silnikach to nagminne.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 31, 2008 22:26   

oprawca_1978 napisał/a:
To pewnie ten porąbany czujnik położenia wału nawala, w tych silnikach to nagminne.


no nie do konca, bo mowa jest o silniku Hondy D16A8 ,
a czujniki polozenia padaja czesto w seri K rovera
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Bobek03 



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lis 01, 2008 08:14   

Roverek naprawiony!!! Samochód poszedł wczoraj na warsztat. Po jakiejs godzinie elektryk zadzwonił z informacją że padł modul zapłonowy. Wymienili go na nowy i wózek chodzi jak złoto. Odpala na dotyk, ma równe obroty i nie dławi juz sie na gazie. Koszt to 450zł.
 
 
 
tocek 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Bieszczady



Wysłany: Sob Lis 01, 2008 09:39   

Hmm... czyli padlo to samo co u mnie. A mozesz jeszcze powiedziec ile kosztowal sam modul??
Czyzby ok 400?? W takim ukladzie co ja dostalem za 150 zeta??

Pozdro
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 09:18   

Czyli dobrze stawiałem, usterka elektryczna.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Bobek03 



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 18:46   

Mechanik powiedział że moduł kosztował 350zł. Znając ich to przycieli jakieś 100zł więc ok 250. A jeśli ktoś zainteresowany to auto jest na sprzedaż. Info przez gg.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy
TARADAJA Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Gru 28, 2008 17:03
TARADAJA
Brak nowych postów [414SLi, 1994r, kanciak] Wysoka tepmeratura
Szajba Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Sob Kwi 11, 2009 22:11
Wojtek
Brak nowych postów [Rover 214 1.4 16V 1994r] szarpanie poniżej 2000obr.
TARADAJA Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Nie Gru 14, 2008 10:42
ywis
Brak nowych postów [R214Si 16V 1994r.] Problemy... Glownie elektryka.
Licze na Wasze glowy :)
pixel_1916 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pon Gru 28, 2009 20:02
pixel_1916



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink