Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Pompa paliwa przestała działać.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Pompa paliwa przestała działać.
Autor Wiadomość
dansky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:34   [R620] Pompa paliwa przestała działać.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

witam.
potrzebuje pomocy... dwa dni temu wsiadam do auta przekręcam kluczyk i nie słyszę standardowego dźwięku pracującej przez chwile pompy. no i problem... po kilku godzinach udało mi się odpalić na krótko od razu na gazie.
poradzono mi żeby zacząć najpierw od przekaźnika tylko ja nie wiem gdzie on jest. jeśli by to nie pomogło gdzie jest pompa... gdzie ja znajdę. od środka samochodu czy z zewnątrz.
pomóżcie bo zostałem bez samochodu :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 03, 2008 17:52   

dansky, pobierz sobie taki fajny manual do Hondy Accord (czyli mechanicznego bliźniaka ROVERka 600). Jest on dostępny na stronie http://hondaaccord.strefa.pl i zajmuje jedynie nieco ponad 40MB. Jest w języku polskim :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dansky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 19:15   

jeśli według opisu z tej strony: accord96-PL-suplem bezpieczniki i przekaźniki które sprawdziłem są wszystkim co mogłem sprawdzić to wygląda na to, że to pompa. nie wiem czemu padła... paliwo miałem zawsze... kupić używaną czy zainwestować w nową ? przy tym jak ja tylko odpalam na benzynie ?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 19:29   

dansky, nowej nie dostaniesz raczej... Wrazie uzywki zapraszam do siebie...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 03, 2008 23:02   

No nie wiem - myślę, że pompy do Accordów, a więc i do R600 powinny być dostępne w zamiennikach - jeśli chcesz nówkę, to ja bym spróbował www.tomateam.pl.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 00:14   

Pompę ja proponuję używkę - taniej. A co do popsucia nie miałeś zbyt mało benzyny czasami w baku ? I pompa się zatarła ? Ja to kiedyś w passacie przerabiałem.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 07:13   

Zwędzona pompa - od braku jej wyłącznika przy pracującej gazowni. Normalka.
Gdy wymienisz pompę lub naprawisz starą i tu moja dygresja - o ile pompa nie pompuje w wyniku zatkania się jej filtra siatkowego, to:
Pompy paliwa nie "zacierają" się, nie "palą", itd, a jedynie dochodzi w nich - w wyniku braku cyrkulacji paliwa, które je naturalnie chłodzi, do ZAPIECZENIA SZCZOTEK SILNIKA (są to najczęściej szczotki czołowe, gdyż te silniki mają KOMUTATOR CZOŁOWY, a nie PROMIENIOWY). Gorsze pompy mają gniazda szczotek (grafit) wykonane wprost w plasikowym korpusie pompy, który, rzecz wiadoma, nie jest odporny na wyższą temperaturę i się po prostu topi, gdy pompa się rozgrzewa.
Taką pompę można "odzyskać", po prostu odwieszając jej szczotki tą samą metodą, która je zapiekłą, to jest, grzejąc je (ja w "swojej" pompie zrobiłem to dotykając grotem 65 watowej lutownicy transformatorowej do szczotek). Lepsze pompy mają już gniazda szczotek wykonane z grafitu i te, o ile nie są zanieczyszczone i szczotki nie są zakleszczone, to silnik pompy powinien działać.
WKŁAD POMPY kosztuje na Allegro 150 PLN, a można znaleźć i za 100. To są w zasadzie znormalizowane urządzenia (wydajność pompy i jej ciśnienie max), tak więc, gdy starej pompki nie da się "zmartwychwstawić", to można się ratować, wymieniając jej serce, czyli silniczek z pompką.
O dziwo, naprawiając pompę w Nexii ojca (tzw "mechanicy" w warsztacie ocenili "naprawę" na 700 PLN trzy lata temu [!]), stwierdziłem, że Daewoo pakowało tam pompki z USA, dość porządnej konstrukcji - w porównaniu z pompką w moim 12 letnim Polonezie 1.4 MPI, w której to właśnie szczotki miały tendencję do wtapiania się w swoje gniazda.

BEZWZGLĘDNIE po naprawie pompy wstaw jej WYŁĄCZNIK. Ja mam ręczny, wstawiłem go sobie w puste miejsce na dodatkowy w Polonezie. Łatwiej byłoby wstawić automat, sterowany centralką gazowni (tą samą linią, która otwiera elektrozawory gazowni). Ja mam ręczny bo nie chciało mi się w tym grzebać i zorobiłem rzecz najprostszą, wstawiając szeregowo przełącznik w obwód zasilania pompy. Oczywiście, sam, to była robota na pół godziny czasu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dansky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 17:38   

co do braku paliwa dość nie mogło... zawsze mam 1/3 baku.
oprawca_1978 nie wiem może jest przez gazowników założone odcięcie pompy... nie znam się ale sądzę, że po przełączeniu na gaz pompa powinna się wyłączyć. z tego co napisałeś wywnioskowałem, że po przełączeniu na gaz pompa cały czas pracuje tylko paliwo nie jest podawane ??
na marginesie wiesz może czy pompa jest od góry zbiornika czy gdzieś indziej.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 17:40   

dansky, Otworz siedzenie podwin wykladzine i zobacz deczko pompy
 
 
 
dansky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Lis 04, 2008 22:42   

no właśnie tam znalazłem... butle mam tak zamontowaną że ciężko podejść ale da rade... na początku myślałem, że może to sam pływak bo odłączyłem kostkę i wskaźnik paliwa spadł do zera. widzę że odkręcenie tego nie jest takie łatwe.... jutro będę działał.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 07:55   

dansky napisał/a:
no właśnie tam znalazłem... butle mam tak zamontowaną że ciężko podejść ale da rade... na początku myślałem, że może to sam pływak bo odłączyłem kostkę i wskaźnik paliwa spadł do zera. widzę że odkręcenie tego nie jest takie łatwe.... jutro będę działał.


Trzeba się namęczyć, ja w swoim mam butlę toroidalną i by dostać się do pompy, musiałem ją wyjmować (zresztą fajnie wyglądały miny sąsiadów, gdy wyjąwszy ją, rzuciłem na trawnik, bezcenne wrażenia i spojrzenia..).
Jak się dobierzesz do pompy, to zakryj szmatą jej otwór, bo opary paliwa są niebezpieczne, lepiej niech nie parują sobie, zarazem, nie nawdychasz się ich, a potrafią przytruć, kiedyś dwa dni reklamacje z żołądka miałem, nic przyjemnego.
Odnośnie odcięcia pompy - jak dasz nową, to od razu to załóż, wtedy pompa paliwa będzie niezawodna i niezniszczalna. Ja mam ręczny, najprostszy przycisk ale warto wstawić automat. Nie wiem, ale można by to zrobić poprzez odcięcie zasilana jej fabrycznego przekaźnika, sterowane sygnałem elektrozaworów gazowni, ale jak to konkretnie zrobić, nie myślałem jeszcze. Jak to w swoim bolidzie zrobię, to opiszę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Klimatyzacja przestała działać :(
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 10 Pon Sie 10, 2009 09:05
seyfer
Brak nowych postów [R620] Pompa paliwa
Mam pytanko: padła mi pompa paliwa a chce ja sam wymienic...
uho87 Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Sie 07, 2007 14:29
sTERYD
Brak nowych postów [R620] Pompa paliwa
Waldemar56 Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Maj 21, 2008 18:34
Waldemar56
Brak nowych postów [R620] Pompa paliwa
matusiak100 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Paź 18, 2010 18:45
ferroz
Brak nowych postów [R620] Uszkodzona pompa paliwa
Jak sie do niej dobrac
Tzimisce Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Sie 05, 2009 11:53
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink