Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1.8 160] moc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 1.8 160] moc
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:18   

a wlasnie ze moze konstrukcja kata sportowego jest odmienna od standartowego...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:22   

michone napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
no tak, ale sportowy kat pozwoli na podniesienie mocy, a jemu o to chodzi, zeby poprawic serie :P
nie do konca :) bo skoro nie ma roznicy miedzy sprawnym katem a jego brakiem, to jak moze byc roznica miedzy katem a katem?? on fizycznie nie może dać mocy :) .

W MG ZR 160 są dwie sondy lambda - druga jest za katalizatorem. Jeżeli wytnie się kat, auto głupieje - na sondę leci niedopalone paliwo i komputer zubaża skład mieszanki - tak miał właśnie zbrojak (dawno już sprzedał auto - jego MG mnie właśnie zaraziło ;) ) Założenie sportowego kata, który działa minimalnie słabiej od standardowego, a ma mniejsze opory, zwiększa dość znacznie moc w przypadku tego silnika (sportowy kat Janspeed trzeba zakładać w komplecie ze sportowym kolektorem 4-2-1 Janspeed). Dla przykładu PTP sprzedaje pełny komplet wydech Janspeed + dolot ITG Maxogen z gwarancją podniesienia mocy do 180km. Jednak w przypadku większości aut bez sondy za katalizatorem wycięcie kata faktycznie trochę zwiększy moc silnika.

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 19:23 ]
dobryziom napisał/a:
a wlasnie ze moze konstrukcja kata sportowego jest odmienna od standartowego...

Ma kilka razy mniejsze zagęszczenie
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:42   

http://www.mgf.ultimatemg...t/catalysts.htm
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 20:18   

michone, jest roznica miedzy sprawnym a jego brakiem, w niektorych na plus a w wiekszosci na minus. A kat sportowy, ktory szybciej przepuszcza spaliny daje zmiane na plus. przynajmniej wg testow, ktore kto tu kiedys pokazywal
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 20:22   

Czyli kto ma VVC to powinien zakladac sportowego cata, a jesli nie to rurka bedzie ok. Pomijajac oczywiscie to ze nie przejdzie badan :wink:
Ja do swego kupie jednak rurke, a za zaoszczedzona kaske prawie dolot wyjdzie :mrgreen:
A tak offtopowo, jaki dolot bedzie najlepszy? Myslalem o K&N Apollo, ITG, lub Viperze. Doradzcie bo juz sam nie wiem ktory mam wybrac :roll:
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 20:51   

rodi* napisał/a:
Ja do swego kupie jednak rurke, a za zaoszczedzona kaske prawie dolot wyjdzie :mrgreen:

Najpierw się upewnij, czy masz sondę za katem (raczej nie ;) )
rodi* napisał/a:
A tak offtopowo, jaki dolot bedzie najlepszy? Myslalem o K&N Apollo, ITG, lub Viperze. Doradzcie bo juz sam nie wiem ktory mam wybrac :roll:

Jaki offtop, w temacie przecie... :mrgreen: Sam się zastanawiam czy a jak już, to co założyć. Anglicy legendy opowiadają wręcz o ITG Maxogen - tylko że to drogie jest masakrycznie :/ o Viper tyle samo dobrych opinii co złych - K&N podobnie. Sporo dobrego czytałem o BMC, tylko zamiast droższego karbonowego CDA zastanawiam się nad plastikowym DIA.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:11   

W moim nie mam sondy za katem, a jak masz to kupuje sie taki czujnik ktory oszukuje kompa ze niby cat jest.
No teraz se popatrzylem cenki Maxogena i chyba podziekuje :wink: , ale Viper to tylko 200e. W podobnym przedziale mozna miec K&N Apollo, a ten BMC w carbonowej obudowie tez nie jest taki drogi.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:28   

rodi* napisał/a:
W moim nie mam sondy za katem, a jak masz to kupuje sie taki czujnik ktory oszukuje kompa ze niby cat jest.

Niby tak (nawet pisałem o tym trochę wyżej), ale jakoś 100% przekonania nie mam... :/ - to raczej jako doraźna pomoc dla tych którym kat padł a im szkoda kasy... ;)
rodi* napisał/a:
No teraz se popatrzylem cenki Maxogena i chyba podziekuje :wink: , ale Viper to tylko 200e. W podobnym przedziale mozna miec K&N Apollo, a ten BMC w carbonowej obudowie tez nie jest taki drogi.
Żeby jeszcze tylko mieć pewność że:
1) wzrośnie moc
2) silnik nie będzie za dużo syfu dostawał
Ciężko znaleźć jakieś konkretne porównania na hamowni przed/po :/
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 22:21   

No wsumie tak, ale jak juz robic kompleksowo to nie ma opcji zeby zostawic oryginalny dolot. Przyrost powinien byc, ale gdyby byly jakies wykresy to byloby o wiele latwiej podjac decyzje
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 00:10   

ok Panowie wiec mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka?? jeśli to pytanie jest głupie to z gory sorry :wink:
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Lis 30, 2008 01:25   

Z sonda wszystko bedzie ok, a skoro chcesz juz zalozyc caly wydech to potrzebny bedzie Ci jeszcze ten kawalek :wink:
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 02:56   

PopeY, do tej mocy co masz wystarczy Ci seryjna srednica 2,5 cala wydechu :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



  Wysłany: Nie Lis 30, 2008 11:29   

no i wszystko jasne :mrgreen: dzieki WIELKIE za szybka pomoc
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 13:47   

HaDeSsS napisał/a:
PopeY, do tej mocy co masz wystarczy Ci seryjna srednica 2,5 cala wydechu :)

Faktycznie do seryjnych 156km wystarczy :razz: ale chcąc mieć 180 trzeba właśnie zmienić dolot na CAI, a wydech na Janspeed. Dodatkowe 6-8km można uzyskać dając wałek wydechowy Piper Cams - i to jest właściwie 1etap, jak również ostatni przed zakuciem i pójściem wyżej... (nie chodzi o średnicę, tylko o restrykcyjność seryjnego układu i spełnianie wymogów dla nowych aut - np. zamykająca się klaputka w tłumiku - norma głośności na wolnych obrotach :mrgreen: )
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 16:21   

marcinmarcin, widze ze nie rozumiesz o co Popeyowi chodzilo

PopeY napisał/a:
mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka??


wiec seryjna srednica 2,5 cala wystarczy, nawet jak bedziesz miec te 180KM
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 20:32   

HaDeSsS napisał/a:
marcinmarcin, widze ze nie rozumiesz o co Popeyowi chodzilo

PopeY napisał/a:
mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka??


wiec seryjna srednica 2,5 cala wystarczy, nawet jak bedziesz miec te 180KM

Rozumiem, ale nie rozumiem twojej odpowiedzi ;) wkładając rurkę w miejsce tłumika środkowego nie dość że będzie buczał jak prawdziwe wrc, to jeszcze na 90% straci się to co się uzyskało resztą układu, zostawiać seryjny środkowy to po pierwsze już tak nie będzie brzmiało, po drugie przepływ pewnie też będzie średnio optymalny... :/
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 21:27   

"Buczenie" jak to piszesz zalezy od koncowego tlumika. Widzialem wiele ukladow i smialo moge twierdzic ze odglos wydechu glownie zalezy od koncowego tlumika. Ja w swojej ZRce mialem glosny koncowy, a srodek seryjny i byl glosniejszy o wiele od kumpla Celicy na pelnym przelocie ( tez 1.8 silnik ). Druga sprawa, jezeli wywalisz srodkowy tlumik to nie stracisz nic z tego co zyskales reszta przerobionego ukladu.
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 01, 2008 00:10   

Tylko taki maly szczegol, ze srednice beda inne. U mnie oryginalny wydech ma 1,85" a nowy od janspeeda ma 2,25". Nie bedzie srodkowy blokowal? Do ZR 160 tez pewnie bedzie mial troche wieksza srednice niz oryginal. A pozatym jak zajrzalem w srodek oryginalu, to powiem szczerze ze nie wiem jak te spaliny wylatywaly :grin:
Srodek niedosc ze caly porowaty od rdzy to jeszcze zasadzony sadza. Zostawianie srodkowego wg mnie mija sie z celem, wszystko masz z kwasowki a tu nagle odcinek zasadzony :/
Skoro sie juz pakuje taka kase to chyba nie warto szukac "malych" oszczednosci :wink:
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 01:55   

rodi*, ale mowimy o ZRce gdzie jest seryjny wydech 2,5 cala
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 01, 2008 11:37   

No ale miedzy standardowym wydechem ZR 2,5" a Janspeedem do Zr 160 tez pewnie bedzie roznica srednic.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink