Witam!
Mam na oku roverka 200 którego chciałbym kupić. Jednak ten egzemplarz ma pewien problem, mianowicie płaszczyzna koła pasowego alternatora jest przesunięta o ok 0,5 cm w bok w stosunku do pozostałych kół pasowych. Po uruchomieniu silnika słychać wyraźny pisk bo pasek wielorowkowy jest skoszony.
Mam pytanie z czego może wynikać takie przesunięcie kół pasowych , czy jest to kłopotliwe do usunięcia ? Ciągle waham się z decyzją o zakupie, a być może byłaby to niezła okazja.
pzdr
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 10, 2008 15:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mozna poradzic sobie w dosyc latwy sposob.Tylko sprawdz najpierw dlaczego tak sie stalo.Wiec sposob-nie pamietam ilu rowkowy jest tam pasek,zalozmy ze to 6-cio rowkowy. Musisz dobrac pasek o takiej samej dlugosci ,ale majacy jeden rowek mniej(czyli wezszy).I przykladowo jesli alternator jest przesuniety do silnika to na wszystkich kolkach zostawiacz wolny rowek od zew,a na alternatorze od wew.To da jakies 2-3mm.
zalozmy ze to 6-cio rowkowy. Musisz dobrac pasek o takiej samej dlugosci ,ale majacy jeden rowek mniej(czyli wezszy).
Co nie zmienia faktu że na innych rzeczach typu pompa tez będziesz miał 1 rovek mniej . Ja bym tego nie próbował. Po to jest taka liczba rowków żeby się jej trzymać.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a i może da się wyregulować alternator i jego pozycje jekoś.
No to jak?
RaPt!l3 napisał/a:
Ja bym tego nie próbował. Po to jest taka liczba rowków żeby się jej trzymać.
To zaproponuj cos innego.W ten sposob "naprawia" sie w nowych renowkach fabrycznie skoszony naped osprzetu silnika i nie wymyslilem tego sobie bo pracowalem tam w serwisie i wydzialem dok.tech.z instrukcja tej naprawy.Jeden rowek to zadna roznica.Kolega chce porade to ja ma,a nie w stylu ja bym nie probowal itp.Jak masz cos lepszego i tanszego do rozwiazania problemu to daj cos konkretnego.
Właśnie tak jak napisałeś "naprawa" czyli jest to doraźne rozwiązanie co nie zmienia faktu że alternator dalej będzie przesunięty . A przy od sprzedaży już będzie problem bo "Czemu jest tyle rowkowy a nie tyle" . Moim zdaniem podjedz do jakiegoś warsztatu i niech ci mechanik to obejrzy.
[ Dodano: Wto Lis 11, 2008 09:27 ]
Ps. Dlatego nikt nie jeździ "Renówkami"
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum