Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 99r] HGF co robić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4i 99r] HGF co robić?
Autor Wiadomość
Francuz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 13:54   [R200 1.4i 99r] HGF co robić?

Dzisiaj rano wracając do domu zauważyłem dziwne stukanie pod maską, wydawało mi się, że to uszczelka pod kolektorem wydechowym, gdyż rok temu wymieniałem ją, z tego właśnie powodu. Postanowiłem przejechać się i połuchać dalej, w pewnym momencie wskaźnik temperatury płynu chłodniczego podniósł się do ok 3/4 skali. Zatrzymałem auto, otworzyłem maskę ze zbiorniczka wypływała kawa z mlekiem. Dodam, że olej wymieniany był 4 dni temu, sprawdzany był również płyn chłodniczy. Od tamtego czasu przejechałem jakieś 400km.
Silnik 1.4 8v
Ostatnio zmieniony przez Francuz Sob Lis 15, 2008 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 14, 2008 13:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 14, 2008 15:30   

Jak to co robić, naprawiać :)
 
 
Francuz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 15:51   

Czyli laweta do serwisu :?:
 
 
vanetten 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 79
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 16:38   

Samemu na chodniku :mrgreen: lub do warsztatu http://roverki.pl/garage.php
 
 
Francuz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 17:16   

Już znalazłem warsztat przybliżony koszt ok. 600 zł. Dziwi mnie fakt że łyn chłodniczy był sprawdzany 4 dni wcześniej, a olej wymieniony na nowy i tak odrazu wyciek kawy ze zbiorniczka i majonez pod korkiem.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 18:26   

No to będzie 600 PLN w błoto i stracony czas, nerwy i popsuty silnik.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dram 



Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 21
Skąd: Wesoła



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 18:48   

A czy może być tak że olej się zmieszał z wodą nie przez uszczelkę tylko przez jakieś tuleje w spodzie silnika? Jeśli tak to od razu prosiłbym o przybliżony koszt takiej naprawy.
 
 
Francuz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 19:43   

oprawca_1978 napisał/a:
No to będzie 600 PLN w błoto i stracony czas, nerwy i popsuty silnik.

Dlaczego tak twierdzisz, jeśli nie potrafię sam usunąć tej usterki, gdyż moja wiedza mechaniczna jest niewystarczająca, chyba tylko to mi pozostaje :?:
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 14, 2008 19:59   

Francuz napisał/a:
Dlaczego tak twierdzisz, jeśli nie potrafię sam usunąć tej usterki, gdyż moja wiedza mechaniczna jest niewystarczająca, chyba tylko to mi pozostaje


Zgadza się, po prostu kolega chciał powiedzieć, że taniej jest wymienić uszczelkę samemu ( zamknął byś się zapewne w 300 zł) i przynajmniej wiesz co i jak robisz, no ale w przypadku gdy się nie znasz, to nie ma się co ruszać zbytnio tego. Niestety, ale jest mało mechaników, którzy potrafią zrobić dokładnie HGF. Zdarza się w większości przypadków tak (można poczytać na naszym forum), że po naprawie HGF przejeżdża się powiedzmy 400-600 km lub po tygodniu czasu użykowania autka i znowu wychodzi HGF.
 
 
dram 



Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 21
Skąd: Wesoła



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 22:20   

To co zrobić w takim razie jeżeli sie nie znamy? i nie możemy zrobić tego sami, zaprowadzić do ASO? to lepiej sprzedać i kupić drugi! niestety ale taka jest prawda drodzy koledzy!
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 22:40   

dram napisał/a:
A czy może być tak że olej się zmieszał z wodą nie przez uszczelkę tylko przez jakieś tuleje w spodzie silnika? Jeśli tak to od razu prosiłbym o przybliżony koszt takiej naprawy.

Ja tak miałem i cały koszt naprawy wyniósł mnie 1260zl (7?? zl części a reszta robocizna)
 
 
 
Francuz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 10:47   

Koledzy z forum polecili mi mechanika w Puszczykowie k. Poznania. Podobno zna się na temacie. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak mu zaufać. Może moglibyście udzielić jakiś rad, o co zadbać podczas zlecenia tej usługi :?:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 11:36   

Francuz mi Wojtek z puszczykowka budowal praktycznie 75tke.Ma pojecie o tym co robi a jak cos nie gra bo kazdemu sie moze zdarzyc to nie ma problemu z poprawka.Nawet jak to HGF.Koles jest mechanikiem z powolania a nie z koniecznosci.Nie pisze tego tylko dlatego ze to kumpel (place z reszta u niego prawie normalne ceny),nie oddaje nikomu innemu auta bo wiem jak robi i jak podchodzi do roboty.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 15, 2008 18:10   

Francuz napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
No to będzie 600 PLN w błoto i stracony czas, nerwy i popsuty silnik.

Dlaczego tak twierdzisz, jeśli nie potrafię sam usunąć tej usterki, gdyż moja wiedza mechaniczna jest niewystarczająca, chyba tylko to mi pozostaje :?:

Francuz, kolega o_1978 brzydzi się wszelkimi mechanikami. Uważa ich za oszustów, zdzierców, nierobów i partaczy. Przynajmniej ja takie wnioski wyciągnąłem po przeczytaniu wielu jego postów. Domyślam się, że do sporządzenia pozwu, zrobienia zastrzyku, projektu budowlanego i prowadzenia ksiąg rachunkowych również nie potrzebuje "szpecjalistów" ;)
Czasem jest konieczność zaufać mechanikowi - jeśli już trzeba, to najlepiej sprawdzonemu.
_________________
It's all right...
 
 
 
Francuz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 19:27   

Czekam na wolny termin i oddaje Roverka... Jaka jest szansa, że ta usterka po jakimś czasie się powtórzy :?:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 19:43   

Francuz jak nie zalozysz metalowej uszczelki to 100%. Nikt Ci nie powie czy za 30 czy za 100 tys.To urok serii K
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lis 15, 2008 20:22   

A jak założysz metalową uszczelkę bez magistrali olejowej (nowego typu), to możesz wrócić po 2-10 kkm. Ostatnio spotkałem kilka takich przypadków. Dlatego od jakiegos czasu odradzam uszczelkę nowego typu bez magistrali. Ponadto kilka cenienych na stronie serwisów odeszło od tej uszczelki.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 20:26   

Tomi napisał/a:
Ponadto kilka cenienych na stronie serwisów odeszło od tej uszczelki.

Wiemy czemu? Nie pisalem o szczegolach bo ich poprostu nie znam ale to ze odradzasz to mnie zaskoczyles.Sczegoly poprosze.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lis 15, 2008 21:00   

Zukowaty napisał/a:
Tomi napisał/a:
Ponadto kilka cenienych na stronie serwisów odeszło od tej uszczelki.

Wiemy czemu? Nie pisalem o szczegolach bo ich poprostu nie znam ale to ze odradzasz to mnie zaskoczyles.Sczegoly poprosze.


Po prostu spotkałem się z kilkoma przypadkami, że uszczelka nowego typu (bez magostrali) potrafi po kilku tysiącach puszczać płyn na zewnątrz. Podobno jeśli przy pierwszych śladach dociągnie się śruby (jakieś 15-12 st.) może działać. Ponadto rozmawiałem także z Panem Midowiczem, który uszczelki nowego typu montuje tylko na specjalne życzenie.

Dlatego od pewnego czasu jestem zdania, że jednak obostrzenia MG Rover mają sens.

Uszczelka LVB500190 tylko razem z magistralą olejową (nową) i w modelach z aluminiową miską olejową.

Osobiście mam na stanie zarówno oryginał starego typu (sam miałem wymieniany na taki ponad 2 lata temu i silnik sucho wszędzie), zamiennik nowego typu, magistrala olejowa nowego typu i komplet MG Rover (uszczelka nowego typu z magistralą nowego typu, u wszystkimi uszczelkami i uszczelniaczami w komplecie - również zawarowe).

Zresztą zawsze dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem... jeśli ktoś mnie zapyta :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 21:11   

Czyli w przypadku wymiany tak jak fabryka nakazala uszczelka+magistrala powinno z zalozenia byc ok? O co chodzi z ta aluminiowa miska olejowa?Rozumiem ze lepsze chlodzenie oleju ale co to ma do uszczelki pod glowica?Przeciez ta metalowa nie jest chyba az taka wrazliwa na temp oleju...
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 '98] Kontrolka ręczenego co robic?
kaligula797 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Wrz 09, 2008 15:37
Paul
Brak nowych postów [R200] czy warto robic uszczelke?
kamilosbos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 01, 2014 10:24
BlackD
Brak nowych postów [R200] Rover 214Si ma 3300 przebiegu czy robić rozrząd ?
wojnysz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sob Maj 07, 2011 16:52
wojnysz
Brak nowych postów [R214i '99] HGF? co robic?
dopadlo i mnie!
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Wto Paź 28, 2008 10:42
walassios



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink