Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 v8 99r] HGF -> rozrusznik nie kręci:/
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 v8 99r] HGF -> rozrusznik nie kręci:/
Autor Wiadomość
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



  Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:06   [R214 v8 99r] HGF -> rozrusznik nie kręci:/

Witam wszystkich

Jestem kolejnym nabywcą rovera któremu po paru miesiącach od kupna wywaliło uszczelkę:/
Wyglądało to tak że w czasie jazdy samochód stracił moc i zgasł, odpaliłem znowu pojechał 10m
i zgasł, temperatura na desce była ok, zjechałem jakoś na pobocze samochód kopci a w zbiorniczku sucho a raczej tłusto. No to laweta i do domu (dodam tylko że po ostygnięciu samochód o własnych siłach wjechał na lawetę i z niej zjechał). Od tego zdarzenia minęły 2 tygodnie, a jako że zbliżają się mrozy chciałem spuścić resztę wody z chłodnic (wodę wlałem kiedyś jak miałem przecie przy chłodnicy, gdybym miał płyn to bym się tym nie przejmował)
Niestety jest już zimno łapy skostniałe węże twarde słabe dojście, nie mogłem sobie poradzić, pomyślałem że jak rozgrzeje trochę samochód to będzie łatwiej i tu niespodzianka rozrusznik nie kręci:/ pierwsza myśl słaby akus, no to zadzwoniłem po kumpele przyjechała swoim matizem podłączam kable znowu próbuje odpalić i nic coś jakby blokowało rozrusznik co się mogło stać??? Nie sądzę żeby matiz był prądowo za słaby żebym rover nie był w stanie odpalić:/ Temperatura w nocy schodzi lekko po niżej zera ale nie chce mi się wierzyć że przy -3st rozsadziło mi silnik:/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:13   

mackol napisał/a:
Nie sądzę żeby matiz był prądowo za słaby żebym rover nie był w stanie odpalić:/
Za to kable rozruchowe mogą być za cienkie. Jeżeli kable kupowane w hipermarkecie (ale nie tylko) to jest to bardzo prawdopodobne.
 
 
wiatrakm
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:14   

Radziłbym posprawdzać kabelki od rozrusznika. Niedawno też tak miałem że rozrusznik po przekręceniu kluczyka ani drgnął. Przyczyna - luźne kable. Wszystko ładnie opisane jest w technicznym FAQ
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:22   

No właśnie kable mam dobre kupione w sklepie motoryzacyjnym za 45zł były też za 20zł więc sądzę że te są dobre. A co do rozrusznika to się nieprecyzyjnie wyraziłem on próbuje kręcić ale jak by go coś blokowało.

I słychać takie pstrykanie....
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 19, 2008 23:03   

co do kabli to szczerze powiem, ze jak procowalem w wykonczenowce to szefowi tez padl aku, i wiecie czego uzylismy? przewodu do lamp fi=1,5mm2 !! !! wiec nie sadze, by kable mogly byc za cienkie, fakt nagrzeja sie jak skur*** ale podaja prad!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 09:40   

faecd napisał/a:
co do kabli to szczerze powiem, ze jak procowalem w wykonczenowce to szefowi tez padl aku, i wiecie czego uzylismy? przewodu do lamp fi=1,5mm2 !! !! wiec nie sadze, by kable mogly byc za cienkie, fakt nagrzeja sie jak skur*** ale podaja prad!
Zdziwiłbyś się. Przecież im mniejszy przekrój tym mniejsze zdolności przenoszenia prądu, a na rozruch niestety trzeba trochę Amperów. Nie twierdzę, że to na pewno kable, ale bardzo często tak się zdarza.
mackol napisał/a:
I słychać takie pstrykanie....
Może przekaźniki, do których dociera za mało prądu..
Przecież nie zaszkodzi spróbować naładować swój aku, lub podłączyć pożyczony bezpośrednio.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 10:02   

Ale w ogóle się nie odzywa, czy wyglada jakby nie miał siły zakeręcić silnikiem. Moze warto obrócić wałem korbowym za pomocą jakiegoś klucza, i jeśli wał sieobraca to spróbować podać bezpośrednio napiecie na automat rozrusznika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 10:50   

Brt napisał/a:
Ale w ogóle się nie odzywa, czy wyglada jakby nie miał siły zakeręcić silnikiem. Moze warto obrócić wałem korbowym za pomocą jakiegoś klucza, i jeśli wał sieobraca to spróbować podać bezpośrednio napiecie na automat rozrusznika.


Wygląda to tak jak by coś blokowało silnik bądź rozrusznik, jak przekręcę kluczyk to przygasają światełka na desce i rozrusznik trochę rzęzi i coś pstryka. Przekaźnik?

Wersja że matiz bądź kable nie dały rady nie wydaje mi się prawdopodobna:/ No chyba że
akus jest pusty jak bęben a kable bardzo słabej jakości....

A co z kwestią mrozów -3,-4C mogły doprowadzić zamarznięcia wody na tyle żeby uszkodzić silnik?
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 11:19   

A może masz tyle płynu w cylindrach, że rozrusznik nie ma siły tego wypchnąć i odpalić silnik?
_________________
Born To Beer Free
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 11:37   

luqar napisał/a:
A może masz tyle płynu w cylindrach, że rozrusznik nie ma siły tego wypchnąć i odpalić silnik?


Raczej nie bo samochód stał nieruszany, a woda sama do cylindra by się nie nalała
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 12:04   

mackol napisał/a:
luqar napisał/a:
A może masz tyle płynu w cylindrach, że rozrusznik nie ma siły tego wypchnąć i odpalić silnik?


Raczej nie bo samochód stał nieruszany, a woda sama do cylindra by się nie nalała



Jeśli miałeś HGF, to płyn chłodniczy mógł się dostać przez uszkodzoną uszczelką do cylindrów.
_________________
Born To Beer Free
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 12:09   

mackol napisał/a:
Brt napisał/a:
Ale w ogóle się nie odzywa, czy wyglada jakby nie miał siły zakeręcić silnikiem. Moze warto obrócić wałem korbowym za pomocą jakiegoś klucza, i jeśli wał sieobraca to spróbować podać bezpośrednio napiecie na automat rozrusznika.


Wygląda to tak jak by coś blokowało silnik bądź rozrusznik, jak przekręcę kluczyk to przygasają światełka na desce i rozrusznik trochę rzęzi i coś pstryka. Przekaźnik?

Wersja że matiz bądź kable nie dały rady nie wydaje mi się prawdopodobna:/ No chyba że
akus jest pusty jak bęben a kable bardzo słabej jakości....

A co z kwestią mrozów -3,-4C mogły doprowadzić zamarznięcia wody na tyle żeby uszkodzić silnik?


Słaby akumulator, albo słabe przejście prądu na przewodzie od plusa akumultora poprzez włącznik elektromagnetyczny, szczotki rozrusznika i masę.
Jakoże masę rozrusznik miał będzie zawsze, to trzeba sprawdzić tor przewodu prądowego od akumulatora.

Jak po przekręceniu kluczyka wszystko przygasa i cyka ("klaszcze" elektromagnes włącznika elektromagnetycznego rozrusznika) - to albo złe przejście prądu albo zły akumulator (albo jedno i drugie).

Zdejmij klemę, wyczyść, dociagnij mocno, sprawdź podłączenie przewodu do włacznika el-mag, odkręć, przeczyść drobnym pilnikiem (nie papierem ściernym, bo zaszlichcisz korundem powierzchnie) i dokręć pewnie.
Sprawdź szczotki rozrusznika, itd..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 12:42   

e ja przed próbą kręcenia wykręciłbym świece z głowicy :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 12:51   

Brt napisał/a:
e ja przed próbą kręcenia wykręciłbym świece z głowicy :|


w celu sprawdzenia czy niema tam wody? czy z innego powodu?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 12:52   

Cytat:
w celu sprawdzenia czy niema tam wody?
dokładnie :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 13:05   

Brt napisał/a:
Cytat:
w celu sprawdzenia czy niema tam wody?
dokładnie :|


To aż tak ciekawe "efekta" przewidujesz.. No no, i taka sprawa jest możliwa..

Może i chluśnie wodziczką przez otwory świec przy kręceniu.. Ale wartoby to szybko poczynić, wszak pierścionki wody nie lubią, może do któregoś dobrać się rdza i z metalu zrobić jego tlenek.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 13:22   

lepiej dmuchać na zimne ... kiedyś był przypadek pogiętego korbowodu po próbach odpalania auta na holu z wodą w cylindrze ://
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 22:30   

W weekend przy nim po majstruje i napisze jakie efekty

Pozdro
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 13:35   

Z tym blokowaniem podczas rozruchu to moze byc dokładnie płyn chłodniczy który doistał sie na cylindry a jak wiadomo jest on nieściśliwy wiec blokuje rozruch.......przy okazji opiszy sytułacje jaka wystąpiła u mnie ( R400 , 1,6 97r ), moze komus sie przyda.
Od samego poczatku mialem problem z rozruchem silnika, obiawiało sie to blokowaniem rozrusznika podczas 1-wszego obrotu, jak przekrecil to nastepny obrót był normalny, czasami było tak ze calkowicie blokowało rozruch....pytałem mechaników, szukałem na forum i nic . Pewnego razy jeden znajomy( nie mechanik) podpowiedzial mi ze moze sie dostawac płyn chłodzacy na cylindry albo moga przepuszczac wtryskiwacze paliwo....obstawiłem płyn poniewaz troszke go ubywało a wycieku niegdzie nie znalazłem. Podjechałem do kol. Tomi_114 i potwierdził ze może to być to....sciagnał kolektor i okazało sie ze w jednym cylindrze jest mokro, zauważył podwinieta uszczelke, po wymianie narazie jest ok , auto odpala normalnie , płynu nie ubywa z tym ze musze jeszcze dłuzej pojeździć i obserwować bo u Tomala byłem niedawno , jednak przypadkowe właściwe odpalanie Rovera wykluczam
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 20:29   

oprawca_1978 napisał/a:
To aż tak ciekawe "efekta" przewidujesz.. No no, i taka sprawa jest możliwa..


niestety, ale ja tez na to stawiam
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214, 1.4i] rozrusznik kreci, ale nie odpala
tapicer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 06, 2012 07:48
tapicer
Brak nowych postów [R214 16V '98] Rozrusznik kręci, silnik nie pali
radekz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Nie Sty 13, 2008 20:43
radekz
Brak nowych postów [R25 1.6 '00] Nie kręci rozrusznik
Świecił check, resetuje się zegarek
timer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lip 17, 2008 22:37
wild_weasel
Brak nowych postów [R200] Rozrusznik raz kręci a raz nie ....
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lip 05, 2011 10:14
sTERYD
Brak nowych postów [R.214i] rozrusznik nie kreci=/
patric62 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sty 04, 2010 21:10
timer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink