Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Dziwne objawy pracy silnika..POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Dziwne objawy pracy silnika..POMOCY
Autor Wiadomość
hylu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 25, 2008 17:23   [R416] Dziwne objawy pracy silnika..POMOCY
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.
Mam R416 od paru miesięcy nie było żadnych problemów az do dziś :beczy:
Rano autko odpaliło ok i do pracy, przejechałem może z 2km i krótki postój i tu problem nie chciał odpalić.Pompke paliwa było słychać,rozrusznik ok a Roverek nic :sad:
Wkońcu odaplił ale po wielkich trudach.Teraz jest problem taki.Po odpalenie od razu włanczaja sie wentylatory na maxa czy to normalne i falują obroty.Gdy uda sie odpalić i wentylatory sie nie włączą to wtedy jest wszystko ok silnik pracuje równo.
Zaraz po odpaleniu może z 30sek kolektor wydechowy jest na maxa gorący czy to normalne??
W sobote poraz pierwszy zatankowalem na innej stacji typu Auchan itp.. i dzis zaczęły sie problemy czy to moze być problem z paliwem??

Pozdro i proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 01, 2011 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 25, 2008 17:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
meler21 




Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:07   Re: [R416 Si 97r. 1.6 16v] Dziwne objawy pracy silnika..POMO

hylu napisał/a:
Witam.
Mam R416 od paru miesięcy nie było żadnych problemów az do dziś :beczy:
Rano autko odpaliło ok i do pracy, przejechałem może z 2km i krótki postój i tu problem nie chciał odpalić.Pompke paliwa było słychać,rozrusznik ok a Roverek nic :sad:
Wkońcu odaplił ale po wielkich trudach.Teraz jest problem taki.Po odpalenie od razu włanczaja sie wentylatory na maxa czy to normalne i falują obroty.Gdy uda sie odpalić i wentylatory sie nie włączą to wtedy jest wszystko ok silnik pracuje równo.
Zaraz po odpaleniu może z 30sek kolektor wydechowy jest na maxa gorący czy to normalne??
W sobote poraz pierwszy zatankowalem na innej stacji typu Auchan itp.. i dzis zaczęły sie problemy czy to moze być problem z paliwem??

Pozdro i proszę o pomoc


Witam :wink:

Nie jestem specem , ale w moim R416 też odrazu się włancza wentulator.
Ja kiedyś miałem problem z obrotami też nagle zaczeły wariować i wyczyściłem krokowca
i się uspokoiło .
Niewiem czy ci tym pomoge ale można sprubować

Pozdrawiam :grin: :grin:
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:27   

Raczej wygląda to na problem z elektryką(czujnik temperatury silnika), posprawdzaj izolację na kablach i przeczyść styki.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 08:00   

Sprawdzić najpierw wszystkie złączki czujników silnika (czujnik położenia wału, czujniki temp cieczy chłodzącej i temp powietrza w dolocie, czujnik położenia przepustnicy, czujnik spalin - sondę lambda, złączkę przekaźników silnika i złączkę komputera silnika, bezpieczniki przeczyścić wszystkie, itd..

Jak nie pomoże, to sprawdzać po kolei obwody każdego z czujników, wężyk podciśnienia, itd.. i eliminować obwody i czujniki sprawne, szukając tego, który niedomagając, powoduje wariowanie silnika.

I, Broń Boże, nie iść z tym do tzw. "warsztatu". Powiedzą od razu, że to "awaria komputera" i będą próbowali naciągnąć na dużą kasę za defekt, którego nie ma.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
hylu
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 26, 2008 16:19   

Cytat:
Sprawdzić najpierw wszystkie złączki czujników silnika (czujnik położenia wału, czujniki temp cieczy chłodzącej i temp powietrza w dolocie, czujnik położenia przepustnicy, czujnik spalin - sondę lambda, złączkę przekaźników silnika i złączkę komputera silnika, bezpieczniki przeczyścić wszystkie, itd..

Jak nie pomoże, to sprawdzać po kolei obwody każdego z czujników, wężyk podciśnienia, itd.. i eliminować obwody i czujniki sprawne, szukając tego, który niedomagając, powoduje wariowanie silnika.

I, Broń Boże, nie iść z tym do tzw. "warsztatu". Powiedzą od razu, że to "awaria komputera" i będą próbowali naciągnąć na dużą kasę za defekt, którego nie ma.


wczoraj zrobiłem takie zabiegi tylko że było ciemno i zimno także za dużo nie zobaczyłem :lol: ale o dziwo pomogło :razz: teraz jak podjadę na garaż to muszę popatrzeć dokładnie w tą całą elektryką poczyścić co się da i może będzie spokój na dłużej.
Dzisiaj jak ręką odjął żadnych głupot pod maską silnik pracuje równo-kaprys R416 :twisted: .Poczekamy zobaczymy
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 09:40   

hylu napisał/a:
Cytat:
Sprawdzić najpierw wszystkie złączki czujników silnika (czujnik położenia wału, czujniki temp cieczy chłodzącej i temp powietrza w dolocie, czujnik położenia przepustnicy, czujnik spalin - sondę lambda, złączkę przekaźników silnika i złączkę komputera silnika, bezpieczniki przeczyścić wszystkie, itd..

Jak nie pomoże, to sprawdzać po kolei obwody każdego z czujników, wężyk podciśnienia, itd.. i eliminować obwody i czujniki sprawne, szukając tego, który niedomagając, powoduje wariowanie silnika.

I, Broń Boże, nie iść z tym do tzw. "warsztatu". Powiedzą od razu, że to "awaria komputera" i będą próbowali naciągnąć na dużą kasę za defekt, którego nie ma.


wczoraj zrobiłem takie zabiegi tylko że było ciemno i zimno także za dużo nie zobaczyłem :lol: ale o dziwo pomogło :razz: teraz jak podjadę na garaż to muszę popatrzeć dokładnie w tą całą elektryką poczyścić co się da i może będzie spokój na dłużej.
Dzisiaj jak ręką odjął żadnych głupot pod maską silnik pracuje równo-kaprys R416 :twisted: .Poczekamy zobaczymy


Hehe, a nie pisałem? Elektrykę trzeba sprawdzać, konserwować i dbać o nią, polskie drogi wytrzęsa każdy samochód. Obowdy elektryczne współczesnego silnika są obowdami NISKOENERGETYCZNYMI (mały prąd i napięcie sygnałów) i najmniejszy niekontakt na łączach będzie od razu skutkował wariowaniem komputera silnika i od tego, samego silnika.

Dokładnie wszystkie złączki posprawdzaj, rozłącz, złącz parę razy, przedmuchaj najlepiej powietrzem, jak trzeba, styki podegnij (mocną igłą), konekory ściśnij obcęgami, przeczyść języki, na które się je nasuwa, itd..

Wg mnie, powinno pomóc. Nie jest to jakaś zaawansowana robota, a może być spokój na długie dziesiątki tysięcy km.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 si 97r] dziwne objawy na zimnym silniku
paw3l Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Cze 13, 2010 16:38
paw3l
Brak nowych postów [r45]Sprzęgło - dziwne objawy
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Czw Kwi 28, 2011 16:13
karooo
Brak nowych postów [R 45] Dziwne objawy podczas hamowania
barney79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Sro Paź 05, 2011 23:16
palomarcin7
Brak nowych postów [R400] Po HGF, dziwne objawy z obrotami
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lis 14, 2008 14:18
Paul
Brak nowych postów [420 Si] dziwne objawy predkosciomierz wariuje
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 24, 2010 07:05
chrupol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink