Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Pompa oleju? Kontrolka późno gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Pompa oleju? Kontrolka późno gaśnie
Autor Wiadomość
michal-555 




Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 11:35   [Honda Accord] Pompa oleju? Kontrolka późno gaśnie
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Mam następujący problem, który pojawia się zawsze gdy temperatura spada, w zeszłym roku było podobnie. Zapalając rano zimny silnik, gdy olej jest gęsty, kontrolka oleju gaśnie dopiero po ponad pół minuty, a ostatnio trwa to nawet do 3 minut. Później zapalając kolejny raz silnik, gdy nie jest zupełnie zimny ten problem znika. Dzieje się to zawsze w okresie zimowo-jesiennym, gdy temperatury spadają, aktualnie dzisiaj było około 5 stopni. Zastanawiam się czy nie jest to spowodowane jakimś niedomaganiem pompy oleju? Czy ktoś z Was miał podobny problem? Boję się, że silnik się zatrze i boję się w ogóle jeździć. Dodam, że regularnie wymieniam olej, ostatnia wymiana była dwa tygodnie temu. Jeżdzę na oleju 10W40 Comma Diesel. To chyba nie jest wina czujnika skoro dzieje się to tylko przy niższych temperaturach? Co pownienem robić? Wymienić pompę? Jeśli tak to ile trzeba dać za używaną? Za pomoc będe Wam wdzięczny. Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 24, 2008 11:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 12:01   

Ojoj, to niedobrze. Kontrolka zapala się, gdy ciśnienie spada gdzieś w okolice 30 - 40 kPa (0,04 - 0,03 MPa). W dobrym silniku powinna zgasnąc od razu po odpaleniu, w zasadzie już w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Ciśnienie oleju zimnego powinno być co najmniej 0,3 MPa (300 kPa), a najlepiej, jakby zawsze stało tak ze 0,4 Mpa (400 kPa).
Na rozgrzanym oleju zawsze będzie spadać, ale NIGDY nie powinno występować świecenie lampki od oleju na pracującym silniku.

W ww. przypadku pół biedy jest wtedy, gdy może to wynikać po prostu z zaciętego zaworka nadmiarowego pompy oleju (zazwyczaj jest on do wykręcenia i sprawdzenia, w silnikach z pompą napędzaną bezpośredniu od wału korbowego to jest już standard). Wykręcić go, sprawdzić otworki na tłoczku zaworka, przeczyścić go, sprawdzić jego sprężynę, wytrzeć toto, lekko posmarować olejem i wkręcić mocno (żeby nie ciekło potem).
Jak po takiej zabawie nic się nie zmieni, to niestety, wyrok jest w zasadzie jeden - PANEWKI (znaczy się są już tak duże luzy w układzie smarowania, że ciśnienie spada do takiej wartości, że zaczyna się świecić kontrolka). Panewki głowne, korbowe, rozrząd, itd..
Może być też tak, że czujnik (sygnalizator) tej lampki zgłupiał, ale to mało prawdopodobne.
Tym gorzej, że zapala się ona na zimnym silniku, gdy olej jest gęsty i wszytko ładnie "lepi". Proponowałbym otworzyć maskę i wytężyć słuch, odpalając silnik, by wschuchać się w hałasy silnika. W dieslu jest to trudniejsze niż w beznyniaku, ale można się wczuć i próbować wyłowić stuki panewek. Będą to tępe, głuche uderzenia.

Wg mnie, silniczek, zdaje się, wymaga co najmiej remontu panewek.

No chyba że zaciął się tylko zaworek pompy, albo sama pompa ma już przecieki od zużycia.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 13:19   

dla świętego spokoju sprawdź ciśnienie smarowania, ale stawiam na zasyfiony czujnik... zainwestuj te 30 pare plnów :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
michal-555 




Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 16:06   

dzięki za odpowiedzi. Myślę, że winny jest właśnie ten zawór nadmiarowy. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w którym miejscu on się znajduje?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 10:09   

Pompa oleju jest na przedniej końcówce wału korbowego.
Pompa to taki korpusik nakręcany na bok silnika w tym miejscu.
Poznasz ją po tym, że będzie tam szła co najmniej jedna złaczka elektryczna (do sygnalizatora zbyt małego ciśnienia oleju co najmniej), czasami jest czujka ciśnienia oleju do wskaźnika na kokpicie a czasami nawet i termistor do badania temp oleju.

Zaworek zwrotny pompy powinien być wykręcalny bez rozbierania silnika, to w zasadzie jest już standard, dobre rozwiazanie zresztą. Będzie to zazwyczaj korek na imbus (nr 8 czy 6, nie pamiętam). Pod nim będzie sprężyna i tłoczek (kulka) pełniące obie rolę zaworka zwrotnego. Przynajmniej ja tak mam w moim 1.4 MPi K-16.

Po wykręceniu trzeba sprawdzić, czy nie dostał się tam jakiś syf i np tłoczek(kulka) jest od tego zacięta i puszcza "za wcześnie" olej do kanalika zwrotnego popmy i od tego jest za małe ciśnienie. Sprężyna to raczej mało możliwe, żeby pękła czy siadła, choć kto wie..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 27, 2008 20:50   

Widze że mamy ten sam problem

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32144

Tylko czemu czasem a nie zawsze?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michal-555 




Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:15   

właśnie problem jakby zniknął. od dwóch dni jest znów normalnie, kontrolka gaśnie od razu po zapaleniu silnika. nie bardzo wiem co mam o tym myśleć, ale na pewno sprawdzę ten zawór.
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 27, 2008 21:27   

OK ale daj znać jakbyś coś znalazł :)

[ Dodano: Pią Lis 07, 2008 08:25 ]
Więc wyminiłem olej i wyczyściłem czujnik oleju i jest OK :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
siema977 



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: maszewo



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 06:06   

masz jakies zdjecia odnosnie tego gzie znajduje sie ten zaworek zwrotny bo cos nie moge znalezc
 
 
mmaarreecckkii 



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 39



Wysłany: Czw Paź 17, 2013 14:55   Kontrolka oleju

U mnie tez gdy się ochłodzi(drugi sezon zimowy mam Roverka) zauważyłem że przy opaleniu kontrolka gaśnie po krótkiej chwili(niecałej sekundzie) jeszcze raz mrugnie dalej jest OK. Jak myślicie czego to moze być wina??? Oleju mi bierze ok 0.3L na 15000( tutaj sądze e wina jest w wężach olejowych na nich pojawiają się krople oleju) dodam jeszcze e przez rok pokonuje ok 60tyś i z autem nie ma problemu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Gasnie, nie odpala
(20T2N)
Kubala Rover serii 600, Honda Accord 13 Nie Sie 24, 2008 18:53
thef
Brak nowych postów [Honda Accord] Traci moc, gaśnie
Gość Rover serii 600, Honda Accord 14 Pon Lut 08, 2010 23:31
kfrankiewicz
Brak nowych postów [Honda Accord] Gaśnie przy odpalaniu
michal-555 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Wrz 21, 2007 15:40
michal-555
Brak nowych postów [Honda Accord] Przy przełączaniu na gaz gaśnie
jacekmarus Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Lis 27, 2008 23:21
NEOSSS
Brak nowych postów [Honda Accord] Pompa wspomagania
miuzik84 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Gru 29, 2012 16:18
thorm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink