jutro podajde do znajomego mechanika, który podłączał pod kompa naszą 75 (2.5KV) i z silnikiem nie było problemu, miał w bazie duużo roverków, podpytam jaki ma interfejs (jakiś uniwersalny),, może coś to pomoże.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 20:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
komunikuje się z r 75 i odpala 50% informacji orginał z BMW. Cena jest nastokrotnie mniejsza niż T4. Jeżeli komuś wystarczą podstawowe parametry + większość czujników i zawężona praca silnika to ma problem z głowy, jak coś mogę rozwinąć wypowiedz.
_________________ Pamparampam
Ostatnio zmieniony przez Boncky Czw Kwi 08, 2010 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Boncky DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się
Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD
Jeżeli jakoś znajdę czas podam dokładne modele jakie współpracują, bo nie chcę kłamać. Ja zczytałem większość błędów takich jak walnięty EGR czy inne pierdoły.
sprzet polski, wiele nie warty ale tani, jak masz wiecej niz 1 woz w rodzinie kup sobie:) profilaktycznie w domu nie zaszkodzi a marny grosz kosztuje:)
Zamiezam sie z zakupem ELM 327 w jakiej najnowszej wer 1.4 czy ma to sens ? czy wie ktos cos wiecej ? na temat interface ? bo stoimy w miejscu
Chcial bym jak pewnie wszyscy zdiagnozowac np. Czujnik polozenia Walka i Walu
Ja też się nad tym zastanawiałem i zastanawiam w sumie
ostatnio walczyłem z moją 600ką nigdzie się nie łączyła nikomu na żadnym sprzęcie, po 2 dniowej batalii mój magik rozebrał kompa na części 1wsze i jakąś prehistoryczną metodą flashował go i wzbudził go do życia, teraz się łączy
generalnie na różnych sprzętach się łączył, jego komp za 10tys zł, na starszym jakimś, nawet pożyczył Brain Bee za niespełna 30tys i prócz obrotów, temperatury czynnika chłodzenia, temperatury doładowania, wyprzedzenia zapłonu oraz napięcia akumulatora nie pokaże, no wiadomo błędy ABS i ogólnie całego auta.
Więcej będę jeszcze na KTS'ie boshowskim próbował (jego jest aktualnie w awarii) bo sterownik w roverku jest bosha więc to może dać inny rezultat, a najlepiej to T4. Generalnie mówił, że to stary komputer dobry ale nic więcej nie wykręci się, cudów nie zobacze...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Sob Sty 22, 2011 16:11
właśnie też zakupiłem ELM327 1.4 i nawet zagadał z moim TF'em
nie wykazał żadnych błędów, ale wydaje mi się ze wszystkiego tak jak trzeba nie czyta (już kiedyś ktoś mi go kiedyś sprawdzał takim prostym interface'em a potem na T4 okazało się że błedy jednak były)
który program najlepiej sprawdza się do diagnostyki ? obecne mam jakiegoś PCMSCAN - ale może coś lepszego się znajdzie ?
Chce zrobić testdrive - zalogować wszystkie mozliwe parametry i potem przeanalizowac - może dojde do tego dlaczego czasami mam problem z szarpiącym silnikiem (bo to nie problem cewek świec itd.)
a wracajac do głównego tematu tego wątku to
wala mi się w domu stary laptop identyczny jakie były wykorzystywane w oryginalnym T4 (Dell CPx), mogę go przeznaczyć do eksperymentów kiedyś dawno temu znalazłem jakąs firme która sprzedawała kable do T4 za całkiem rozsądne pieniądze (oczywiście oryginalne Made in China)- ale teraz nie potrafie tego odszukać, bo chętnie bym je zakupił. Może udałoby się jakoś te kable znaleźć, zainstalować co trzeba na lapku to by to w końcu zaczęło jakoś działać ?
jako że moje MG to moje hobby to takim narzędziem chętnie się niekomercyjnie podzielę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Trafiłem w necie na rozpiskę gniazd diagnostycznych do różnych samochodów,między innymi do naszych roverków, wszystko w jednym pliku waży ok 5mb może się przyda.
to jest fragment helpa z oprogramowania do KTS i w sumie nie ma tam nic specjalnie odkrywczego o tych gniazdach, chyba, ze ktoś nie wie gdzie szukać. A jeśli chodzi o pinologię gniazd tam podaną to nie zawsze się zgadza, zwłaszcza w starszych wersjach
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
eee, myślałem ze trafiłem na coś pomocnego a u dupa
To jest cos pomocnego. Co prawda nie sciagnalem tego pliku jeszcze i nie wiem czy jest tam tylko Rover , czy wszystkie marki. Wiedziec gdzie jest te pieprzone gniazdo to polowa sukcesu. Szczegolnie w nowszych autach gniazda sa umieszczane w kosmicznych miejscach . W pracy mam mozliwasc jak robie emisje min. zebrac obroty i temp. przez OBD, fajnie tylko nikt do tej pory nie dal inf. nam gdzie w niektorych autkach szukac wtyczki. To samo jak komus robie auto starsze to tez cholera wie gdzie jest to gniazdo i jesli to nie OBD jak wyglada. Moze masz kompletny rozdzial "help" z lokalizacjami gniazdz z KTS-a do sciagniecia? Moje urzadzenie oferuje opcje "help" jak juz sie podlacze pod auto, wlasnie trzeba sie podlaczyc . Co do tematu inf. srednio przydatne, ale ogolnie bardzo. Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum