Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klapki sterujące w dolocie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klapki sterujące w dolocie?

kolektor ssący, zawór EGR
Autor Wiadomość
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 15:45   [R75] Klapki sterujące w dolocie?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Sprawa dotyczy silników BMW LINK: http://www.bmw-klub

Powiem w skrócie :kumpel ma BMW z silnikiem 3.0 i dowiedział sie że oprócz zaworu ERG w kolektorze ssącym znajdują sie klapki sterujące dolotem powietrzqa w zakresie do ok. 2000 ogr/min są zamknięte a powyżej siłowniki je otwierają. Sprawa jest tego typu że na owych klapkach osadza się nagar i powoduje utrudnienie w ich poruszaniu - napór siłowników powoduje że obluzowują się na nitach któymi są przymocowane do ośki a w konsekwencji urywają się. A te raz najgorsze klapki te wpadają do cylindra powodując totalne spustoszenie - koszty naprawy są potworne.

Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące
----------------------------------------------------, ----------------------------

Witam Panow ponownie
Moj mechanik zrobil wszystko w ciagu 3-4 godzin .
Jest troche roboty i troche mnie to kosztowalo ale to nic w porownaniu co moglo sie stac . Po demontazu mechanik zobaczyl ze 6ta klapka byla juz lekko luzna - wiec jeszcze bardziej sie ucieszylem ze zdemontowalem te [BAD] i utwierdzilem sie w tym co wyczytalem juz w znanych wam stronach na necie . Pisza o tym Anglicy , Dunczycy i Finowie .

http://forums.e60.net/ind...cleaning+intake

Problem podobno tyczy sie nie tylko 3.0 diesel i E60/61 ale tez i innych
modeli . Ponoc 2.0D jest wyjatkowo na to narazony , 2.5D tez .
Slyszalem i czytalem ze E39D we wszystkich wersjach tez ma ten problem . Tak na marginesie polecam wszystkim sprawdzenie swoich kolektorow w brew co mowia w BMW , bo oni nigdy nic takiego nie widzieli i o tym nie slyszeli . - No a co maja mowic ?? ?

Wspolczuje Blazesjos bardzo bo to jest wielka tragedia , kupe kasy trzeba wywalic na naprawe . Wiec Panowie nie zastanawiajcie sie tylko do mechanika .
Pozdrawiam i przypominam ze po wyjeciu tych klapek nie ma zadnej roznicy . Wedle poglosek to nawet samo BMW nie wie po co sa te klapki -

Bo sie pytalem !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 15:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 15:47   

piochu1 napisał/a:
Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące

Nie w CDT nie stosowano tego.
 
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 15:58   

Rowan napisał/a:
piochu1 napisał/a:
Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące

Nie w CDT nie stosowano tego.



To mie ucieszyłęs dzieki :mrgreen:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:01   

W CDT jest prosty normalny kolektor dolotowy. A o tym przypadku właśnie w E60 słyszałem kilkakrotnie. I teraz się zastanawiam, czy dalej namawiać tatę na kupno 530d :/
A tak piękne auto, taki silnik... :mrgreen:
 
 
 
Dobromir_2004 




Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:32   

W ostatnią sobotę zdejmowałem kolektor ssący, żeby sprawdzić czy nie ma w nim szlamu, ponieważ EGR był tragicznie zabrudzony (o czym już kiedyś pisałem). Okazało się, że w kolektorze nagaru było niewiele. Kolektor obejrzałem z każdej strony, świeciłem do wnętrza latarką i zapewniam: Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIE MA TAM ŻADNYCH KLAPEK.
_________________
Dobromir
Ostatnio zmieniony przez Dobromir_2004 Pon Gru 08, 2008 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:34   

Chciałbym jeszcze dodać, że w M47N te klapki były, to jest jedna z różnic między tymi silnikami.
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 19:06   

Dobromir_2004 napisał/a:
ponieważ EGR był tragicznie zabrudzony (o czym już kiedyś pisałem).

Pamiętam.Jak wtedy to przeczytałem,to się przestraszyłem,bo kilka tygodni wcześniej czyściłem zawór(nie był tak tragiczny),więc kilka dni temu za Twoją sugestią też zajrzałem do kolektora...a tam czysto i klapek też nie widziałem.To chyba dobra wiadomość(?).
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 14:56   

Dziadek napisał/a:
klapek też nie widziałem.To chyba dobra wiadomość(?).


Trudno powiedzieć czy dobra, bo po coś je w BMW zrobili, ale nie przewidzieli chyba tego, że mogą robić takie spustoszenie. :/
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 16:54   

piochu1 napisał/a:
Trudno powiedzieć czy dobra, bo po coś je w BMW zrobili, ale nie przewidzieli chyba tego, że mogą robić takie spustoszenie.


A ja mam klapki :D Co prawda V6 ale nietety mam :/ Jedna juz nie chodzi ale jakos nie czuc zadnej roznicy w jezdzie...Zrobili je po to zeby je wymieniac,tak jak polowe innych rzeczy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 19:32   

Zukowaty, Ale chyba tam są na troche innej zasadzie. Tam są zmienne fazy dolotu, i są VIS-y. A w tych w BMW to działało na innej zasadzie. Są w każdej przegrodzie kolektora na samym jego końcu i zamykają, albo otwierają dopływ powietrza, do tego są w tak niefortunnym miejscu, że jeśli się tylko urwie, to odrazu wpada do komory. :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wysiadlo napięcie sterujace....
redcarpet88 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Wrz 14, 2014 10:32
redcarpet88
Brak nowych postów [R75] Jak znaleźć nieszczelność w dolocie, wydechu
dawidd Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Maj 14, 2019 06:01
dawidd
Brak nowych postów [R75] Klapki w kolektorze
xROnx Rover serii 75, MG ZT 110 Pią Lis 08, 2019 15:47
flatron946455
Brak nowych postów [R75] Klapki kolektora (kąt zamknięcia)
grzegorz_g Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 21, 2013 19:54
grzegorz_g
Brak nowych postów [R75] Część do klapki paliwa
arkads Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Paź 07, 2009 15:37
arkads



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink