witam
mam pytanko od wczoraj zaczoł piszczec mi praktycznie co włacze silnik i co wrzucam sprzęgło pasek rozrządu czy to znak ze czas go wymienic co mam zrobic ile jeszcze maxymalnie moge jezdzic czy do weekendu dam rade tym jezdzic czy lepiej zrobic to jak najszybciej
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 09, 2008 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli rzeczywiście piszczy ci pasek rozrządu to sprawdź czy nie zacina ci się napinacz , lub czy pasek się nie zsunął trochę , jest tam bardzo łatwy dostęp , kilka śrubek i będziesz wiedział co i jak , jeżeli faktycznie okaże się że pasek się zsunął lub zaciął się napinacz to nie możesz tak śmigać, choć ja osobiście uważam ze to raczej nie piszczy pasek .
a co według ciebie moze to byc bo zaczeło się od kąd są mrozy wiesz jestem w GB tu zadko cos takiego jest i jak tylko zaczeło mrozic na dworze to zaczeło piszczec jak by pasek ale skoro nie to to co moze innego jak myslisz
Nie pasek rozrządu, prędzej pasek alternatora itp. polej lekko wodą paski podczas pracy silnika, jesli przestaną piszczeć, to znaczy, ze to ich wina i sa do wymiany. W układzie rozrządu prędzej jakaś rolka będzie piszczeć jak sprawdzic napisano wyżej
Naprawdę sprawdzenie czy wszystko jest ok. z rozrządem a głownie czy napinacz się nie zatarł ,to jest 5 minut , nie trzeba garażu , specjalnych kluczy , sprawdź i jeżeli tam jest ok. to możesz spokojnie jechać
Czy można jechać na tym to raczej jak wróżenie Nie jest problemem ściągnąć pasek alternatora i sprawdzić czy to czasami nie łożyska alternatora może zaciera się rolka napinająca paska pompy wspomagania to bardzo częsta usterka w Roverkach Po demontażu możesz ręką zakręcić pompą wspomagania, alternatorem i rolką i sprawdzić czy nie wydają czasem dziwnych dzwięków Możesz na chwilę odpalić silnik i przysłuchać się czy bez udzoału tych elementów w pracy silnika jest poprawa w czy nie.Jeśli w porządku to sama przyczyna może tkwić w tym iż pasek w zależności od producenta może szybciej tracić swoje parametry przy przekazywaniu napędu!Wtedy nawet naciąg nie wskazany na tak zwanego maksa nic tu już nie pomoże tylko wymiana na nowy. Jak pisze kolega polewać wodą pasek można ale kup sobie za 12 zł spray do pasków transmisyjnych którego zadaniem jest polepszenie warunków przenoszenia napędu oraz wyciszenie pracy samego paska Pasek rozrządu według mnie niemożliwe!Powodzenia
jezeli kto moze to prosił bym bardzo o wstawienie fotki tego łozyska co kolega pisze bo ja sie na tym kompletnie nie znam a ze zdjęciem sobie spokojnie poradze skoro to 5 min pracy to moge zobaczyc lecz najpierw prosił bym o małą fotkę zebym wiedział ktory to ten napinacz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum