Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Biały dym i niskie obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Biały dym i niskie obroty
Autor Wiadomość
kolo82 



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: EIRE



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 06:02   [R420] Biały dym i niskie obroty
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam
Mój dzielny Roverek diesel zrobił mi nie miłą niespodziankę w Wigilię, a mianowicie podczas jazdy stracił moc, i czułem jak bym jechał na oparach, a że było blisko rezerwy to i tak pomyślałem, zakupiłem ropy dolałem i nic to nie zmieniło, max 2000 obrotów i muł nie ziemski, plus biały dym.
Po odholowaniu go przed dom, ściągnąłem mechanika, sprawdził paski, płyny itp.
I stwierdził, że żadnej mechanicznej usterki nie widzi.
Gdy odpalaliśmy go na zimnym silniku, miał około 500 obrotów, i aby silnik chodził trzeba było dodawać gazu.
Na początku powiedział, że to prawdopodobnie pompa paliwa, ale że, świeci się check in, to lepiej sprawdzić komputerem czy to nie jakaś wina elektryki.
Na razie jestem na poziomie szukania kogoś z komputerem, ale może Wy macie jakieś sugestie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 29, 2008 06:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 07:59   

KOŁO napisał/a:
ale może Wy macie jakieś sugestie?

Może zacznij od tego:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 08:02 ]
łoj to R420D :( tak niestety błędów nie sprawdzisz jak w artykule opisano :| Hmm a nie masz ubytku płynu chłodzącego ?? Biały dym bywa oznaką spalania płynu chłodzacego. Pozatym napewno jest biały ?? a moze niebieski, wtedy postawiłbym na uszkodzenie turbiny :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kolo82 



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: EIRE



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 00:56   

Turbina to nie jest, bo jej nie posiadam.
Tak jest to biały dym, i nie mam ubytku płynu do chłodzenia, ani olej nie ma żadnych przebarwień.
Wydaje nam się, że może to pompa paliwowa, no ale czas zweryfikuje, najgorsze że mamy teraz okres urlopów :(
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 08:38   

KOŁO napisał/a:
Turbina to nie jest, bo jej nie posiadam.
Posiadasz, posiadasz.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 09:20   

thef napisał/a:
KOŁO napisał/a:
Turbina to nie jest, bo jej nie posiadam.
Posiadasz, posiadasz.

Jak legniesz krzyżem na silniku, to zaprawdę powiadam ujrzysz ją z tyłu silnika ;)

Skoro nie ma ubytków płynu i oleju to rzeczywiście wyglada na pompę :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 09:46   

Ja bym stawiał na pompe paliwa.
niestety te pompy sa wrażliwe na paliwko niskiej jakości.
Sprawdził bym także czy nie bierze gdzieś lewego powietrza.
Warto też spawdzić i oczyścić świece, może któras jest walnięta.
A czy obroty falują ?? i potem się stabilizują ??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 10:07   

SyntaX napisał/a:
niestety te pompy sa wrażliwe na paliwko niskiej jakości.


eee z tymi pompami (mechaniczne w serii L) jest chyba najmniej kłopotów w porównaniu z całą resztą ;) A jak trzeba to i na "kujawskim" pojadą. Na paliwo to trzeba uwazać w R75 dieslu, w pozostałych najwyżej będzie troszkę wolniejszy, ale przepali i będzie jeżdził ;)
Dorwać kompa i sprawdzić co pokaże :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kolo82 



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: EIRE



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 13:02   

No jednak cos z tylu jest i wyglada jak turbina, i na dodatek jest mokre/tluste.
Jesli to jest turbina to czemu on jest taki mulowaty przy silinku 2 litrowym ??

Jak ubezpieczalem to nie wybieralismy Turbo Diesla, a w dowodzie rejestracyjnym mam pojemnosc 1994cc i wersja 420 2.0D

Ze wzgledu na okres swiateczno-noworoczny mam ograniczone mozliwosci.
Pozdrawiam
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 13:15   

KOŁO to jest tylko 86km :) na taką masę nie ma co się fajerwerków spodziewać ... a mułowaty ... moze odepnij ,,przepływkę" i zobacz czy zaznasz różnicy :)
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
kolo82 



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: EIRE



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 14:44   

Koledzy drodzy pomóżcie.
Co sądzicie o takiej diagnozie:
Nie chce się wkręcić na wysokie obroty, maksymalnie 2000obr i już przy tych obrotach słychać świst od turbiny, wirnik turbiny nie jest zatarty i można go obracać palcami, ale po zgaszeniu silnika zaraz się zatrzymuje, a z tego co wiem to powinien się jeszcze kręcić przez kilka minut.
Jeden mi zdiagnozował, że to będzie turbina, bo stosunkowo jest zbyt dużo paliwa do powietrza, i w spalinach czuć ropę i biały dym.
Następny twierdzi, że to jest pompa.
Z niecierpliwością czekam na diagnozę :(
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 16:38   

kolo82 napisał/a:
z tego co wiem to powinien się jeszcze kręcić przez kilka minut.

Nie przesadzaj może kilka sekund,sprawdź węże od turbiny może gdzieś jest uszkodzony i ewentualnie sprawdź czy nie ma w nich sporej ilości oleju jak tak to może być kres turbiny.
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 18:10   

kolo82, sprawdz tez przeplywomierz, jezeli leci bialy dym co albo pierscienie, albo moze cos z ukladem paliwowym
 
 
 
Borek 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: KOŁO



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 21:28   

Witam koledzy turbina załancza się od około 2000 obr/min, a kiedy wymieniałeś filtr paliwa, możne coś jest z paliwem, a pali się diagnostyka silnika
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Niskie obroty silnika
sebaaa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 05, 2015 20:35
sebaaa
Brak nowych postów [Rover 45 TD 2.0] Niskie obroty po odpaleniu
matias_123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Paź 24, 2009 07:12
rafalek5
Brak nowych postów [R414Si 1.4Si 97r] niskie obroty na zimnym silniku
Rover 414 97r Jak zimny ma niskie obroty
parki18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Sty 09, 2010 12:51
parki18
Brak nowych postów [Civic] Klima czujniki za niskie obroty itp itd :(
Zdjecia licznika czy takie obroy to norma?!
matmario Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 04, 2007 12:17
piter34
Brak nowych postów [ 420 r98 105HP ] obroty max 2.5 tys/min i biały dym
sanczos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Cze 20, 2018 21:30
sanczos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink