Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
Autor Wiadomość
Zajac1941 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: trojmiasto



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 10:10   [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów Jacto w Roverze R75?
Gdzie jest wlew oleju (czy może przez odpowietrzenie) i korek kontrolny?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 10:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 10:33   

Zajac1941 napisał/a:
Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów Jacto w Roverze R75?
Procedura wymiany i ustalenia poziomu jest na pliku w dziale technicznym.Komputerowa adaptacja sterowników nie jest potrzebna.Temperatura sprawdzenia poziomu 35-45 st.C.
Można to zrobić paskowym dotykowym termometrem z apteki, mierząc temp. skrzyni.W JF 506 właściwy poziom jest po wlaniu 3.3 l. Warto wlać 3.5 l. i nadmiar odpłynie, oczywiście przy pracującym silniku i ''P''. JF 506 są np. w Mazdach,Fordach,Seatach, VW. Olej którym fabrycznie zalewają, jest dostępny np. w autoryzowanych serwisach WV wg. ich specyfikacji
o nr. kat. G052990A2. Ja wlałem Roverkowy od Tomiego przy 85 tyś. gdyż specjaliści np. z Autotransmisji /Aś nr.39/2007/zalecają pierwszą wymianę przy 70 , a każdą następną po 30-35 tyś. mimo, że producent wymaga 100 tyś. lub 4 lata.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 10:45   

Przeczytaj:

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#386023
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 10:48   

Zajac1941 napisał/a:
Gdzie jest wlew oleju (czy może przez odpowietrzenie) i korek kontrolny?
wlew jest widoczny po ściągnięciu filtra powietrza ( otwór u góry skrzyni zatkany gumowym korkiem ) a sprawdzenie :?: , to jest do tego otwór kontrolny.Najlepiej po dolaniu niewielkiej ilości oleju , ściągnąć osłonę silnika od spodu na kanale , wyczyścić skrzynię wokół śruby do sprawdzania poziomu ( od spodu skrzyni obok uchwytu kabli ) uruchomić silnik na pozycji skrzyni "P" , pozmieniać przełożenia , wrócić do "P", odkręcić zaślepkę kontrolną ( kluczem wpustowym sześciokątnym 5 mm ), powinien wypłynąć nadmiar oleju.Jeśli nie wypłynął ,to dolać , przejść lewarkiem przez wszystkie położenia z zatrzymaniem na kilka sekund na każdym i wrócić do "P". Jak olej się ukaże w otworze kontrolnym ,pozwolić mu spłynąć , zakręcić śrubę z nową podkładką momentem 14 Nm. Zatrzymać silnik.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zajac1941 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: trojmiasto



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 11:15   

SeniorA napisał/a:
Zajac1941 napisał/a:
Gdzie jest wlew oleju (czy może przez odpowietrzenie) i korek kontrolny?
wlew jest widoczny po ściągnięciu filtra powietrza ( otwór u góry skrzyni zatkany gumowym korkiem ) a sprawdzenie :?: , to jest do tego otwór kontrolny.Najlepiej po dolaniu niewielkiej ilości oleju , ściągnąć osłonę silnika od spodu na kanale , wyczyścić skrzynię wokół śruby do sprawdzania poziomu ( od spodu skrzyni obok uchwytu kabli ) uruchomić silnik na pozycji skrzyni "P" , pozmieniać przełożenia , wrócić do "P", odkręcić zaślepkę kontrolną ( kluczem wpustowym sześciokątnym 5 mm ), powinien wypłynąć nadmiar oleju.Jeśli nie wypłynął ,to dolać , przejść lewarkiem przez wszystkie położenia z zatrzymaniem na kilka sekund na każdym i wrócić do "P". Jak olej się ukaże w otworze kontrolnym ,pozwolić mu spłynąć , zakręcić śrubę z nową podkładką momentem 14 Nm. Zatrzymać silnik.

Wszystko fajnie ale to jest info dla silnika benzynowego a w dieslu filtr powietrza jest w innym miejscu.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 12:28   

Wlew widać bez demontażu czegokolwiek pod maską. Gumowy korek widoczny od góry skrzyni.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 12:34   

Zajac1941 napisał/a:
Wszystko fajnie ale to jest info dla silnika benzynowego a w dieslu filtr powietrza jest w innym miejscu.
zgadza się,w benzynowy filtr jest przy zbiorniczku wyrównawczym i zasłania dostęp do korka. W dieslu nie ma potrzeby wyjmowania filtra bo korek jest z przodu skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 21:13   [R75][skrzynia atomacztyczna]
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Panowie wracalem z wakacji

lecialem sobie okolo 200km/h :D i nagle cos sie stalo i braklo mi biegow .

Wydaje mi sie ze wylal sie olej ze skrzyni :/ zaden bieg nie dziala kompter nic nie zglasza :/



W kolo pozycji 1 jest pelno olej i cala skrzynia jest zalana .

Co to jest ta pozycja 1 mam auto na kanale nie wiem co robic :/

Jutro kpie olej ale co dalej ? co sprawdzic i gdzie patrzec ?

Prosze o pomoc .

Ps. przepraszam za brak literki nie mam klawisza w lapie :D

[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 22:13 ]
Jutro rano jade po olej :/ zrobie tak jak wyzej wydedukowalem ...

Czyli odkrece korek na dole spuszcze to co jest w skrzyni i wleje 3,5 L oleju .

Potem odpale auto i przelece po biegach nastepnie odrkece znowu srubke kontrolna ? i wyleci nadmiar ?

1. Co jak biegow nadal nie bedzie ? co nastepnie robic .
2. Jezeli zacznie dzialac wszystko to jak wytlumaczyc to co sie stalo ? i co robic dalej ?
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 09:14   

Pozycja 1 to odpowietrznik skrzyni biegów. Nie ma możliwości, żeby przez ten otwór wylał Ci się olej.
Moja rada: zlej olej. Jak wyleje Ci się przynajmniej z litr to nie ma sensu dolewać nowego - to niepotrzebne marnowanie oleju. Skrzynia i tak nadaje się do remontu.
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 24, 2011 13:08   

Panowie jakie moga byc koszty totalnego generalnego remontu skrzyni ?

Wspomne ze biegi 2,3 wchodzily z szarpnieciem i 4 rowniez czasem .

Jakich kwot powienienem sie spodziewac ?

Jezel;i ktos ma wiedze to czy moge jakos zanizyc te koszty np. kupujac samemu czesci ? jak tak to jakie jest jakis zestaw ?

Automat 5 biegowy Jatco auto ma 240kkm zrobione .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 17:07   

Ciężko jednoznacznie określić koszt remontu bez rozebrania skrzyni.
Na pewno: komplet uszczelek (ok 1000zł!!!), regeneracja sprzęgła (ok 600zł), olej do skrzyni (zamiennik ok 250zł). To koszty, które się ponosi w zasadzie już przy rozkręceniu skrzyni.
Reszta to kwestia stanu konkretnych elementów: tarczek i przekładek, przekładni planetarnych, luzów na pompie i w sterowaniu, stanem elektrozaworów itp.
Nawet jak zaoszczędzisz coś kupując części na własną rękę to i tak będzie to ułamek wszystkich wydatków, dlatego nie jestem pewien czy warto się tym w ogóle interesować.
Koszt takiego remontu zwykle wychodzi ok 4000zł. Widziałem na forum, że dużo osób nie dowierza, że może to tyle kosztować, że niby to spisek mechaników, którzy mają kosmiczne stawki robocizny. Ta skrzynia jest po prostu droga w utrzymaniu. Części są bardzo drogie i stąd taka stawka. Robocizna to zwykle ok 1000zł i to wcale nie dużo. Roboty przy remoncie takiej skrzyni jest od groma!!! Wiem bo sam u siebie wyjmowałem i naprawiałem automatyczną skrzynię....
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 13:58   

Pomyślałem ze mozna by zrobic tak ..
Aby te nasze wywody cos wniosly do tematu proponuje napisac co trzeba wymienic aby zrobic kapitalny remont .

Postaram sie podjechac do warsztatu gdzie auto odstawilem ale prosil bym rowniez o wypowiedz użytkowników z orientowanych w temacie o napisanie jakie elementy nalezy wymienic i linki do nich wraz z cenami .

Prosze rowniez o nie powielanie miedzy soba w/w czesci .

Milo by było jak by ktos zaczął ja zupełnie sie nie znam na te chwilke ale postaram sie szybko podszkolić i porobić zdjęcia jak panowie z warsztatu umożliwią mi zrobić takowe .

Przypomne oddalem auto do warsztatu w czestochowie przy ul. Legionow 29 jak by ktos pytal .

Telefoniczna wycena to bylo okolo 4000zl. info bede mial pewnie jutro co bylo przyczyna usterki i co jest aktualnie uszkodzone :/

1.Filtr oleju taki jak ten ?


http://www.midparts.com.p...ord_Mondeo/1992 - 57zl.
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:13   

Tak, to filtr do R75. Są dwa modele filtrów oleju do tej skrzyni. Do Rovera pasuje z okrągłym wlotem. Pamiętajcie, że filtr można wymienić jedynie przy zdjętej i rozpołowionej skrzyni!!!!
Reszta elementów KONIECZNYCH przy remoncie wymieniłem. Coś poza tym? Nie ma sensu. Części do automatu są na tyle drogie, że nikt nie wymienia niczego na zapas. Rozkręca się skrzynie i wywala co jest uszkodzone. Wyjątkiem są uszczelki i filtr oleju - te elementy przy każdym remoncie się wymienia.
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 09:32   

Dzwonil dzis serwis

Uszkodzeniu ulegla pompa lub sprzegło hydrokinetyczne nie pobralo oleju .

Wszystko zatarte

- panewki
- tarczki

Wszystko fioletowe i plywaja odlamki metalu .

Panowie powiedzieli 5000zl. za kapitalny remont :( co robic :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 13:05   

dzieju napisał/a:
Panowie powiedzieli 5000zl. za kapitalny remont :( co robic :/


...za 1500 zł dostaniesz na allegro używaną bez problemu (automatyczną) tylko poszukać by trzeba z małym przebiegiem i po sprawie :-) ...bo chyba ta Twoja to juz trup i szkoda ją reanimować skoro ceny używanych tak lecą w dół
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 20:09   

dzieju napisał/a:
Uszkodzeniu ulegla pompa lub sprzegło hydrokinetyczne nie pobralo oleju .

Co to za serwis który nie potrafi zlokalizować przyczyny?

dzieju napisał/a:
Wszystko zatarte

- panewki
- tarczki

Wszystko fioletowe i plywaja odlamki metalu .

Panowie powiedzieli 5000zl. za kapitalny remont :( co robic :/

Jeżeli to tylko traczki i panewki to nie ma tragedii. Jak przekładnie planetarne? Co z tą pompą? Łożyska? Sterowanie sprawdzone? Nie ma luzów na tłoczkach? Elektrozawory nie zapchane?
Druga skrzynia... Za 1500zł do benzyny albo kupisz, albo nie. Dolicz transport i za wymianę. Jak dogadasz się z serwisem, który teraz ma Twoje auto (ile za diagnostykę)? Plus olej do skrzyni i płyn chłodniczy. Plus niepewność co do pochodzenia i jakości kupionej skrzyni...
Też miałem taki dylemat: naprawiać, czy wymieniać. Ja naprawiłem.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 13:01   

koszta serwisu przy automacie są niestety wysokie ... ja ostatnio dowiadywałem się we Wrocławiu ile kosztowałaby usługa wymiany oleju (sama usługa, olej przywożę sam) i serwisy wołają po 150zł ... masakra po prostu
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 15:53   

Mi kiedyś powiedzieli 300zł. Ale zwykle są to warsztaty, które nie specjalizują się w naprawach automatów. Dla większości takich zakładów automat to luksus, a skoro Cię na niego stać to płać...
Warsztaty specjalizujące się w naprawach ASB często wymieniają olej gratis przy zakupie oleju u nich.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 15:54   

no właśnie są to ceny podawane przez serwisy skrzyń automatycznych
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 05, 2011 15:43   

Wiec tak

Wymieniono

- tarczki (odklejaly sie juz warstwy tarcia)
- pompa wymieniona (stara ze szlifowala sie )
- konwerter nowy (stary uszkodzony - pekniety)
- Sprzeglo regeneracja
- olej wymieniono
- elektrozawory (wymienili zaly modul bo nie mogl doczyscic z opilkow metalu stary modul)
- filtr
- uszczelniacze i inne drobiazgi

Zaplacilem dzis 5000zl. na Fakture gwr. 6 miesiecy .

Teraz mam jezdzic okolo 2000km i przyjechac na zmiane oleju .

Foto uszkodzen ponizej bez tarczek .





_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
nervoos Rover serii 75, MG ZT 24 Pon Sty 23, 2017 23:55
Hrabia81
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
bialy69 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Cze 12, 2010 11:42
orson
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
nervoos Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Paź 05, 2014 23:36
janio
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów - wymiana oleju
staf Rover serii 75, MG ZT 26 Nie Sty 29, 2012 13:20
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
skuti Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lut 24, 2011 20:59
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink