Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4IL'02] ubytek plynu chlodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4IL'02] ubytek plynu chlodniczego
Autor Wiadomość
bartekbielecki
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:18   [R25 1.4IL'02] ubytek plynu chlodniczego

Hej
Kupilem swojego Rovera okolo 3 miesiace temu, wtedy tez sprawidzliem poziom oleju, plynow itd. Auto bylo wczesniej serwisowane wiec nie zakladalem zadnych problemow.
Wczoraj przed dluzsza jazda sprawdzilem co sie dzieje pod maska i odrylem praktycznie pusty zbiorniczek plynu chlodniczego - oczywiscie czym predzej dolalem plynu.

W tej chwili zauwazam podczas jazdy pewien ubytek plynu chlodniczego - niewielki ale zawsze - na okolo 400-500km plyn spada z poziomu max do min. Ma tez lekko brazowawy kolor i lekki osad na sciankach.

Zalozylem ze to niestety jakis problem z uszczelka ale to czego nie rozumiem to jakosc oleju - olej wyglada na czysty i nie wydaje sie zeby dostawal sie do niego plyn.

Moje pytanie brzmi - czy moga byc inne przyczyny tego stanu poza uszczelka i jak dlugo moge jezdzic takim autem zanim zdecyduje sie na kontorloe slinkia/wymiane uszczelki?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:24   

Uszczelka pod głowicą, słynny HGF :)
Płyn nie musi nabierać innego koloru, czy też mieć inną konsystencję od prawidłowej jaką powinien posiadać. Jeśli ucieka Ci płyn w takim szybkim tępie, to wyłącznie uszkodzona uszczelka bądź coś z układem chłodzenia masz nie tak. Stawiam jednak na uszczelkę.

bartekbielecki napisał/a:
jak dlugo moge jezdzic takim autem zanim zdecyduje sie na kontorloe slinkia/wymiane uszczelki?


Tutaj nikt nie poda Ci definicji ile możesz nim jeździć, bo jeśli się coś dzieje, to należy jak najszybciej coś takiego wyeliminować, aby później nie było płaczu, że za późno się zabrałeś i okaże się, że do wymiany masz cały silnik.


bartekbielecki napisał/a:
Kupilem swojego Rovera okolo 3 miesiace temu, wtedy tez sprawidzliem poziom oleju, plynow itd. Auto bylo wczesniej serwisowane wiec nie zakladalem zadnych problemow.


To nie robiłeś podstawowych czynności po zakupie? Wymiany płynów, filtrów, rozrząd, itp.? Jestem w szoku :shock:
Na takich rzeczach się nie oszczędza jeśli chce się mieć spokój.
 
 
bartekbielecki
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:34   

Wielkie dzieki,
Po kupnie auta dalem je do przegladu zeby spreawdzic stan silnika, poziom oleju byl ok, uzupelnilem plyn - auto bylo serwisowane w dosyc drogich punktach wiec to mnie troche moze zmylilo:)

Zastanawialem sie czy auto moze tak jeszcze pojezdzic z 2 tygodnie - kierdy to wraca znajomy ekspert - nie chce po prostu dac sie naciac mechanikom, jako ze sam na autach znam sie srednio. Auto zachowuje sie bardzo przyzwoicie - silnik trzyma temperature, zadnych zmian w utracie mocy wiec troche moze to zbagatelizowalem.
 
 
kams 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 32
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:36   

sprawdź dokładnie wszystkie przewody od układu chłodzenia - głównie opaski

miałem podobną sytuację - płynu w zbiorniczku starczało mi na 800km ... potem zaczęło go szybciej ubywać ... aż zaczęło starczać tylko na 300km ...

byłem pewien że to uszczelka, ale najpierw umyłem dokładnie całą komorę silnika, pojeździłem trochę i dopiero wtedy zauważyłem że cieknie mi płyn na jednym połączeniu przewodów. Wymieniłem opaskę i od tego czasu zrobiłem 1000km i płynu nie ubyło ani kropelki :)
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:37   

bartekbielecki napisał/a:
Ma tez lekko brazowawy kolor i lekki osad na sciankach.


Osad na ściankach może brać się od tego, że był zastosowany uszczelniacz, sam tak miałem w swoim, ale od razu wymieniłem płyn i jest jak należy.

Osobiście bym auta nie katował i postawił w garażu do powrotu kolegi jeśli się nie znasz w materii silnika i nie jesteś w stanie się wziąć za to sam (czyt. zmiana uszczelki pod głowicą). Lepiej dmuchać na zimne, aniżeli później wyrzucać pieniądze.
 
 
bartekbielecki
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:40   

to jeszcze ostatnie pytanie - czy w serwisie beda w stanie oprocz metody "organoleptycznej":) czyli ogladu plynu ustalic czy to na pewno jest uszczelka pod glowica a nie np. wyciek? To znaczy czy mozna to swwierdzic zdecydowanie, podpinajac auto pod diagnostyke itp?
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:44   

bartekbielecki napisał/a:
W tej chwili zauwazam podczas jazdy pewien ubytek plynu chlodniczego - niewielki ale zawsze - na okolo 400-500km plyn spada z poziomu max do min. Ma tez lekko brazowawy kolor i lekki osad na sciankach.


Ja mam podobnie tylko nie ubywa mi płynu tylko olej idzie do płynu i robi się osad.
Ale jest to mała ilość więc się nie przejmuję tylko kontroluję rozwój sytuacji.

bartekbielecki napisał/a:
jak dlugo moge jezdzic takim autem zanim zdecyduje sie na kontorloe slinkia/wymiane uszczelki?


Moja sytuacja trwa już około roku. Więc nie wiem czy to długo.
Czyszczę co jakiś czas zbiorniczek wyrównawczy z osadu, dolewam oleju do silnika i czekam na większe ubytki i mieszania się płynów. Wtedy będę działał :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:49   

Cytat:
Czyszczę co jakiś czas zbiorniczek wyrównawczy z osadu, dolewam oleju do silnika i czekam na większe ubytki i mieszania się płynów. Wtedy będę działał :wink:


Nie kupiłbym już od Ciebie Twojego autka... :)
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:54   

ywis napisał/a:
Nie kupiłbym już od Ciebie Twojego autka... :)


hehe a kto mówi o sprzedawaniu w takim stanie i uczciwość wobec kupującego. Jak bym sprzedawał to jestem takim człowiekiem że, niczego nie ukrywam.
:wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Pią Sty 02, 2009 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartekbielecki
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:54   

a jak to wyglada z diagnostyka? Czy uszodzenie uszczelki mozna definitywnie stwierdzic bez otwierania silnika - tak jak pisalem np podpinajac pod diagnostyke? - czy musze zaufac ogladowi mechanika?
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 10:57   

Mogą próbować sprawdzić występowanie spalin w płynie chłodniczym.

Takie coś można chyba też próbować sprawdzić samemu przy pomocy akcesoriów jakie stosują ludzie posiadający rybki w akwarium :)
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 11:01   

bartekbielecki napisał/a:
np podpinajac pod diagnostyke? - czy musze zaufac ogladowi mechanika?


Złącze diagnostyczne nic nie wykaże. Jest to typowy objaw uszczelki pod głowicą. Tylko możliwości wycieków i mieszanie się płynów są rożne.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Sty 02, 2009 17:10   

Dasz silnik do naprawy w tzw "warstacie" wezmą się za niego "szpecjaliści", "mechanicy" i "fachowcy" - to masz zagwarantowane, że nie dość, ze na Twoje wyraźne życzenie, silnik zostanie do końca spaprany, to jeszcze odbędzie się to za Twoje własne pieniądze.

Jak dla mnie - to masochizm i perwersja. Ale co kto woli..

Ja nie ufam nawet w najmniejszym stopniu nikomu, kto w tych przybytkach "pracuje".

Chcesz mieć dobrze zrobionego HGF'a - to po pierwsze zrób to całkowicie sam, a po drugie - nie patrz w Rave (instrukcję serwisową silnika Rovera).

To moje osobiste zdanie, poparte i podparte osobistym doświadczeniem.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Grbavica 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 35
Skąd: Krakow



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 08:59   

Bartek,
czy wiesz juz co jest Twojemu Roverkowi czy czekasz do powrotu kolegi?
Pytam bo mam te sama przypadlosc. :???: i tez musze znalezc przyczyne ubytku :???:
_________________
Dopiero sie ucze, wybaczcie...
Pozdrawiam
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 10:32   

mi teraz tez plynu ubywa ale malo... ok 200 ml na miesiac dolewam co jakis 1 tys km z tego co koledzy mowili to normalne i mam sie tym nie przejmowac :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 03, 2009 10:48   

zapal, no to że płyn ubywa to normalnie, ale jeśli zauważysz że ubywa go dość znacznie, to już nie bardzo normalna sprawa...
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 10:59   

no tak kolego wiem :) dlatego mowie nie przejmuje sie tym :) jakby zaczelo ubywac wiecej to bym szukal usterki
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 16:35   

Hej

Mialem podobnie w R214i Na poczatku male ubytki i wlasnie lekki osad, zrobilem w sumie kolo 2000 km az wkoncu w srodku nocy temperatura na max wywalilo plyn i koniec jazdy. HGF. Tak ze doradzalbym naprawde doklade sprawdzenie ukladu chlodzenia zeby nie skonczylo sie jak u mnie :)
Pozdrawiam Irek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Ubytek Plynu Chlodniczego
Po 2 Tygodniach Nie Użytkowania Auta
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Maj 29, 2009 00:06
KOSSA
Brak nowych postów [MG ZR 160] ubytek plynu chlodniczego
Veneze Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Nie Mar 13, 2016 10:52
zacekpl
Brak nowych postów [220SDi 97r] Ubytek plynu chlodniczego
sokol8811 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Mar 22, 2008 12:46
Skiba
Brak nowych postów [R 200 1.4 8V 99'] Ubytek plynu chlodniczego! Pompa wody?
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Sty 14, 2008 10:09
sTERYD
Brak nowych postów [r200 1.4 8v 98] r ile plynu chlodniczego
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Gru 15, 2008 13:58
zapal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink