No sorry ale nie porownoj freelandera do defendera. Defkiem 90 jeżdżę w na codzien w anglii. Wóz może bardzo surowy ale nie do zajechania. W defku popsuć reduktor to trzeba bez opon na samych felach palić gumę w kamieniołomach chyba;-D
sam fakt ze land rover nigdy nie miał malej lekkiej cywilnej terenówki i freelander ma całkiem nowy układ napędu nie oparty na discovery czy def:-)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 23:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 00:05
podałem to jako przykład że każde przeniesienie napędu może się zepsuć . Oczywiście że defender to całkiem inne auto. Chociaż patrolowcy twierdzą że półośki są do niczego i się łamią jak zapałki
Bardziej chodziło mi o to że dobrze użytkowany Freelek nie odstaje jakoś bardzo awaryjnością od innych. IMO to taka sama obiegówka jak to że BMW dużo pali z zasady, a toyota corolla jest wieczna i jeździ bez oleju
btw apetyt rośnie w miarę jedzenia , i szukam sobie jakiegoś fajnego defa albo d II do pary dla freelka i nie wiem na co się zdecydować
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 00:07
defki sa bardzo drogie nawet w anglii, pozatym ja tam uzytkuje wersję krótki pickup, typowo polowy:-) jak szukałęm wersji "lansik mistowy" to ok maja gps itp ale nadal sa toporne we srodku:-) ale to idzie kochac....gdyby byly tansze:-)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:00
polak potrafi . ja jezdzilem 4 lata temu bez prawa jazdy w anglii i bez wpisu do insurance czyli calkiem na friko i ani jednej kontroli i pol roku sie tak bujalem az wkoncu postanowilem wkoncu zdac egzamin w pl i od 3 lat sie ciesze prawkiem hehehe i zero stresow heeheheh w anglii jest tak glownie ze jak jezdziesz zgdonie z przepisami i nie popelniasz wykroczen to policja nie zatrzymuje tak jak u nas . ze stoja za krzakami tam inna kultura
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:08
no tam niema kontroli drogowych a jak są to kilometr wczesniej stoi wielka tablica uwaga kontrol:-) mi chodzi bardziej o te ich foto radary ustawione na tablice rejestracyjne co wyrywkowo po autostradach wozy sprawdzaja.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:16
a no tak te fotoradary heheh. w anglii jest tak ze policja ma dostep do wszytskiego nawet jak jade za toba dluzsza chwile to napewno wklepuja wkompa twoj numer rejestracyjny i juz wiedza czy masz mot insurance i tax i ci odpuszcza i szukaja dalej tych co nie maja bo tam tak jak u nas masa aut pewnie jezdzi bez przeglad bez oc i bez tego taxu
I prawidłowo bo marnują czasami czas w polsce zatrzymując tylko by sprawdzić papiery. Juz tak raz miałem ,że policjant sprawdzał mi papiery jak jechałem na motorze i widział ze wsio OK a na drugi dzień ten sam musiał mnei znowu zatrzymać i jeszcze raz sprawdzał chyba w nadziei ,ze zapomniałem.
Co do widoczności to nie uwierzę w tłumaczenie ,że można wychylić się w prawo i równiez dobrze widać drogę. Pozatym wychylanie się z prawej poprzedzającego auta jest bardzo niebezpieczne z powodu rowerzystów i pieszych idących poboczem.
Przedstawia to mój piękny rysunek z painta
Na czerwono widoczność wychylając się z prawej, zielono z lewej a na żółto maksymalnie wychylając sie z lewej co na polskich drogach oznacza zjechanei z drogi często.
O wychylaniu sie w prawo RHD nie ma co wspominać a teksty w stylu "pasażer może spoglądać i powiedzieć czy wolne " są śmiechu warte
Ostatnio zmieniony przez chudson Pią Sty 29, 2010 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:48
gosciu nikt ci nie kaze kupowac anglika i nim jezdzic ludzie ktorzy sie czuja na silach i potrafia jezdzic takim pojazdem to niech sobie jezdza i niech udostepnia im rejestracje jest taka zasada ze kirowca kategori b powinien umiec jezdzic kazdym atem osobowym do 3.5t a jak jezdziesz zgodnie z przepisami o co trudno u niektorych kierowcow to nic sie nei stanie czy bede jechal autem z lewje strony czy z prawej kierownica i sie nie udzielaj bo pewnie tez nigdy nie jezdziles takim samochodem a jezdzi sie naprawde bez problemowo osobowke kazda wyprzedzisz gorzej z tirem faktycznie oddalasz sie na bezpieczna odleglosc okolo 20-50 metrow i widzisz wszystko jak pusto to redukcja i dzida kapujesz
O ile sie nie myle to jest to wolne forum i może sie udzielać kto chce a nie tylko ZWOLENNICY twojego toku myślenia. Bronie postawy Polskiego rządu i sądów ponieważ uważam ,że dobrze robią.
Równiez jeśli się nie mylę to nie znamy sie osobiście i nie możesz mieć pojęcia o tym czy jeździłem anglikiem czy nie więc może również nie powinieneś się udzielać ?
Ja nie neguje ,ze anglikiem sie źle jeździ i jest to zło a jedynie fakt ,że jest to złe na ulicach gdzie obowiązuje ruch prawostronny.
Idąc twoim tokiem rozumowania to może pozwólny jeździć samochodami bez hamulców osobom które czują się na siłach ialbo pod wpływem alkoholu bo już kilka razy słyszałem przechwałki osób jak to świetnie prowadzą po głębszym Prawo nie jest po to aby uszczęśliwiać jednostki ale aby służyło ogółowi. Na każdego jednego kierowcę ,który przeceni swoje możliwości jazdą takim autem w naszym ruchu może przypadać nawet kilka ofiar.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 17:10
jasne ale jestesmy w uni kolego i chce to podkreslic unia kolego i unijne przepisy obowiazuja jak by to bylo takie zlo jak mowisz to powinni zakazac calkiem wjazdu do europy aut angielskich . i ja popieram rejestracja angielskich aut i predzej czy pozniej bedzie mozna zarejestrowac . i nic kolego nie zrobisz nic kompletnie a jedynie bedziesz sobie molg popatrzec na super wozy kupione za niewielkie pieniadze i o wiele sprawniejsze od polskich unia wplynie na polskie i to juz nie dlugo to kwestia czasu. i nie mam zamiaru z baranami na ten temat rozmawiac
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 17:34
Apropo przekładek , to dzisiaj na żywo praktycznie widziałem jak w takim rozpadł się układ kierowniczy . Szczęśliwie przy małej prędkości.
Jedno koło urwane , postawione pod kątem do góry, rozwaliło przy okazji zderzak i nadkole . Drugie skręcone poza zakres (prawie 90*).
Dobrze że koleś powoli jechał , bo było by smutno . Skąd wiem że przekładka ? -> słynna "klameczka"
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 17:37
jak zrobil u kowala to tak ma . ja czekam na rejestraje bez pezrobek i przekladek
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 17:39
Maglownica od opla:-D tak to jest kupowac wozy po przekladce a nie samemu przekladac:-D wstawiaja magla od osobowki o polowe lzejszej z o wiele mniejzym promieniem skretu i o wiele mniej wytrzymalej. Jak ktos kupi taki wozik to wlasnie takie akcje gwarantowane.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 17:42
dokladnie jak zakaldac to juz lepiej orginalne juz nawet uzywane i sie nic nie stanie
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 19:16
jak byl przez pewien deficyt w polsce tych maglownic:-D
to pasuje od biedy od hondy crv ale jest drozsza od freelanderowej, ale mocniejsza i taka rozumiem wstawic a nie kurcze od opla ze sie przy 40m/h sie kola skladaja w zakrecie.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 23:56
jak ktos sie juz bierze za przekladke to niech to robi solidnie i tak zeby nie bylo sladu ze to kiedys byl anglik . tak wlasnie ogladalem zdjecia rovera 25 wersji z rhd i lhd pod maska i sadze ze przeklada tego auta jest chyba bardzo prosta wystarczy przlozyc serwo zbiorniczek plyny i chyba nawet nie trzeba zbytnio ingerowac w sciane grodziowa chyba nie trzeba nic spawac ani wymieniac . chyba z sie myle
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 00:21
ze sciana trzeba bo rurki od klimy niemaja w tym samym miejscu wejscia co z drugiej strony i dziura na kolumne. ale to sie robi plug and play jest taki maly element wgrzany w grodz ktory rozwiercasz na zgrzewach i wspawujesz europejski tak jak fabrycznie w miejscach gdzie byly zrzewy.
Racją jest ,że UE zezwala na rejestrację anglików ( po dostosowaniu świateł ) jednak unia nie jest nieomylna i nie wszystko co wprowadza ma sens i jest dobre.
Ciekawe jest jak ubezpieczalnie podejdą do aut RHD, bo mogą to uznać jako dobry powód/pretekst do zwiększonego kosztu polisy.
Dzisiaj rządasz poszanowania prawa do możliwości rejestracji anglika , ciekawe czy tak samo gorliwie będziesz chciał przestrzegania innych praw czy obowiązków narzuconych przez UE i nie mówię tu tylko o drogowych.
Orientuje się ktoś czy auta LHD i RHD mają oddzielną homologację ?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 02:05
chudson bylem jest i bede za rejetracja anglikow oczywsicie ze lampy trzeba zmienic . a jesli chodzi o unijne przepisy to polska sie powinna do nich dostosowac i jest za zrownanie wynagrodzen za prace w polsce do poziomu uni europejskiej a jesli chodzi o rejetracje dlaczego zachodnia czesc wspolnoty dostosowala sie do unijnych przepisow i rejestruje angliki bo nie widza w tym zadnego problemu . w polsce tez to wejdzie jak nie teraz to za rok moze dwa . zreszta jak tak placzesz ze angliki sa nie bezpieczne nic z tym nie zrobisz bo polacy maja sposob by jezdzic takim autem wiele z nas ma tam pracujace rodziny tak jak ja rejestruje auto na kogos z moich bliskich oplacaja mi ubezpieczenie oczywiscie jestem jako druge kierowca i legalnie jezdze po polsce i finito i nikt nie moze mi nic zrobic na pedzla moga mi skoczyc
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 02:05 ]
hvil teraz do ciebie witaj kolego moj roverek nie ma klimy wiec za bardzo nie bede ingerowal w sciane zreszta ja nie chce robic przekladki ale tak patrzac sa niewielkie przrobki i nikt sie nie skapnie ze to byl anglik wazny by wszytsko dobrze zrobi poskrecac do kupy kolumne maglownice i sie cieszyc hehehe ja mam ia zeby sie nie bawic w przekladki mozna jechac do szwabi i kupic roverka za 200 czy tam 300 euro z padnietym silnikiem przkladasz z angole silnik i sie cieszysz jazda autem a angola ma jeszcze na czesci i jest gucio i cezar pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum