Witam , mam maly problem z akumulatorem , gdy zaczyna sie robic troszku zimno ( okolo 2 stopnie C ) i moj rover postoi z 4 dni bez rozruchu nie moge go odpalic , wiem ze diesel potrzebuje silny akumulator i taki mam nowka , aleternator raczej dziala bo gdy odlacze akumulator podczas pracy silnika to auto dziala prad jest . Nie jestem pewien czy mam jakies zwarcie czy cos ze tak szybko mi rozladowywuje akumulator czy poprostu tak to jest w tych autach , dystans jaki pokonuje miedzy odpaleniami auta nie jest zbyt duzy okolo 12 km ,jak ewentualnie sprawdzic alternator uzywajac np multimetra ? jakie natezenie pradu powinno plynac
dzieki za odpowiedzi
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 21:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a) sprawdzasz napięcie na zaciskach akumulatora przy odpalonym silniku - powinno byc 13,8 - 14,4 (niewielkie odchyłki dopuszczalne)
b) sprawdzasz prąd jaki pobiera auto (szeregowo między klemą a zaciskiem aku) po wyłaczeniu wszystkiego i zamknięciu auta/uzbrojeniu alarmu. Prąd powinien być rzędu 0,05A (lub coś koło tego)
gpredki, próbowałeś
miro20, jesli masz odrobinę wiedzy elektrycznej o pomiarach prądu i napięcia to powinieneś wiedzieć co i jak. Jesli nie wiesz, to lepiej uważaj, bo mozna popsuć miernik lub auto
gpredki zgodze sie z uszkodzeniem alternatora gdy jest na wykonczeniu badz ktos naprawde nie dokreci klem i podczas jazdy mu zeskocza naprzyklad i jedzie na alternatorze...
Podczas szybkiej odpinki i wymiany nic sie nie stanie... Doswiadczenie zyciowe...
10 razy sie uda, 11 nie. Dzis rano znajomej kumpel pomagal odpalic auto na kable, podlaczyl odwrotnie akumulatory i oba auta przezyly. Czy to znaczy, ze tak mozna robic?
Elektronika we wspolczesnych autach jest bardzo wrazliwa, a zadaniem akumulatora jest tez "odfiltrowanie" zaklocen pojawiajacych sie w instalacji elektrycznej. taki bufor bezpieczenstwa - dlatego w razie zwarcia do akumulator pada, elektronika przezywa.
gpredki, próbowałeś
miro20, jesli masz odrobinę wiedzy elektrycznej o pomiarach prądu i napięcia to powinieneś wiedzieć co i jak. Jesli nie wiesz, to lepiej uważaj, bo mozna popsuć miernik lub auto
oki juz wiem musze zamknac obwod za pomoca miernika pomiedzy + aku a klema+
14,6 v wlaczony silnik wylaczone swiatla itdp
14,16 v wlaczony silnik wlaczone swaitla nadmuch
0.33 A wszystko wylaczone auto nie uzbrojone
0.35 A auto uzbrojone w alarm
i tu ciekawostka pomyslalem o odlaczeniu radja i mi wyszlo
0.03 wszystko wylaczone radio nie uzbrojone
0.08 auto uzbrojone w alarm
czy ta roznica miedzy ,podlaczonym radjem ,a odlaczonym jest az tak duza ,zeby mi rozladowywac akumulator w przeciagu kilki dni ,na tyle zebym nie zdazyl odpalic ?
bo pewnie radio nie jest orginalne roveroskie i zwarte ma przewody od zasilania ten na stałe z tym przez stacyjke (żeby grało bez kluczyka i potem tacy "złodzieje prądu" zimą są
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czy ta roznica miedzy ,podlaczonym radjem ,a odlaczonym jest az tak duza ,zeby mi rozladowywac akumulator w przeciagu kilki dni ,na tyle zebym nie zdazyl odpalic ?
no nie jest roweroskie i niestety zeby dzialalo musialem tak podlaczyc zeby sie zwieraly te dwa kable , kupilem jakis byle jaki za chyba 120 zl byle mial mp3 w takim razie chyba zrobie odciecie radia przy wylaczaniu auta jeden przelacznik powinien wszystko zalatwic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum