Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Kilka pytań o świece żarowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Kilka pytań o świece żarowe
Autor Wiadomość
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 11:34   [MG ZS] Kilka pytań o świece żarowe
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam
Chciałem się dobrać do świeczek i zobaczyć co tam siedzi, gdyż auto odpala na zimnym silniku, prawie zawsze za drugim razem. Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał świece, czy siedzą jeszcze te fabryczne, a przy obecnym przebiegu należałyby pomyśleć o ich wymianie. W związku z tym mam klika pytań:
1. Jaki klucz będzie potrzeby? Próbowałem dostać się tam nasadką (taką do grzechotki 1/2), ale jest za ciasno i nie da rady. Pomyślałem żeby spróbować "zginanym" kluczem płaskim z nasadką lub płaskim wygiętym. Dobrze kombinuję?
2. Z wykręceniem której konkretnie świecy (stojąc twarzą do silnika) jest problem? Strasznie tam mało miejsca :wink: Na pierwszy rzut oka, wyjęcie pierwszej świecy od lewej uniemożliwia gruby, gumowy wąż :neutral:
3. Dokąd idzie kabel, podczepiony do drugiej świecy od lewej - idzie w dół i znika. Taki kabel jest tylko przy tej właśnie świecy.
4. Które świece wybrać - NGK czy Bosch? NGK miałem kiedyś w benzynie i byłem zadowolony. Boscha nie znam. Co radzicie? Gdzie w W-wie można kupić te świece, za w miarę rozsądne pieniądze? Widziałem kiedyś w Wołominie sklep sprzedający wyłącznie produkty NGK, ale zupełnie mam tam nie po drodze :wink:
5. Decydując się na wymianę świec u mechanika, na jaki koszt powinienem być przygotowany?
Z góry dzięki za pomoc :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 07, 2011 23:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 11, 2009 11:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 11, 2009 12:41   

1. u mnie w 220 sdi klucze to 7 i 10, ja uzylem zwyklej nasadowki i plaskiego kluczyka

2. wlasnie z ta swieczka mialem najwiekszy problem, ale udalo sie, lecz dopiero po obsunieciu ale pamietaj delikatnym obsunieciu tego weza a jest to waz od termostatu i jest tam plyn chlodniczy wiec nie zalecam calkiem go sciagac bo bedzie morko :wink:

3. nie mam pojecia

4. co do firmy to pytanie jest tylko jedno ile masz na to kasy ja uwazam ze jakosc idzie z cena wiec sam zdecyduj

5. u mnie koszt to okolo 10zl za sztuke
:cool:

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 12:45 ]
jeszcze jedno slyszalem zeby lepiej nie robic tego na goracym silniku wiec robilem to na zimnym, ponoc mozna sobie gwint uszkodzic choc nie wiem ile w tym prawdy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 17:45   

ad.1. Nie wiem jak jest w MG, w moim klucze 7 i 10.
ad.2. Wyjęcie pierwszej świecy od lewej.
ad.3. Może właśnie zasilanie świec.
ad.4. Ja kupiłem Beru - 42 zł./szt.
ad.5. Wymieniałem z teściem.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 11, 2009 17:58   

Mixtated a kiedy na spocik podjedzizesz ? ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:01   

Mixtated napisał/a:
2. Z wykręceniem której konkretnie świecy (stojąc twarzą do silnika) jest problem? Strasznie tam mało miejsca :wink: Na pierwszy rzut oka, wyjęcie pierwszej świecy od lewej uniemożliwia gruby, gumowy wąż :neutral:
BetJar napisał/a:
ad.2. Wyjęcie pierwszej świecy od lewej.

Raczej od prawej, tej za pompą wtryskową.
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:05   

MaReK,wybieram się już od dawna, ale zawsze wypada jakieś "ALE". Dziś już jestem umówiony - "focimy" ze znajomymi na Krakowskim i okolicach Teatralnego. Może się spotkamy jak i Was po spocie najdzie na zdjęcia :mrgreen:
W przyszłą niedzielę postaram się zameldować na spocie, właśnie wbiłem już to sobie w terminarz :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:09   

nie wiem jak jest w MG ale jesli masz taki sam silnik jak u mnie to będziesz mial problem ze świecą pierwszą z prawej stojąc przodem do auta. bez odkręcenia pompy wtryskowej nie wyciągniesz świecy.dlatego jej nie zmieniłem i jeżdżę na 3 świecach.
ja mam świece bosch.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:11   

A co focicie? My bylismy ostatnio na placu teatralnym, nawet sa jakies fotki http://www.roverki.pl/gal...?g2_itemId=6437

Filmu jeszcze nie ma, bo nie ma czasu ;)
Ale moglbys sie wreszccie pojawic, bo az wstyd...

Byc moze dzisiaj pojade na imole i bede z kolega testowa nowa kamerke
http://www.vio-pov.com/

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:31   

thef napisał/a:
BetJar napisał/a:
ad.2. Wyjęcie pierwszej świecy od lewej.

Raczej od prawej, tej za pompą wtryskową.

W moim R są 3 , tej 4-ej nie ma :mrgreen: .
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:46   

magneto, silnik taki sam. Mam wrażenie, że za pompą siedzą 2 świece, tzn. do skrajnej prawej, jak i do poprzedzającej dostęp IMO jest tak samo ciężki.
MaReK, focimy architekturę, lustrem, po nocy, ze statywu :mrgreen: Fotki przeglądałem już wcześniej, widziałem, że na Teatralnym je robiliście, dlatego napisałem, że dziś też się tam wybieram :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:59   

z drugą od prawej nie było latwo ale do zrobienia.3 i 4 od prawej prawie bez problemu. świece za pompą wymienię jak znajdę więcej wolnego czasu i na pewno latem jak będzie ciepło bo nie mam garażu :smile: powodzenia przy wymianie :wink:
 
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 09:21   

BetJar napisał/a:
thef napisał/a:
BetJar napisał/a:
ad.2. Wyjęcie pierwszej świecy od lewej.

Raczej od prawej, tej za pompą wtryskową.

W moim R są 3 , tej 4-ej nie ma :mrgreen: .


u mnie to samo :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 09:29   

BetJar napisał/a:
W moim R są 3 , tej 4-ej nie ma :mrgreen: .
Fargo80 napisał/a:
u mnie to samo :)
Panowie, a co to ma za znaczenie? Ja też mam trzy świece. Próbuję tylko powiedzieć, że problemem może być tylko wymiana świecy za pompą wtryskową, gdyż wiąże się to z jej przestawieniem, a co za tym idzie koniecznością jej ustawienia. Myślę, że ściągnięcie gumowego węża (pierwsza świeca od lewej) to nie jest jakaś ciężka sprawa ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 09:47   

cylinder 1 (liczymy od strony rozrządu) dostęp niezły - trochę przeszkadza wąż układu chłodzenia, cylindry 2 i 3 bardzo łatwo się dostać - nasadka (przedłużona) + długa przedłużka na 1/4 cala, świeca za pompą - wymienić bez zdejmowania pompy można tylko w wersjach SD (86KM) w pozostałych jeśli jest to zostawić ją w spokoju ;)
Świece NGK D-POWER nr 17 to koszt ok 40PLN (w intercarsie) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 11:32   

Czyli problem świecy za pompą wtryskową nie polega na tym, że ciężko jest tam się dostać kluczem i nie można jej wykręcić, tylko, że odkręcić się da, ale nie da się tej świecy wyjąć?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 11:36   

dokładnie tak jak piszesz
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 11:44   

Zdobyłem już inny klucz i dziś jak czas pozwoli będę walczył. Zobaczę najpierw co tam siedzi - jeśli fabryczne to do sklepu i wymiana. Rebus, czemu odpala nie tak jak ja chcę, to będzie, jeśli okaże się, że świeczki były już wymieniane :twisted: Dobrze pamiętam, że wymiana świec w klekocie, co 60tyś.?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 12:15   

Mixtated napisał/a:
Dobrze pamiętam, że wymiana świec w klekocie, co 60tyś.?

wymiana jak padną :P ;) lub czujesz , że masz chęć je wymienić :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 14:43   

Brt napisał/a:
wymiana jak padną :P ;) lub czujesz , że masz chęć je wymienić :mrg:

Chęć wymiany to mam ogromną, ponieważ dziś odpalił chyba za 3 lub 4 razem. Po ustawieniu kąta wtrysku jesienią było wszystko ok - palił na dotyk. Obstawiam świece, ale może się mylę. Macie jakieś pomysły co to może być?

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 16:05 ]
Aha i jeszcze jedno. Czy jeśli paliwo cofa się z pompy po zgaszeniu silnika, to czy podpompowanie gruszką przed odpaleniem ma sens, czy tylko założenie zaworka zwrotnego?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:00   

wymien swiece i badz dobrej mysli, u mnie to zmienilo wszystko tzn nie odpalal juz wcale :sad: a teraz na dotyk nawet po 48 godz stania w tych temperaturach jakie mamy teraz

nie wiem za bardzo o co ci chodzi z tym cofaniem sie paliwa ale jak wszystko jest ok to pompowanie nie ma sensu sam sprawdzilem

powodzenia :cool:

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 19:03 ]
aha jeszcze jedno, wyczytalem na forum ze jesli sie nie wymienia tej "skomplikowanej" swiecy, to ze db jest zdjac kabel z tej nie wymienionej, ale to tylko tyle co przeczytalem a jaki to ma sens to nie mam pojecia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Świece żarowe?
konradp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Lis 22, 2008 16:32
Jary
Brak nowych postów [R45] Świece żarowe
magneto Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Wrz 17, 2008 11:23
magneto
Brak nowych postów [R420] Świece żarowe
Pytanie dotyczące problemu wyjęcia pierwszej świecy
Arti_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Wrz 09, 2007 21:18
Brt
Brak nowych postów [R420] Świece żarowe
danielsonicl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 24, 2008 19:35
giewu
Brak nowych postów [Rover 400] Swiece żarowe
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Wto Paź 09, 2012 15:18
monia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink