Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 11:34 [MG ZS] Kilka pytań o świece żarowe
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Chciałem się dobrać do świeczek i zobaczyć co tam siedzi, gdyż auto odpala na zimnym silniku, prawie zawsze za drugim razem. Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał świece, czy siedzą jeszcze te fabryczne, a przy obecnym przebiegu należałyby pomyśleć o ich wymianie. W związku z tym mam klika pytań:
1. Jaki klucz będzie potrzeby? Próbowałem dostać się tam nasadką (taką do grzechotki 1/2), ale jest za ciasno i nie da rady. Pomyślałem żeby spróbować "zginanym" kluczem płaskim z nasadką lub płaskim wygiętym. Dobrze kombinuję?
2. Z wykręceniem której konkretnie świecy (stojąc twarzą do silnika) jest problem? Strasznie tam mało miejsca Na pierwszy rzut oka, wyjęcie pierwszej świecy od lewej uniemożliwia gruby, gumowy wąż
3. Dokąd idzie kabel, podczepiony do drugiej świecy od lewej - idzie w dół i znika. Taki kabel jest tylko przy tej właśnie świecy.
4. Które świece wybrać - NGK czy Bosch? NGK miałem kiedyś w benzynie i byłem zadowolony. Boscha nie znam. Co radzicie? Gdzie w W-wie można kupić te świece, za w miarę rozsądne pieniądze? Widziałem kiedyś w Wołominie sklep sprzedający wyłącznie produkty NGK, ale zupełnie mam tam nie po drodze
5. Decydując się na wymianę świec u mechanika, na jaki koszt powinienem być przygotowany?
Z góry dzięki za pomoc
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 07, 2011 23:30, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 11:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. u mnie w 220 sdi klucze to 7 i 10, ja uzylem zwyklej nasadowki i plaskiego kluczyka
2. wlasnie z ta swieczka mialem najwiekszy problem, ale udalo sie, lecz dopiero po obsunieciu ale pamietaj delikatnym obsunieciu tego weza a jest to waz od termostatu i jest tam plyn chlodniczy wiec nie zalecam calkiem go sciagac bo bedzie morko
3. nie mam pojecia
4. co do firmy to pytanie jest tylko jedno ile masz na to kasy ja uwazam ze jakosc idzie z cena wiec sam zdecyduj
5. u mnie koszt to okolo 10zl za sztuke
[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 12:45 ]
jeszcze jedno slyszalem zeby lepiej nie robic tego na goracym silniku wiec robilem to na zimnym, ponoc mozna sobie gwint uszkodzic choc nie wiem ile w tym prawdy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 629 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 17:45
ad.1. Nie wiem jak jest w MG, w moim klucze 7 i 10.
ad.2. Wyjęcie pierwszej świecy od lewej.
ad.3. Może właśnie zasilanie świec.
ad.4. Ja kupiłem Beru - 42 zł./szt.
ad.5. Wymieniałem z teściem.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:01
Mixtated napisał/a:
2. Z wykręceniem której konkretnie świecy (stojąc twarzą do silnika) jest problem? Strasznie tam mało miejsca Na pierwszy rzut oka, wyjęcie pierwszej świecy od lewej uniemożliwia gruby, gumowy wąż
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:05
MaReK,wybieram się już od dawna, ale zawsze wypada jakieś "ALE". Dziś już jestem umówiony - "focimy" ze znajomymi na Krakowskim i okolicach Teatralnego. Może się spotkamy jak i Was po spocie najdzie na zdjęcia
W przyszłą niedzielę postaram się zameldować na spocie, właśnie wbiłem już to sobie w terminarz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie wiem jak jest w MG ale jesli masz taki sam silnik jak u mnie to będziesz mial problem ze świecą pierwszą z prawej stojąc przodem do auta. bez odkręcenia pompy wtryskowej nie wyciągniesz świecy.dlatego jej nie zmieniłem i jeżdżę na 3 świecach.
ja mam świece bosch.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 18:46
magneto, silnik taki sam. Mam wrażenie, że za pompą siedzą 2 świece, tzn. do skrajnej prawej, jak i do poprzedzającej dostęp IMO jest tak samo ciężki.
MaReK, focimy architekturę, lustrem, po nocy, ze statywu Fotki przeglądałem już wcześniej, widziałem, że na Teatralnym je robiliście, dlatego napisałem, że dziś też się tam wybieram
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
z drugą od prawej nie było latwo ale do zrobienia.3 i 4 od prawej prawie bez problemu. świece za pompą wymienię jak znajdę więcej wolnego czasu i na pewno latem jak będzie ciepło bo nie mam garażu powodzenia przy wymianie
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 09:29
BetJar napisał/a:
W moim R są 3 , tej 4-ej nie ma .
Fargo80 napisał/a:
u mnie to samo
Panowie, a co to ma za znaczenie? Ja też mam trzy świece. Próbuję tylko powiedzieć, że problemem może być tylko wymiana świecy za pompą wtryskową, gdyż wiąże się to z jej przestawieniem, a co za tym idzie koniecznością jej ustawienia. Myślę, że ściągnięcie gumowego węża (pierwsza świeca od lewej) to nie jest jakaś ciężka sprawa
cylinder 1 (liczymy od strony rozrządu) dostęp niezły - trochę przeszkadza wąż układu chłodzenia, cylindry 2 i 3 bardzo łatwo się dostać - nasadka (przedłużona) + długa przedłużka na 1/4 cala, świeca za pompą - wymienić bez zdejmowania pompy można tylko w wersjach SD (86KM) w pozostałych jeśli jest to zostawić ją w spokoju
Świece NGK D-POWER nr 17 to koszt ok 40PLN (w intercarsie)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 11:32
Czyli problem świecy za pompą wtryskową nie polega na tym, że ciężko jest tam się dostać kluczem i nie można jej wykręcić, tylko, że odkręcić się da, ale nie da się tej świecy wyjąć?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 11:44
Zdobyłem już inny klucz i dziś jak czas pozwoli będę walczył. Zobaczę najpierw co tam siedzi - jeśli fabryczne to do sklepu i wymiana. Rebus, czemu odpala nie tak jak ja chcę, to będzie, jeśli okaże się, że świeczki były już wymieniane Dobrze pamiętam, że wymiana świec w klekocie, co 60tyś.?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 14:43
Brt napisał/a:
wymiana jak padną lub czujesz , że masz chęć je wymienić
Chęć wymiany to mam ogromną, ponieważ dziś odpalił chyba za 3 lub 4 razem. Po ustawieniu kąta wtrysku jesienią było wszystko ok - palił na dotyk. Obstawiam świece, ale może się mylę. Macie jakieś pomysły co to może być?
[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 16:05 ]
Aha i jeszcze jedno. Czy jeśli paliwo cofa się z pompy po zgaszeniu silnika, to czy podpompowanie gruszką przed odpaleniem ma sens, czy tylko założenie zaworka zwrotnego?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wymien swiece i badz dobrej mysli, u mnie to zmienilo wszystko tzn nie odpalal juz wcale a teraz na dotyk nawet po 48 godz stania w tych temperaturach jakie mamy teraz
nie wiem za bardzo o co ci chodzi z tym cofaniem sie paliwa ale jak wszystko jest ok to pompowanie nie ma sensu sam sprawdzilem
powodzenia
[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 19:03 ]
aha jeszcze jedno, wyczytalem na forum ze jesli sie nie wymienia tej "skomplikowanej" swiecy, to ze db jest zdjac kabel z tej nie wymienionej, ale to tylko tyle co przeczytalem a jaki to ma sens to nie mam pojecia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum