Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Ciśnienie w oponach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Ciśnienie w oponach

fabryczne ciśnienie , opony flaki
Autor Wiadomość
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 20:20   [R827] Ciśnienie w oponach
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Mam pytanie do użytkowników 800setek , czy przednie opony muszą zawsze wyglądać jak flaki? tzn jakby miały zero powietrza? czy tylko u mnie tak jest?

na początku jak go kupiłem to myślałem że to wina starych i słabych opon, miały nośność 86, więc kupiłem nowe opony o podwyższonej nośności 94 XL (nokiany) ale też z przodu flaki, pomyślałem że może tak musi być w niskoprofilowych 205/55R16. Wg producenta 2.2bar (32psi przód tył).

Natomiast miarka się przebrała gdy wczoraj założyłem zimowe opony 195/65R15, też nokiany wzmacniane 95XL na 5.5J stalówkach. Producent zaleca 2.0 bara (28psi) przód tył. Ale one już bokami leżą na ziemi przy 30psi !! , więc napompowałem przednie do 35psi i też wyglądają jak niedopompowane, a tylne zostawiłem na 30psi i wyglądają prawidłowo.


Dlaczego w tym modelu producent zaleca te same ciśnienie na przód - tył? skoro są tak duże różnice w naciskach osi.


Z tego co czytałem w necie to niektórzy pompują opony na maxa (np tak pisał Oprawca) ale ja nie lubie twardych jak skała opon, nie zależy mi na oporach toczenia, ale z drugiej strony jeśli opona trze o asfalt bokami to chyba jest coś nie tak.

Na poniższej fotce jest przednia opona przy 35psi ( producent zaleca 28psi) ale w realu i tak flak jest dużo większy niż na fotce.

Z góry dzięki za opinie bo nie wiem co robić, spuszczać do fabrycznego czy nie.
ps. oczywiście wykluczam błąd manometru (mam kilka różnych).
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 12, 2009 20:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:32   

Przewrażliwiony jesteś...
Ja mam podobnie w R400 i nic sobie z tego nie robię. Ciśnienie mam prawidłowe więc jest ok. Jak napompujesz za dużo i sporo jeździsz autkiem to szybko zobaczysz nierównomiernie zużyte opony. Mocno zżera środek bieżnika. :roll:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
roboo
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 12, 2009 23:06   

W moje oponki 195/65R15 wpompowałem 2,2 i wygląda to zupełnie podobnie jak na Twoim foto.
Mam tak od początku i niewielkie zmiany ciśnienia nie zmieniają ich wyglądu w tym względzie. Na początku - rok temu - jak oszalały sprawdzałem ciśnienie, dopompowywałem. Później sam ochłonąłem, najwyraźniej tak ma być i nie widać jakichś szczególnych lub niepokojących oznak zużycia opon.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 23:39   

W innych samochodach jakoś nie widzę takiego efektu rozpłaszczania się przednich opon. Może jeszcze jutro zrobie jakieś dodatkowe fotki
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 23:41   

Standard, ja mam 185/65 R14 przy 2.3 bara i też tak to wygląga. Moich starych letnich nawet nie bedę opisywał :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 00:02   

To nie flak tylko waska felga, seryjne felgi w R400 i opony 185 wygaldaja identycznie. Nawet przy oponach o twardych sciankach bocznych.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 07:59   

820Si 195x65x15
Na początku miałem przód 2,2 tył 2,0. Niestety bardzo się na mokrym asfalcie ślizgał. Dopompowałem przód 2,5 tył 2,2 i jest dużo lepiej. Przy zwiększonym ciśnieniu też opony trochę siedzą, ale już nie tak bardzo jak przy zalecanym.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 14:29   

Blue827, ale popatrz na to jako optymista. Zauważ że nie ma powietrza, ale tylko na dole ...
A tak na serio to ja u siebie pompuje nieco ponad 2bary i flaków nie zauważyłem.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 13, 2009 14:35   

Ja pompuję wg normy fabrycznej - tak inżynier policzył, to tak ma być. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 15:13   

przyznam sie, ze tez ostatnio zwrocilo to moja uwage, mialem manometr zakladac i sprawdzac,
ogolnie jesli bedzie ok, to moze podciagne troche do gory, w instrukcji sa chyba podane wartosci dla predkosci autostradowych, wiec ustawienie miedzy skrajnymi wartosciami w polowie powinno byc ok
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 15:33   

Zwykle masz podane dwie wartości - do normalnej jazdy i do jazdy powyżej 160 km/h. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 19:55   

Przez ostatnie pare dni patrze się tylko na opony innych samochodów i wszystkie miały normalny wygląd, nie widać róznicy czy przód - tył. Czytałem też dużo w necie, i doszedłem do wniosku że te wartości podane przez producentów są tylko jakimiś ogólnymi założeniami i nie wynikają z żadnych skomplikowanych obliczeń czy testów. i dużo opinii jest że najlepiej samemu dobrać sobie jakieś ciśnienie na podstawie własnych testów.

Zawsze pompowałem wg producenta ale zmieniam taktyke, napewno przód będę pompował więcej niż tylne. nie mogę przeboleć że poprzednio cały czas jeżdziłem na takich rozpłaszczonych przednich oponach, ale dopiero dotarło do mnie że coś jest nie tak przy tych wyższych zimowych 195/65R15.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 20:43   

hmm zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, czego producent nie okresla cisnienia dla roznych silnikow, przeciez taki 2.0 serii T jest duzo lzejszy od 2,7 hondy, czy 2,5 v6 Serii K , bo juz od dieselku 2,5 VM to nie wspomne
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 21:34   

Dokładnie. Przecież te modele mają różne masy szczególnie nacisk na przednią oś, nawet hamulce mają inne a ciśnienie w oponach te same.
Zestawienie z workshopa:


To potwierdza że to tylko wyjściowe dane i trzeba samemu poeksperymentować. Jak wogóle można wytłumaczyć że takie same ciśnienie na przód i tył ?? może lamborghini diablo z centralnym środkiem ciężkości ma takie same ciśnienia ale nie typowy przednionapędowiec.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 21:52   

Może poprostu z chęci uproszczenia... :bezradny:
Do każdego typu opony musiałby być biuletyn z zalecaną wartością cisnienia wg. typu autka i rodzaju silnika... :hm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 22:06   

U siebie na letnich oponach miałem ciśnienie chyba 1,7 we wszystkich kolach, było spoko. Teraz na zimówkach dobiłem do 2,0 (jak zakładałem miałem też 1,7). Różnicy w wyglądzie nie ma a komfort od razu się pogorszył. Po prostu czuje każde choćby najmniejsze nierówności. Muszę powrócić do 1,7 i będzie elegancko.

btw. Sorka za OT.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 22:25   

No ja pompuje zwykle 2.2 bara i jakos to wyglada a i nie jest za twardo.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 15, 2009 11:09   

Hehe... Pamiętam jak po Miedzianej zapomniałem spuścić z 3 do 2.2 i potem przez pół drogi do Wawy dziwiłem się "co tak twardo"... ;) :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Ciśnienie w oponach
roverek827 Rover serii 800 8 Czw Maj 21, 2009 19:51
blue827
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R820Ti] Ciśnienie paliwa
Perez Rover serii 800 28 Wto Maj 24, 2011 18:59
Marrkus
Brak nowych postów [820Ti]Cisnienie turbiny
klin18 Rover serii 800 14 Nie Maj 27, 2012 21:01
klin18



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink