Forum Klubu ROVERki.pl :: [All R z LPG] Pytanie o LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:59
[All R z LPG] Pytanie o LPG
Autor Wiadomość
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 17:29   [All R z LPG] Pytanie o LPG

Witam, ostatnio zauważyłem, że mój Roverek strasznie dużo pali gazu. Gdzieś mi się obiło o uszy że to przez mrozy i objętość gazu się zmniejsza czy jakoś tak.
Czy mógłby mi ktoś to racjonalnie wytłumaczyć?
Bo jeżeli zima nie ma tu nic do gadania to jadę go gaziarza :neutral:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 09, 2009 17:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 17:35   

Powinno być na odwrót, im niższa temperatura tym więcej gazu zmieści się do butli czyli spalanie powinno mniejsze wyjść.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 17:41   

Spalanie w zimie wychodzi większe i to jest normalne. Benzyny tez pali więcej.
Napisz ile ci pali to autko (1,6 ?? ) i jaki masz tam gaz wrzucony.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 17:59   

Silnik 1.6, gaz sekwencja,
lato = niecałe 8l/100km
zima = niecałe 11/100km
Może za ostro napisałem, że strasznie dużo ale... :lol:

Komu wierzyć?
Tomek1212 napisał/a:
Spalanie w zimie wychodzi większe i to jest normalne.


blue827 napisał/a:
im niższa temperatura tym więcej gazu zmieści się do butli czyli spalanie powinno mniejsze wyjść.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 18:51   

Regulacja kosztuje 20-30zł, więc myśle ze warto podjechać, przy okazji wymienić filtry gazu jak dawno tego nie robiłeś (60-100zł).
W zimie silnik moze ci palić dużo więcej benzyny, bo jeżeli temperature przełączania masz ustawioną na powiedzmy 50stopni to dłużej w zimie silnik będzie się zagrzewał do takiej temperatury, przez co dłuzej będzie pracować na benzynie no i na ssaniu.

Myślę, że te 11l/100km w miescie zimą to nie jest tragedia, ale jak ci to nie daje spokoju to podjedź do gazowników, ale powiedz im, zę pali troche więcej, bo jak powiesz że pali 11 to ci powiedzą że jest zima w zimie jest zimno i silnik musi spalić i cie zbyją pod byle pretekstem.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 09, 2009 20:15   

aiwer napisał/a:
Silnik 1.6, gaz sekwencja,
lato = niecałe 8l/100km
zima = niecałe 11/100km
Może za ostro napisałem, że strasznie dużo ale... :lol:

Komu wierzyć?
Tomek1212 napisał/a:
Spalanie w zimie wychodzi większe i to jest normalne.


blue827 napisał/a:
im niższa temperatura tym więcej gazu zmieści się do butli czyli spalanie powinno mniejsze wyjść.


ale 11 to i tak malo jak na to auto mi tyle punto II potrafilo splaic z silnikiem 1.2 16v :mrgreen:
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 22:50   

Mój pali przy tych mrozach też ok 11l w mieście. W lecie niecałe 10l (8l to tylko na trasie). Więc ja bym się nie martwił.
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 10:12   

aiwer napisał/a:

Komu wierzyć?
Tomek1212 napisał/a:
Spalanie w zimie wychodzi większe i to jest normalne.

blue827 napisał/a:
im niższa temperatura tym więcej gazu zmieści się do butli czyli spalanie powinno mniejsze wyjść.

Oczywiście spalanie w zimie jest większe bo silnik się dłużej nagrzewa. Natomiast ja trochę się rozpędziłem, chodziło mi o to że im niższa temperatura tym więcej gazu zatankujemy za tą samą kasę, tak gdzieś kiedyś czytałem że gaz jest bardziej skondensowany, tzn 10 litrów zimnego gazu > 10 litrów ciepłego gazu. więc w teorii spalanie powinno wyjść mniejsze :)
 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 11:54   

a mnie pali czy lato czy zima czy co by sie nie dzialo 8-10 trasa chyba ze mam box dachowy to do 12.5 a miasto 12-14 i coz jak kiedys napisalem ze duzo to mnie tu wszyscy dobrze zj............
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 13:34   

Mi średnie roczne zużycie gazu (jeżdżę codziennie do roboty i z powrotem), trasa Nowy Dwór Maz - W-wa, wyszło dokładnie 8,47 l LPG / 100 km. Gazownię i tak notorycznie przelewam, bo mam zablokowany pływak w butli i tankuję zawsze na opór, aż dystrybutor stanie.
Gdy wielozawór odbijał, Poldi palił 7,5 - 8 l gazu przy spokojnej jeździe. Mniej już się po prostu nie da osiągnąć.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 10, 2009 16:31   

Mój zimą pali około 1-1,5 l więcej - podejrzewam, że to raczej kwestia dłuższego rozgrzewania się silnika itp niż prężności gazu.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 23:01   

Kurde coś się pierniczy, podczas powrotu z Wrocławia R zaczął dziwnie chodzić na LPG. Podczas przyspieszania "przerywał", na biegu jałowym chodził jak traktor. 5 bieg, 90km/h a on poszarpuje, kurde a było już wszystko ok z R. Zawsze coś :/ Dobrze, że akurat wypada przegląd instalacji. Może miał ktoś podobne objawy to bym przynajmniej naprowadził gaziarza, bo podejrzewam że nie będzie wiedział co jest nie tak.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 03:15   

aiwer napisał/a:
Dobrze, że akurat wypada przegląd instalacji.


Jaki przegląd instalacji ??

Co od problemu, to może to być wina kilku czynników, podam te najczęstsze:
-przytkany filtr gazu
-gaz złej jakości
-przymarznięty reduktor
-zły skład mieszanki
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 07:01   

Jak gazownia dużo pali a jest to instalacja II generacji, to jeśli silnik jest OK (sprężanie, zaworki, itd..) to gazownię reguluje się tak:
1. uruchamiasz Pan silnik i robisz rundkę, żeby się gad zagrzał (do normalnej temp. pracy),
2. otwierasz Pan maskę silnika i szukasz Pan parownika,
3. szukasz Pan na parowniku takiej małej śrubencji z sześciokątnym łbem (na parownikach Lovato sa gzymkowane),
4. wkręcasz ją Pan co ćwierć obrotu i obserwujesz Pan zachownie silnika (z przerwami na dalsze wkręcanie co najmniej 10 - 15 sek, żeby gaz w parowniku się ułozył, idt.
5. Jak silnk zacznie czkawki i trzęsiawski dostawać, to odkręcasz Pan ww. śrubełkę o ćwierć obrotu albo pół (dla całkowitej pewności) i już.
6. Robisz Pan rundkę samochodem i kontrolujesz Pan zachowanie silnika.
7. Podczas próby rozpędzasz się Pan i sprawdzasz prędkośc maksymalną. Jak samochód da się rozpędzić do około 150 km/h to na spokojnie, można przykręcić nieco śrubę registra (przewód pomiędzy parownikiem a mikserem), no chybaże samochód ma takie prędkości osiągać. W to już nie wnikam.
8. Jak nie - wkręcasz Pan srubę registra, aby wózek dał się rozgonić do około 120 km/h. W Polsce i tak więcej jeździć po powiatowych ścieżkach się nie da.

W taki sposób da się ograniczyć spalanie gazu na prawdę mocno. Jak swoim Poldim w lato osiągam zużycia powtarzalne o wartościach 7,5 a czasami i mniejszych, a samochód waży 1100 kg i ma silnik o mocy 103 KM, które przecież zjeść coś muszą.
Mniej jak 7,5 w samochodzie o tej wielkości i masie już się nie da bez konsekwencji perturbacji pracy silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 11:04   

Tomek1212 napisał/a:
Jaki przegląd instalacji ??

Jest to przegląd gwarancyjny na który muszę jeździć co 10kkm.
Tomek1212 napisał/a:
Co od problemu, to może to być wina kilku czynników, podam te najczęstsze:
-przytkany filtr gazu
-gaz złej jakości
-przymarznięty reduktor
-zły skład mieszanki

- bardzo możliwe że to jest to
- tankuje na BP
- raczej nie, bo będąc 3 godziny w trasie (Wrocław-Częstochowa) chyba reduktor by nie zamarzł
- też możliwe

oprawca_1978 mam sekwencje.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 16:41   

aiwer napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Jaki przegląd instalacji ??

Jest to przegląd gwarancyjny na który muszę jeździć co 10kkm.
Tomek1212 napisał/a:
Co od problemu, to może to być wina kilku czynników, podam te najczęstsze:
-przytkany filtr gazu
-gaz złej jakości
-przymarznięty reduktor
-zły skład mieszanki

- bardzo możliwe że to jest to
- tankuje na BP
- raczej nie, bo będąc 3 godziny w trasie (Wrocław-Częstochowa) chyba reduktor by nie zamarzł
- też możliwe

oprawca_1978 mam sekwencje.


No to jak silniczek i jego zabawki są OK (osprzęt) i paliwko też OK (nie oznacza wcale, że na BP zatankujesz Pan paliwową małmazję i gazową ambrozję, przekręty z paliwami zaczynają się już w samej rafinerii oraz hurtowych rozlewniach - a to przekręty na gruuube bańki, moi mili, nie mniejsze) - to wniosek jest jeden - konfiguracja sekwencji porypana.
Czyli należysz do zdecydowanej większości posiadaczy samochodów z tej generacji gazownią. Dla tego tyż pan Oprawca sekwencji nie uznaje dopóki gazmajstrzy nie nauczą się jej po pierwsze - poprawnie zakładać, a po drugie - konfigurować. Z gazownią II generacji dam sobie radę sam.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 16:53   

Cytat:
Kurde coś się pierniczy, podczas powrotu z Wrocławia R zaczął dziwnie chodzić na LPG. Podczas przyspieszania "przerywał", na biegu jałowym chodził jak traktor. 5 bieg, 90km/h a on poszarpuje, kurde a było już wszystko ok z R. Zawsze coś :/ Dobrze, że akurat wypada przegląd instalacji. Może miał ktoś podobne objawy to bym przynajmniej naprowadził gaziarza, bo podejrzewam że nie będzie wiedział co jest nie tak.

Ja bym typował uszkodzenie wtrysku.
Przegląd instalacji powinien dać odpowiedź.
oprawca_1978 napisał/a:
to wniosek jest jeden - konfiguracja sekwencji porypana.

A skąd ten wniosek, skoro auto wczesniej nie działało poprawnie, a teraz nie?
konfiguracja sama się nie przestawiła.
oprawca_1978 napisał/a:
Dla tego tyż pan Oprawca sekwencji nie uznaje dopóki gazmajstrzy nie nauczą się jej po pierwsze - poprawnie zakładać, a po drugie - konfigurować.

www.lpgsystem.net - już umieją i jedno i drugie.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 17:47   

Na pewno coś padło bo przecież LPG posiadam od Lutego 2008 i do tej pory z instalacja było wszystko w jak najlepszym porządku. Dopiero od wczoraj coś odmawia posłuszeństwa. Fakt, że ostatnio na lpg samochód nie jest tak mocny jak na benzynie ale nie sądzę, żeby to było przyczyną. Podejrzewam 2 rzeczy:
- filtr gazu,
- filtr fazy lotnej (wtrysk gazu) - Mam rozumieć, że to są tzw. wtryskiwacze?

Umówiłem się na środę do gaziarza i zobaczymy co z tego wyjdzie.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 18:00   

No nie. Filtry to filtry (w instalacjach IV gen. są dwa - fazy ciekłej w parowniku i fazy lotnej na przewodzie między parownikiem, a wtryskami), a wtryski to wtryski - jak na bezynie podają gaz w odpowiednich ilościach do kolektora ssącego - gdy jeden wtrysk źle działa - podaje za dużo lub za mało paliwa, to silnik pracuje na 3 cylindrach - nierówna praca, mniej mocy itp.

Zatkanie filtrów może spowodować generalną "słabość" - za mało gazu ogólnie podawane do wszystkich cylindrów, ale raczej nie nierówną pracę - tu raczej kwestia dobrego działania 2 lub 3 cylindrów, a złego 1 lub dwóch.

Tak mi się wydaje.

I jeszcze jedno pytanie - kiedy sprawdzałeś przewody, świece i kopułkę?

Bo to też może być przyczyna.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:58   

Ja myślę, ze na tym etapie już nie ma co dybać, niech spojrzy na to fachowym okiem gazownik. Oprawca_1978, ja wiem jakie ty masz poglądy na temat gazowników i tym razem ni będę się wdawał w dyskusję.
Aiwer, co by nie było to filtry gazu proponuje i tak wymienić profilaktycznie. Nawiasem mówiąc to kiedy je ostatnio zmieniałeś ??
Co do twojej usterki to na tym etapie stawiam na uszkodzenie któregoś z wtryskiwaczy gazowych (jeden lub więcej) lub jego obwodu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all] otwór centrujący pytanie
pdasiek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 13 Sro Gru 07, 2016 14:04
bociannielot
Brak nowych postów Pytanie o wersje Roverka.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Kwi 06, 2007 15:28
jerzu
Brak nowych postów [iDT] Płyn chłodniczy - ważne pytanie
HuMaX Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Pon Kwi 12, 2010 20:05
Marcinus
Brak nowych postów [All] LPG II gen. - pytanie o zapalający się CHECK ENGINE
Ciekawostka, psiakrew!
Mayson Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 56 Czw Mar 25, 2010 14:34
Mayson
Brak nowych postów [ALL] Krótka piłka - pytanie o opony
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 30 Nie Paź 26, 2008 11:00
wojtekhan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink