Witam
Posiadam Roverka 200 1.4 16V z 99 roku bez klimy. Demontując schowek aby dostać się do oporników "sterujacych" obrotami nawiewu zauważyłem, że jest tam miejsce na filtr kabinowy(przeciwpyłkowy), ale wkładu tam nie było, więc postanowiłem go kupić.
W hurtowni sprzedawca mi sprawdził w katalogu Filtrona po roczniku, silniku, i że bez klimy i dał mi nowy, ładny wkład. Pojechałem do domu aby go wymienić i skucha. Nie pasuje. Za wysoki i za krótki(zmierzyłem głebokość wnęki). Do tego na załączonej instrukcji montażu było pokazane,że filtr montuje sie od dołu, a u mnie z przodu(tzn. od strony schowka). Wróciłem do sklepu, powiedziałem ze nie pasuje, a sprzedawca pwiedział mi, ze innego nie ma i oddał mi kasę.
Teraz pytanie jaki ma być ten filtr, moze od R214 jesli jest jakaś różnica (sprzedawca nie wykazał checi do porównania wizualnego tego filtra z innymi), czy powinien tam być?, w sumie to tam go nie bylo, ale skoro jest miejsce?
Prosze o pomoc, dodam ze strasznie parują mi szyby i czasami smrud spalin jak zaleci to.., więc filtr ten mógłby rozwiązać chociaż po cześci ten problem
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 10:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
właśnie zmierzyłem wymiary nimi sie bedę kierował.
Ale mam jeszcze jedno pytanko: czym się różni filtr węglowy od zwyklego?, tzn. jakie jest ich zastosowanie, bo szłyszałem, że węglowy stosuje sie tylko w autacj z klimą.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 12:33
zaczerpniete z netu:
„węglowe" filtry kabinowe oczyszczają powietrze ze wszystkich substancji drażniących, szkodliwych oraz nieprzyjemnie pachnących niemal w 100 proc., dzięki czemu skutecznie chronią zdrowie oraz podnoszą bezpieczeństwo i warunki jazdy. Filtry te umożliwiają jazdę z włączonym nawiewem lub klimatyzacją nawet w sytuacji bardzo dużego stężenia zanieczyszczeń na zewnątrz, np. w czasie jazdy w korku, za kopcącą ciężarówką lub w czasie przejeżdżania przez tunele, adsorbując do 90% szkodliwych, nieprzyjemnie pachnących gazów zassanych wraz z powietrzem zewnętrznym i zatrzymując prawie wszystkie stałe substancje szkodliwe.
Filtry kabinowe z węglem aktywowanym odznaczają się wysoką odpornością na upały, mróz i wilgoć. Dzięki temu swoje zadanie wypełniają także podczas dużych mrozów, kiedy to nieprzyjemne zapachy spalin bywają szczególnie dokuczliwe, zwłaszcza w okresach bezwietrznych.
Filtr na tej stronie http://www.tomateam.pl/sk...al=filtry&c=773 ma wymiary 214/211/31, a wneka w moim Roverku ma wymiar 230/30/195 więc się nie zmiesci .Może, ktoś kto ma takiego R200 bez klimy mogłby cos poradzić.
duklos, może ten od wersji z klimą do Ciebie bedzie pasował ma bardziej zbliżone wymiary.
Co do parowania szyb ... czy jeździsz na obiegu zewnętrzym Czy czasem nie masz gdzieś wody w aucie/ mokrych dywaników Dziwne .. bo bez filtra fo nadmuch jest dużo silniejszy niż z filtrem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum