Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Stukający zawór. POMOCY !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Stukający zawór. POMOCY !
Autor Wiadomość
MadAnt 



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Gorzów i okolice



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:32   [R827] Stukający zawór. POMOCY !
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Witam. Od kilku miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem Roverka 827 coupe z 94 roku. 3 dni temu na trasie silnik zaczal wydawac niepokojace stuki. Z pewnoscia klepie zawor. Czasem przy wyzszych obrotach przestaje, ale jak tylko zejdzie na wolne zaczyna klepac. Mechanik stwierdzil, ze to popychacz jest do wymiany, bo nie trzyma cisnienia... Co robic i co to moze byc? Samochod stal jakis czas nie ruszany, ale do tej pory nie mialem z nim problemow. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:03   

Typowa przypadłosć. Już przy przebiegu 100-200tys lubią klepać zawory, ale nie przejmuj sie, spokojnie przejedzie kolejne 200tys nawet jak będa klepać.
Nowy popychacz AJUSA kosztuje 22zł, wszystkich w silniku jest 24szt.
Najprawdopodobniej wszystkie sie nie tłuką, ale na ogół wymienia sie wszystkie z dwóch powodów:
1. Ciężko zlokalizować który sie tłucze
2. Skoro jeden sie tłucze to zaraz mogą zacząć kolejne i znowu cała robota od nowa jak wymienisz tylko ten jeden uszkodzony

U mnie też klepią, ale tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu wystarczy tylko raz dodać gazu i przestają sie tłuc.

Niektórzy rozbierają te popychacze czyszczą je i montują od nowa. Podobno coś to daje. Można też spróbować dobrze przepłukać układ olejowy, ale to też kosztuje a nie wiadomo czy pomoże.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:32   

ale zbieg okoliczności, też mam coupe z 94r. Jakbyś miał jakieś pytania na temat samochodu to pisz , dużo przy nim zrobiłem więc może trochę pomogę. A niestety w workshop manualu i haynesie są błędy :( ostatnio zepsułem sobie tylny sensor ABS który kosztuje >600zł bo workshop kazał go wyjąć, zupełnie niepotrzebnie.


Czy naprawdę jesteś pewien że to tylko jeden popychacz stuka? standard w tym silniku to klepiące popychacze zaworów wydechowych, ale mimo że są hydrauliczne to reguluje się je, a dokładnie kasuje wstępny luz.
Aby ułatwić zadanie japoński producent zrobił na blokach pokrywy więc wystarczy je odkręcić, regulacja polega na kasowaniu luzu, czyl poluzowanie nakrętki, następnie poluzowaniu śruby i dokręcenie jej palcami do pierwszego oporu, i później 1.5 obrotu i zakręcenie nakrętki żeby zablokowała śrubę. I chyba kolejność też jest istotna (!) ale już nie pamiętam , w necie jest opis jak znajde to zapodam info.
fotos mojej klawiatury w tylnym bloku:


Tylko najpierw trzeba kupić nowe uszczelki tych pokryw, bo jak się przykręci na stare (tak zrobiłem) to po paru tygodniach zaczyna ciec. Narazie mam uszczelnione na silikon, to także błąd bo nawet dobry silikon z domieszką aluminium nie wytrzymuje temperatury i pęka. Tak naprawdę to odrazu chciałem kupić nowe uszczelki ale jak zacząłem w necie czytać na róznych forach to ludzie nawet jak założą nowe to i tak później cieknie, dopiero oryginały od dilera dają gwarancję że nie będzie ciekło, dlatego zrobiłem eksperyment ze zrobieniem uszczelki z silikonu.

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 08:10 ]
stronka chyba przestala dzialac, >tutaj link do cache w google, ale bez fotek. mam zapisana na dysku w razie co.
oryginalny link: http://dotslashslash.netf...daV6Tappets.htm

Generalnie akcja polega na:

1. ustawienie TDC, (znak na walku rozrzadu na gorze w okienku)
2. skasowaniu luzu +1.5 obrotu na zaworach cylindra 1,2,4
3. przekrecenie walu korbowego o 1 obrot, znak na walku rozrzadu bedzie wtedy na dole
4. to samo na cylindrach 3,5,6

Robiłem to w lato i dziwne ale po regulacji silnik nadal stukal ale ciszej i bardziej regularnie, natomiast po paru miesiącach klepanie zniknelo i aktualnie go nie mam.
 
 
MadAnt 



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Gorzów i okolice



  Wysłany: Pon Sty 19, 2009 17:57   

Ufff, trochę mi stresik opadł... Nie jestem pewny czy klepie jeden zawór. ciche klepanie słychać cały czas ( od paru dni, wcześniej tego nie było). Co jakiś czas głównie przy niskich obrotach zaczyna stukać mocniej. Po dodaniu gazu cichnie. Może i przejedzie jeszcze trochę kilometrów, ale te stuki spod maski są żenujące... Dzisiaj trochę się przyjrzałem temu silnikowi i wymiana tych popychaczy nie wydaje się zbyt skomplikowana. Tylko czy trzeba rozpinać rozrząd do tej czynności? I jakiej firmy popychacze kupić?

Mój Roverek jest nawet w tym samym kolorze co blue827


Jeszcze jedno pytanie odnośnie obrotów. Często silnik się "buja" między 500 a 1000 obr/min. Przyczyną mogą być zawory? Dodam, że przebieg to 123 tys km.

Pozdrawiam
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 20:27   

Dokładnie mam kolor caribbean blue, fajny odcień ale bardzo delikatna powłoka, rysy dosłownie same sie robią.

Wydaje mi się że wymiana popychaczy to nie taka prosta sprawa, z tego co czytałem to trzeba je jakoś wstępnie napełniać, później nawet po wymianie nie można tak odrazu odpalić silnika tylko jest jakaś specjalna procedura bo inaczej się zapowietrzą. Wolalbym najpierw spróbować płukać silnik i wyregulować wydechowe zawory.

Na jakim oleju jeździsz? Ja mam zalany valvoline maxlife 10W40 i mogę go polecić.

odnośnie falowania obrotów, to jakoś nie miałem z tym nigdy problemu. Obroty jałowe powinny być stabilizowane przez zawór bypass powietrza przy przepustnicy, a wstępnie ustawia się je śrubką.
Natomiast najpierw sprawdź czy miga jakaś dioda na kompie który jest pod fotelem kierowcy. Jeśli miga lub pali się żółta dioda tzn że obroty jałowe są złe.
 
 
MadAnt 



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Gorzów i okolice



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 21:44   

Jeżdżę na Mobilu 10W40. Wczoraj zmieniałem olej i filtr. Ale bez zmian... Diody pod fotelem powiadasz. Sprawdzę jutro i na pewno będę informował o dalszych działaniach.
Dziękuję za wszystkie wskazówki :grin: :)
 
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:20   

blue827,

Odnośnie tego zdjęcia
http://img175.imageshack..../liftersrz9.jpg

to jest górna pokrywa, czy dolna??
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:50   

Odpowiem za Blue827, to jest boczna pokrywa.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 18:33   

Tak, dokładnie. Wydechowe zawory są za bocznymi pokrywami (też nazywane dolnymi).
W tym temacie fotka poglądowa: http://forum.roverki.eu/v...p=403756#403756

Z perspektywy czasu mogę powiedzieć że regulacja (kasowanie luzów) popychaczy się opłacała bo nie ma stukania na zimnym silniku, może jest lekkie cykanie.

Ostatnio pojawiły mi się wycieki spod górnych pokryw, jakoś dziwne ale zawsze w zimie wychodzą różne usterki. Więc mam w planach wymianę też górnych uszczelek, ciekawy jestem jak będdzie to w środku wyglądało, zapodam fotki w razie co.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 18:41   

Ja muszę u siebie wreszcie te zawory wyregulować, bo czasami to tak klepią, że koledzy śmieją sie że zamieniłem auto na diesla.
Blue827, ile tak mniej wiecej czasu zajęło ci to kasowanie luzów ?
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 19:32   

W jeden dzień się wyrobiłem :wink: Warto najpierw się zaopatrzyć w nowe uszczelki żeby później znowu tego nie rozkręcać. Potrzebna też jest benzyna +pędzelek lub spray do mycia hamulców aby przed odkręceniem wyczyścić krawędzie pokryw. Trochę czasu się schodzi z odkręcaniem pokryw bo razem z nimi są też przykręcone uchwyty kabli od sond lambda, a z tyłu rurka chłodnicza, uchwyt wiązki kabli itp. Uszczelki zakładałem na sucho, więc powierzhnie na pokrywach i silniku też musiałem dokładnie wyczyścić.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 19:36   

Dzięki. Z tego co pamiętam to uszczelki kupowałeś w InterCarsie. Pamiętasz może ich numer bo w katalogu są tylko do górnych pokryw.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 19:45   

'JC auto', numer katalogowy N44017 , uszczelka bocznej (dolnej) pokrywy. (tylko nie pamiętam czy w zestawie są dwie?) Wg opisu intercarsu jest do górnych pokryw ale to błąd, pisałem o tym w wątku o regulacji zaworów. Natomiast zdjęcie jest poprawne.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 08, 2010 22:30   

blue827 napisał/a:
jakoś dziwne ale zawsze w zimie wychodzą różne usterki.


no bo wszystko sie kuli :lol: :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 00:42   

Ja będę wyjmował cały silnik, zapodam fotki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Pokrywy zaworowe, zawór PCV
blue827 Rover serii 800 8 Pią Gru 02, 2011 22:55
blue827
Brak nowych postów [R827] PILNIE! POMOCY! BRAK WYCIERACZEK
MadAnt Rover serii 800 11 Sob Sty 18, 2014 18:23
maniekott
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R820Ti] Grający zawór??
klin18 Rover serii 800 13 Sro Lip 25, 2012 06:13
klin18
Brak nowych postów [R820] Zawór sterowania podciśnieniem.
marcus Rover serii 800 9 Czw Sty 17, 2008 11:05
marcus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink