Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R214 1.4 16V 94r] Uszkodzony gwint świecy w głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R214 1.4 16V 94r] Uszkodzony gwint świecy w głowicy
Autor Wiadomość
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



  Wysłany: Sob Sty 24, 2009 22:07   SOLVED [R214 1.4 16V 94r] Uszkodzony gwint świecy w głowicy

Witam!
Mam pytanie czy miał ktoś z was przypadek uszkodzenia gwintu świecy zapłonowej w głowicy silnika? Kupiłem niedawno autko z uszkodzoną uszczelką pod głowicą i po demontażu okazało się że nie można wykręcić świecy zapłonowej na pierwszym cylindrze. Po licznych próbach wykręcenia udało się odkręcić ale na świecy został częsciowo gwint z głowicy :beczy: Widać ewidentnie że poprzedni właściciel krzywo wkręcił świece i potem na tzw.hama wkręcił do oporu na amen! Czy jest jakaś metoda naprawy takiego uszkodzenia we własnym zakresie czy tylko pozostaje specjalistyczny warsztat ślusarski albo wymiana głowicy proszę o info :roll: Słyszałem o jakiś wkładkach gwintowanych ale nie do końca wiem o co chodzi albo może przegwintować gniazdo świecy gwintownikiem tylko jakim i czy da to jakiś efekt.
Pozdrawiam

AndrewS: edycja tematu
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pon Sty 26, 2009 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 24, 2009 22:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 22:27   Re: [ROVER 214 1.4 16V 94r] Uszkodzony gwint świecy w głowic

TARADAJA napisał/a:
Witam!
Mam pytanie czy miał ktoś z was przypadek uszkodzenia gwintu świecy zapłonowej w głowicy silnika? Kupiłem niedawno autko z uszkodzoną uszczelką pod głowicą i po demontażu okazało się że nie można wykręcić świecy zapłonowej na pierwszym cylindrze. Po licznych próbach wykręcenia udało się odkręcić ale na świecy został częsciowo gwint z głowicy :beczy: Widać ewidentnie że poprzedni właściciel krzywo wkręcił świece i potem na tzw.hama wkręcił do oporu na amen! Czy jest jakaś metoda naprawy takiego uszkodzenia we własnym zakresie czy tylko pozostaje specjalistyczny warsztat ślusarski albo wymiana głowicy proszę o info :roll: Słyszałem o jakiś wkładkach gwintowanych ale nie do końca wiem o co chodzi albo może przegwintować gniazdo świecy gwintownikiem tylko jakim i czy da to jakiś efekt.
Pozdrawiam


Ajjj, to nieładnie, widać jakiś strongman, wcześniej musiał wkręcać świece w silnikach okrętowych (tam wcale nie ma świec), a potem wkręcił świecę w tym silniku.
Teoretycznie, każdy otwór gwintowany, jeśli uszkodzony jest, można naprawić. Kwestią tylko w tej materii jest znamienną, w jakim on elemencie jest, w jakim położeniu i jakie doń jest podejście, no i czy jest stosowny nadmiar materiału, który można spożytkować na ową naprawę i czy da się tam podejść narzędziami, które to naprawić mogą..

Jeśli chcesz tym samochodem (z tym silnikiem zwłaszcza) pojeździć nieco czasu, wypadałoby, przede wszystkim [wg mnie], głowicę zdjąć z bloku, a następnie, WYTOCZYĆ uszkodzony otwór gwintowy i dokonać jego naprawy tak, jak to opisywano w mądrych książkach sprzed półwiecza, gdy każdy samochód, zwłaszcza z w miarę sprawnym silnikiem, był na przysłowiową, wagę złota..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 22:31   

Czyli jak :roll: Można jaśniej :idea: Po głowica jak pisałem już zdemontowana z silnika, zdemontowane wałki rozrządu i gotowa do planowania. Dlaczegp pytam żeby nie okazało się że zapłacę za planowanie a z uszkodzonym gwintem gniazda świecy będzie do wyrzucenia :cry:
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 22:39   

Zdobądź dokładne przekroje tego silnika - w osi otworów świec. Najlepiej skalowane metrycznie. Zapodaj mi je tu, a ja odpowiem Ci, rzucając okiem na te piękne rysunki, czy jest, przede wszystkim, wogóle możliwość tulejowania gwintu świecy, a po drugie, z której strony, ewentualnie, można by ten eksces, uskutecznić..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 22:41   

A skąd takie info mam pozyskać :roll: Na same nazewnictwo robi się skomplikowanie :shock: :shock: :shock:

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 22:42 ]
To by oznaczało że jestem pierwszy na forum z takimi kwiatkami :roll:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 01:46   

na to wygląda :/
za czasów malucha, to się świece do takich otworów wkręcało na pakuły, ale to trochę się nie godzi....
najprostszym rozwiązaniem będzie dokupienie świecy z nieco większym gwintem (na prawdę minimalnie), przegwintowanie otworu w głowicy (absolutnie musi być zdjęta) i zeszlifowanie sześciokąta na świecy do rozmiaru 16...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 07:27   

Gwint można naprawić lekko nadspawując otwór, i gwintować od nowa(spawanie aluminium jest dość drogie), albo powiększyć otwór i dorobić tulejkę(jeżeli jest na tyle materiału, żeby nie zrobić dziury na wylot do kanału olejowego albo wodnego). Ale naprawa gwintu i planowanie może okazać się droższa od kupienia dobrej głowicy.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 26, 2009 00:38   

slyszalem tez cos o wkladkach HeliCoil czy jakos tak


http://pl.youtube.com/watch?v=RFYa6sjhh_E
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 08:30   

Super tylko gdzie takie coś dostać. mam do naprawy mikrociągniczek (Taka większa kosiara do trawy)
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 12:30   

a jakby uzyc kleju do metalu i potem zagwintowac?? gadalem z kumplem co robi w morotyzacyjnym mowil ze sa takie kleje i w nich po zwizxaniu mozna wiercic itp i bedzie ok...
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 13:32   

W sumie tez tak można, ja tak uszczelniłem pompę wody jak miałem kiedys Golfika II.
Z tego co mi wiadomo od obecnego właściciela nie ma problemu po dzień dzisiejszy a było to ponad 3 lata temu.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 14:35   

Ej, klejenie gwintu to profanacja. Albo robić porządnie albo wcale.

Są piękne poradniki dla mechaników, gdzie są treściwe rozdziały pt. "Naprawa otworów gwintowych". Wystarczy poszukać. I zastosować.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 18:22   

Miałem tak w poldku napraw u fachowca kosztowała mnie 40zł, przegwintował otwór na większy rozmiar i wstawił tulejkę z gwintem na świecę a później jakoś specjalnie zapunktował bez zdejmowania głowicy to bylo z 8 lat temu trzyma się do dzisiaj :mrgreen:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



  Wysłany: Pon Sty 26, 2009 19:20   

Problem rozwiązany :ok: Oddałem głowicę do zakładu gdzie zajmują szlifowaniem i naprawą głowic! Facet wstawił tulejkę,przegwintował i teraz jest jak ta lala :rotfl: A koszt za usługę to 50 zeta. Polecam taki rodzaj naprawy, gdyż podobno jest najtrwalszy ze wszystkich innych sposobów naprawy ubytków gwintu w miejscach szczególnie obciążonych!
 
 
 
user2 



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: kraków



Wysłany: Czw Sty 29, 2009 22:35   

SyntaX napisał/a:
Super tylko gdzie takie coś dostać. mam do naprawy mikrociągniczek (Taka większa kosiara do trawy)


gwint możesz naprawić wkręcając specjalną sprężynkę do naprawy gwintów - dostępna w profesjonalnych sklepach z wyposażeniem do serwisów samochodowych. w razie problemów napisz

p.s. ostatnio remontowałem silnik z takiej kosiarki (silnik 2 cylindowy Kohler) i praktycznie wszystkie gwiny w głowicach naprawiałem w tym gwinty świec)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214 GSI `93] Rozrząd.
Lużne koło na wale...
koles225 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Pon Paź 01, 2007 21:43
koles225
Brak nowych postów [R216 Coupe] Ponoć uszkodzony komputer
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Czw Sty 12, 2012 14:18
sobrus
Brak nowych postów [214 Si kanciak] Objawy. Czy to uszczelka głowicy ?
inzynier Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Sro Sty 06, 2016 21:07
inzynier
Brak nowych postów [R 216 97' Coupe] Uszczelnianie połówek głowicy a uszczelka
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
17 Wto Cze 01, 2010 17:54
driftdreamer
Brak nowych postów [R Cabriolet 97']Zabawa po pękniętej głowicy ciąg dalszy....
maslo227 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Sro Sty 30, 2008 20:47
maslo227



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink