Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 00:13 [MG ZS] Zacinające się obroty / system VIS /
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Zauważyłem u siebie ostatnio sytuację , że obroty silnika czasem się zacinają i stoją w miejscu bądź falują.
Trzeba wtedy dodać gazu i przechodzi.
Moje pytanie brzmi czy może być to przyczyną uszkodzenia kolektora ssącego/systemu VIS , ponieważ i ona zaczął już wydawać dziwne dźwięki , które ostatnio się nasiliły.
Typowy stukot klapek systemu VIS w kolektorze.
Zamierzam się w trybie pilnym do wymiany tego nieszczęsnego systemu oraz montażu separatora , jednak chciałbym wiedzieć czy obroty są również tego przyczyną.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 23:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 00:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tez mam podobny problem,tyle ze w moim przypadku winowajca to uszczelka glowicy. po dodaniu gazu na luzie jak juz obroty spadaja,zacinaja sie na ok. 2 tys. i po sekundzie spada na normalne obroty. Takze na drugim biegu przy przyspieszaniu i zwalnianiu na niskich obrotach szarpie go.
Zukowaty z tego co pamiętam miałeś chyba kiedyś problemy z VISem i kolektorem ssącym ...jak sobie rozwiązałeś ten problem?
A z czym ja nie mialem problemow?? Zacinaly sie klapki, wiec dokladnie wyczyscilem kolektor i zamontowalem separator.Od tej pory jest ok ale jeden silniczek mi nie chodzi
Armandoo napisał/a:
PS. To oznaczenie HGF w Twoim podpisie pod avatarem ma oznaczac , że masz przygody z uszczelką w KV6 czy źle coś zrozumiałem ?
Dobrze zrozumiales
[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 03:01 ]
Armandoo napisał/a:
ale to nagle sie linka sama napieła ?
Nie musiala sie napiac,wystarczy ze sie zabrudzil mechanizm albo linka.Posprawdzaj to. U mnie nie bylo czuc na mechanizmie ze jest napieta.Nawet miala lekki luz ale jak dalem wiekszy to dopiero obroty wracaly.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Benzyna ekstrakcyjna i preparat do mycia silnikow.najpierw trzeba zdjac silniczki.
Armandoo napisał/a:
2. Trudno go wymontować i zamontować ?
4 sruby na klucz 10mm i troche wezykow i linek do odpiecia.Ogolnie ciasno ale da sie zrobic bez piwa.
Armandoo napisał/a:
4. Jakie u Ciebie były objawy uszkodzonego systemu VIS i kolektora ?
Profilaktycznie czyscilem.
Armandoo napisał/a:
5. Co minąło i poprawiło się po wyczyszczeniu kolektora ?
Jak wyzej.
Armandoo napisał/a:
6. Czym objawia Ci się jeszcze ten Twój jeden uszkodzony silniczek VIS ?
Error na testbook'u i niekiedy lekkie przedlawienie jak chce depnac w okolicach 4tys cos tam obr.
Armandoo napisał/a:
7. Po czym wnioskujesz uszkodzoną uszczelkę ( HGF ) , problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ?
Po tym ze cisnienie powietrza wali do ukladu chlodzenia, zapowietrza go i wywala z niego wode a do domu na litos boska mam 1100km
[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 03:22 ]
Armandoo napisał/a:
problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ?
Masz racje ze serii K ale kazdy silnik moze to spotkac.Szczegolnie takie z wiekszymi przebiegami.Mnie niestety dotknelo. Uszczelka lubi tez pasc po przegrzaniu np.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 21:54
Zukowaty napisał/a:
Jak klapki klekocza to sie juz pourywaly a nie sa brudne.
Super
blazi [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 19:55
Mnie chyba też klapki już klekoczą, zamontowałem silniczek VIS bo poprzedni nie działał - był cały czas otwarty (prawdopodobnie ten zamontowany już działa). Wcześniej nie słyszałem żadnego klekotu, a teraz już jest Czy tzn. że kolektor do wymiany i mam się szykować na 2tys??
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 42 Skąd: Police
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 21:19
Zawsze możesz kupić używany,chociaż nie wiadomo ile pociągnie ja tak zrobiłem, kolektor za 600zl z przebiegiem 90kkm. Mam założony separator i na razie chodzi świetnie
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 16:14
Hmm...nie wiem jak to jest, ale ja mam przebieg 75kkm Możliwe żeby już klekotały??
A na który przewód masz separator wpięty?? na gruby czy cienki??
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 16:31
blazi napisał/a:
mm...nie wiem jak to jest, ale ja mam przebieg 75kkm Możliwe żeby już klekotały??
raczej niemożliwe, a przy tym przebiegu nawet separator nie potrzebny.Ja mam ponad 90 kkm i odolejacz jest czysty.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 18:20
U mnie olej na pewno trafia do kolektora, ostatnio wyciągałem silniczki i okazało się że są zaolejone (przynajmniej jeden), a jak włożyłem rękę do kolektora to wyciągnąłem palce zawalone olejem. Separator oczywiście założony, ale do końca nie wiadomo czy na właściwy przewód, gruby czy cienki - odwieczne pytanie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 18:27
Przerabialiśmy to.Ja mam teraz separator na grubszym przewodzie.Za parę kkm zobaczę czy coś się dzieje.
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 18:30 ]
a jak jest w przepustnicy i w przewodzie od filtra , bo ja tu sprawdzam.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 18:38
Prawdę mówiąc to w tym miejscu nie patrzyłem (może raz na początku jak nie miałem jeszcze separatora) , ja mam podpięty na cienki przewód więc pewnie z tego grubego olej mi idzie do przewodu z filtra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum