Witam, mam problem. Otóż tylna szyba grzała caly czas bardzo dobrze, aż do dziś rano. Wsiadłem do samochodu i okazało sie ze swieci mi się kontrolka od tej funkcji. Za cholere nei chce zgasnąc i swieci sie co najgorsze tez bez kluczyka w stacyjce,a jak kazdy wie mozna to wlaczyc tylko przy zapalonym silniku. Szyba grzeje tak jak powinna ale robi to caly czas bez mojej woli... Jak kupiłem auto ze 2 miechy temu to po krotkiej diagnostyce u mechanika wyciągnąl on ze skrzynki bezpiecznikow takie aluminiowe 'cos' i powiedzial ze jest do wymiany. nie jestem specem wiec co to jest to nie wiem ale mozecie to zobaczyc na zalaczonym zdjeciu. Otoz poszukalem trochu i nie moglem znalezc, wiec wsadzilem spowrotem niczym sie nei przejmujac. Fakt faktem cos tam skwierczalo, cos strzelalo.. jakies zwarcia tam zachodzily ale wszystko dzialalo. Kiedy dzisaij to wyciagnalem kontrolka zgasla i szyba nie grzeje. Wiem ze za to odpowiedzialny jest bezpiecznik nr 23 ale z nim wszystko w porzadku, tylko jaki teraz wplyw na to ma ten smieszny walec ?
Czy po jego wymianie wroci wszystko do normy ?
Dla ulatwienia dodam iz wiazka jest sprawdzona i dobrze izolacja zabezpieczone poszczegolne kabelki w tej tylnej prawej gumce, wiec to raczej nie przyczyna... Na dodatek jak rozłączyłem obieg, w sensie ze rozlaczylem te kabelki za tylnym swiatlem to kontrolka dalej swiecila... zgłupiałem szczerze mówiąc
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Kontrolka sygnalizuje włączenie a nie działanie ogrzewania
2. Podejrzewam, że to jest wina tego przekaźnika, o którym piszesz. Możliwe, że styki się skleiły. Poszukaj innego, sprawnego. BARDZO wskazane, żeby był taki sam, bo one mają wbudowany automat czasowy, który po x minutach wyłącza szybę. Jeżeli dobrze zakładam, to po wymianie powinno być OK. Na razie wyjmij przekaźnik, żeby Ci akumulatora nie załatwił na zero
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Wto Gru 23, 2008 15:47
Ehh... Pojechałem na szrot do wałbrzycha i dorwałem taką 2setke, przekaznik oczywiscie byl, wzialem sobie jeszcze kilka pierdółek wiec oplacalo sie jechać, ale po podlaczeniu w domu tego upierdliwca problem nie zniknął... dioda dalej świeci się caly czas, a w tym przekazniku dalej cos co chwile potrzaskuje (razem z przygasaniem diody), posprawdzalem jeszcze raz kabelki, poruszalem nimi, przewinalem jeszcze jedna warstwa izolacji, ale dioda dalej sie swieci. Jakies pomysły gdzie może problem leżeć ?
PS. Jak wyciągne całkowicie przycisk to szyba też grzeje...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Wto Gru 23, 2008 17:25
nie bardzo wiem co mogl bym przeoczyć? nie wiem co moze byc przyczyna przy takich objawach ale mam wrazenie ze to wlasnie jakies sterowniki sie przepalily. poszukalem jeszcze dokladniej i znalazlem jakis stary temat:
http://forum.roverki.eu/v...ie+tylnej+szyby
Zajrzałem u siebie, okazalo sie ze w okrąglaku jest taka sama czerwona skrzyneczka z 2 wiązkami kabli, wiec odlaczylem ją i rozebralem. Nie bylo zadnych sladow uszkodzen, zalań itp... Na czas jej nieobecnosci wycieraczka swiatlo przeciwmgielne jak i podgrzewanie nie dzialalo... Poskladalem to spowrotem i dalej czekam na propozycje uporania się z problemem...
Zastanawiałem się też czy to może awaria samego włącznika, ale jak wyjaśnić to, że nawet po jego wyciągnięciu szyba nadal grzeje...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:14
No wiec wzialem Rave w łape i poszuklem co potrzeba..
Jako że angielski u mnie jako tako to tekst ten mniej więcej kumam :
Kod:
HEATED REAR WINDOW OPERATION
The heated rear window is controlled by the MFU via a relay mounted within
the passenger compartment fuse box. The MFU receives the auxiliary ignition
supply via fuse 17 in the passenger compartment fuse box on the LG/W wire to
inhibit rear window demisting during engine cranking.
Providing the MFU is receiving the ignition voltage and the oil pressure switch
remains connected to earth on the W/N wire, when the heated rear window
switch is operated an earth will be supplied on the B/O wire to the MFU. The
MFU will respond by supplying a feed on the LG/O wire to the HRW relay for a
period of 15 – 2 minutes. The MFU automatically removes the supply to the
heated rear window when it detects the ignition has been switched off.
When the HRW relay is energised, battery voltage is switched from fuse 23 on
a N/O wire to the heated rear window element on the B/G wire and to the on/off
illumination of the switch. Earth is on the B wire.
When the sidelights are switched on, battery voltage from fuse 8 in the
passenger compartment fuse box is fed to the heated rear window switch
illumination bulb on the R/B wire. Earth is provided on a B wire.
Wywnioskowałem z tego ( i z innych tematów) że ta czerwona skrzyneczka o której mowa wyżej to właśnie MFU..
No i teraz zaglądnąłem do schematów, ale jako że elektryk ze mnie żaden jedyne co z tego rozumiem to kolory kabelków i numery bezpieczników..
Z tego miesjca prosił bym o pomoc kogoś kto potrafiłby rozszyfrować to ustrojstwo i przekazać w nieco przejrzystszym dla oka prostego człowieka świetle. Schemat dodaje w zalaczniku a to an czym mi zależy to naprowadzenie na to co trzeba by posprawdzać( w sensie korozji, rozszczelnienia, przepalenia etc.)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 20:12
OOooo.. Zacząłem kumać ten schemat i w dodatku jak mam zdjęcia tych connectorów w ravie to powinno pojść gładko. Musze teraz tylko troche czasu znaleźć i będe te głone miejsca sprawdzał. Jak byście byli też na tyle uprzejmi to prosił bym o podanie jakiegoś linku do taniego miernika napięcia, nie chce kupować zadnych specjalistycznych bo i tak sie na tym nie znam a nie wie mczym to się rozni i chcial bym taki uniwersalny zeby tylko podlaczyc i zoabczyc czy w danym obiegu jest prąd i o jakiej ewentualnei wartości
W każdym Brico, Castoramie, nomi itp. dostaniesz tzw. multimetr uniwersalny. Ceny od 9,99 -> ok. 100 PLNów (wprost proporcjonalne do jakości i trwałości)
To właśnie obejmuje jakość
IMHO nie warto dawać 10 zł za jednorazówkę, jak za 30-40 można mieć coś, co w domowych warunkach prawdopodobnie wystarczy Ci do końca życia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 20:31
No i tyle...
Dzieki
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 17:11 ]
Dobra chłopaki, wybralem sie w koncu do elektryka bo niestety nie moglem dojsc do tego co powoduje takie zachowania i gość znalazl jakis maly pierdo..nik w MFU wymienil go i wszystko smiga co prawda zaplacilem 100zl ale z takim usmiechem stamtąd wracalem ze zadna kasa nie bylaby w stanie zepsuc mi humoru.. W koncu od 2 miesiecy uzytkowania tego auta wszystko dziala jak nalezy. Ten gówniaz co wczesniej mial to auto musiał byc naprawde lewy w te klocki i tylko wiedzial jak je sie prowadzi i tankuje, bogu dziekuje ze HGF udalo sie uniknąć przy tym szczylu...
Pozdro
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 12:34 ]
AAAAaaaaa !
No i dzisiaj moj Roverek skutecznie wyperswadował mi uśmiech z twarzy !
Wychodze rano piekna pogoda.. sloneczko lekko swieci, wsiadam do auta przekrecam kluczyk: rzęch, rzęch... nic! Przekrecam znowu: bzzz... nic! AKUMULATOR!!
No i jak tu sie nie zezłościć. Szyba naprawiona, swiatel zadnych nie zostawilem zapalonych a tu jakis zlodziej w aucie siedzi. Przycisk i dioda dzialaja jak nalezy, ogrzewanie juz zreszta tez, to co w takim razie sie zepsulo ? jedna usterka goni druga, zaczynam miec dosc.. Ciesze sie z tego auta tylko jak na nie patrze i nim jade, ale jak mam cos w nim uzyc to mnie szlak trafia! Co zauwazylem jak wyciagnalem kluczyk to to ze radio gralo dalej, wczesniej bez kluczyka nie trybilo, ale jak wysiadalem z auta i jak wsiadlem rano to radio bylo wylaczone, dopiero jak wsadzilem kluczyk i wyciagnalem to sie wlaczylo, czy to mozliwe ze to ono jest zlodziejem ? jesli tak to jak to sprawdzic ? wyciagnalem je ale za nim sa 2 wiazki kabli, troche ich tam jest a ja nie wiem ktory do czego narazie aku sie laduje, wieczorem bede szukal przyczyn i do tego czasu chce znalezc jak najwiecej mozliwosci do sprawdzenia wiec prosze o rady... Dodam jeszcze tylko ze raz jak jezdzilem z rozgrzebanymi kablami pod kierownica to jak poruszylem je noga to mi sie radio resetowalo a jak znowu gdzies tam reka pogrzebalem na slepo to zostalo walsnie wlaczone po wyciagnieciu kluczyka, czy moze mi ktos powiedziec w ktorej wiazce stamtad ida przewody do radia ? i czy wogole tam gdzies takowe są ? bo po co w sumie mialy by tam isc kable od radia ? chyab tylko do bezpiecznika ?
Prosze o pomoc !
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 12:48 ]
Odłączasz masę od aku (auto zamknięte NIE pilotem, najwyżej kluczykiem), maska otwarta, wszystko wyłączone i mierzysz prąd (A), jaki płynie między aku (-) a klemą masy.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: nie wiem
Wysłany: Wto Sty 20, 2009 13:41
Dobra, napiecie wiem jak mierzyc, ale natezenie mi kiedys znajomy odradzal (nie wiem czemu) powiedz mi jaki przedzial ustawic na mierniku zeby mierzyc napiecie?
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 13:43 ]
Na moim multimetrze mam zakres od 0-5 mA na wyswietlaczu, to wystarczy ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum