Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 ALL bez ABS] Problem z kiepskimi hamulcami rozwiązany!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 ALL bez ABS] Problem z kiepskimi hamulcami rozwiązany!
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

  Wysłany: Sob Sty 31, 2009 18:15   [R200 ALL bez ABS] Problem z kiepskimi hamulcami rozwiązany!

Witam ludki moje kochane ;) mało ostatnio się udzielam na forum, ale może teraz zrekompensuje to tym tematem :)

Jak już w paru tematach się wypowiadałem hamulce w Roverku to zwalniacze a nie hamulce!
Przód hamuje a tył praktycznie wcale (u mnie tylne koła blokowało tylko na czystym lodzie, na porowatym lodzie już nie),
ręczny miałem zawsze dobry... bo wiadomo, że jest potrzebny ;)
ale przy maksymalnej sile pierdzielnięcia w pedał hamulca przód blokowało a tył nie.

Kozik się zbulwersował zainwestował 28zł i ma hamulec :rotfl:

Rozwiązanie jest bardzo proste: kupiłem dwa trójniki i zastąpiłem oryginalny regulator siły hamowania (ten śmieszny pod maską), dwoma trójnikami, jeden na dole drugi na górze.

Rezultat jest taki, że żeby zahamować nie muszę tak dużej siły używać, no i przy wciśnięciu pedału w podłogę tylnie koła się blokują

Teraz możecie zamieszczać podziękowania, a ja wrażenia z pierwszej dłuższej jazdy zamieszczę jutro wieczorem.

[przód tarcze niewentylowane ATE klocki Ferodo,
tył bębnowe hamulce szczęki oryginalne fabryczne przynajmniej tak mi się wydaje
hamulce bez układu ABS]

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 18:16 ]
Aha koszt dwóch trójników 28zł, [gwint 10x1]
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Sob Sty 31, 2009 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 31, 2009 18:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 31, 2009 18:26   

tylko żebyś wrócił z tej podróży...
jak wiesz tylna oś odpowiada za prowadzenie auta. Jak np. zblokuje Ci koła tylne przy 120km/h gdzie jedno koło złapie lepiej niż drugie to może być tragedia.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Sty 31, 2009 18:31   

hehe jeździłem paroma samochodami gdzie jednakowo hamuje hamulec z przodu i z tyłu, u mnie jednak dużo słabszy jest z tyłu mimo braku korektora siły hamowania, za parę dni jade na przegląd i będę miał wyniki z "hamowni" ;) i będę wiedział co i jak, ewentualnie można założyć

http://www.allegro.pl/ite...n_dzwignia.html

dowiem się jak to działa i być może zastosuję z czegoś innego ;) np zawór z chłodni o ile będzie występował problem przy hamowaniu z większych prędkości, poza tym po to zastosowali w samochodzie pedał a nie przycisk do hamowania, żeby regulować siłę z jaką się naciska, istnieje również taki wynalazek jak hamowanie pulsacyjne ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 31, 2009 20:16   

już widzę hamowanie pulsacyjne jak ktoś Ci pod maskę wjeżdża z nienacka.
Ja to bym od razu testował szczególnie jak masz gdzieś dalej jechać.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 31, 2009 21:26   

no no
takie zabawy są ryzykowne.
Zobacz co się będzie działo jak na śliskim (najlepiej na śniegu) zahamujesz w zakręcie.
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Sty 31, 2009 23:56   

Nilbul napisał/a:
Zobacz co się będzie działo jak na śliskim (najlepiej na śniegu) zahamujesz w zakręcie

Właśnie jestem po tych testach :) jak nacisnę trochę to blokuje przód a jak mocniej to tył też.
Wg mnie jest bardzo dobrze, nie zarzuca dupą przy hamowaniu :)

Zobaczę jeszcze jak proponował greg-si przy większej prędkości ;)

Jak na razie jestem bardzo zadowolony Sierściuch wreszczie hamuje a nie zwalnia :) nawet na śliskim :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Lut 01, 2009 12:27   

nic tylko pogratulować pomysłu mam nadzieje że nie będziesz miał nigdy sytuacji awaryjnej jak pojedziesz sam na lekkim zakręcie i mokrej nawierzchni no chyba że te trójniki mają w sobie jakąś zwężkę to wtedy będzie dobrze
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 01, 2009 22:30   

Dzisiaj testowałem hamulce na suchej nawierzchni, również jest ok :) tył nadal jest przytępawy ale jest dużo lepiej z hamowaniem ;)
Przód lepiej hamuje niż tył, wydaje mi się że to może być kwestia pompy, że nie jest pierwszej nowości i rewelacji nie ma.

Wiem, że sporo osób mnie skrytykuje za druciarstwo :jezor:

[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 22:36 ]
timer ja brałem pod uwagę to że będę musiał założyć jakiś przymulacz tylniego hamulca ale z tego co widzę to nie ma takiej potrzeby bo pompa hamulcowa daje słabiej na tył więc raczej nie ma potrzeby, jeżdżę czasami bardzo szybko więc będę miał możliwość przetestowania w różnych warunkach, poza tym kto w zakręcie hamuje??? Mi jak wyskoczy coś w zakręcie to staram się omijać przeszkodę jeśli jadę z za dużą prędkością na hamowanie, jeśli już się hamuje to nie hamuje się na maksa bo to błąd, każdy samochód wyleci z zakrętu!
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tian 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 206

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:11   

Kozik napisał/a:
staram się omijać przeszkodę jeśli jadę z za dużą prędkością na hamowanie
ewentualnie delikatnie przytulam się do tej przeszkody :)
_________________
Był: rower Wigry 3
Jest: ®200 RF ('99) - 1.4i & Zafira B ('06) - 1.8
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:34   

Kozik napisał/a:
hehe jeździłem paroma samochodami gdzie jednakowo hamuje hamulec z przodu i z tyłu,
nie wydaje mi sie zeby jaka kolwiek marka podjela sie takiego wyzwania seryjnie, z tego co wiem to wszystkie samochody maja silniejsze hamulce z przodu a slabsze z tylu :) a ty jakimi jezdziles z taka sama moca na przod tyl kolego?
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:46   

Większość samochodów ma seryjnie montowane korektory siły hamowania kół tylnych.
Jak każdy z nas wie przód samochodu podczas hamowania "nurkuje" a co za tym idzie tył unosi się do góry...
Korektor siły hamowania kół tylnych to najczęściej zawór zmniejszający ciśnienie płynu hamulcowego, połączony ramieniem z tylnym mostem lub wahaczem.
W sytuacji gdy korektor jest uszkodzony lub użytkownik pojazdu umyślnie go zdemontował w celu zaoszczędzenia na kosztach naprawy to w czasie gwałtowniejszego hamowania może dojść (i często dochodzi) do blokady kół tylnych.
Spowodowane jest to oczywiście tym , że tył samochodu uniesiony wyżej siłą bezwładności jest mniej dociążony niż z tą samą siłą hamujący przód...
Efekt końcowy jest zależny od nawierzchni i umiejętności użytkownika tak "zmodyfikowanego" samochodu... :twisted:

Kozik
Sądzę że dużą poprawę skuteczności osiągnąłbyś wymieniając uszczelki pompy hamulcowej (koszt porównywalny) i zalewając układ świeżym płynem hamulcowym niż stosując (potencjalnie samobójcze) przeróbki...
Płyn hamulcowy co dwa lata max powinno się wymienić gdyż traci on swoje właściwości.
Spada temperatura wrzenia płynu, a co za tym idzie staje się on bardziej "ściśliwy" co zmniejsza skuteczność hamulców.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 09:58   

Hamulce z tyłu mają z zasady mniejsze rozmiary a co za tym idzie to i moc hamowania tyłu jest mniejsza :ok: a regulator ma jedynie zmieniać poziom hamowania tyłu w zależności od obciążenia auta ;)

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 10:01 ]
Cytat:
Korektor siły hamowania kół tylnych to najczęściej zawór zmniejszający ciśnienie płynu hamulcowego, połączony ramieniem z tylnym mostem lub wahaczem.

No właśnie w R200 tak nie jest :roll: w sumie to nie wiem na jakiej zasadzie działają te regulatory w R200 :hmm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 10:09   

mogewszystko napisał/a:
a ty jakimi jezdziles z taka sama moca na przod tyl kolego?


Renault Kangoo bez abs, tego dziada stawia bokiem przy hamowaniu na pochyłości, jak w berlingo siadł mi abs robiło tak samo.

McGAJveR napisał/a:
i zalewając układ świeżym płynem hamulcowym


Zalany pół roku temu Dot 5.1

Brt napisał/a:
Hamulce z tyłu mają z zasady mniejsze rozmiary a co za tym idzie to i moc hamowania tyłu jest mniejsza


u mnie przód w dalszym ciągu szybciej się blokuje niż tył, sprawdzałem to przy 80km/h

Jeżdżę na tych hamulcach dopiero dwa dni, jak zauważę jakieś niebezpieczne zachowanie samochodu to na pewno powiadomię w tym temacie, jak pisałem miałem w planie zamontować zawór który by mi upośledzał hamulce z tyłu, na razie nie ma sensu wiec nie dotykam :wink:

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 10:14 ]
Brt napisał/a:
w sumie to nie wiem na jakiej zasadzie działają te regulatory w R200


Tak się składa że rozbierałem swój regulator :)
jest tam w środku dwie sprężynki, tłoczek i rurka z dziurkami :mrgreen:

może rozbiorę jeszcze raz to porobie fotki ;)

Wydaje mi się, że on działa na takiej zasadzie:
naciska się na hamulec delikatnie, hamuje tylko przód, jak się naciska mocniej na hamulec tłoczek przełamuje MOC sprężynek i zwalnia zaworek który blokuje dosttęp płynu do rurek od tylnich hamulców, ale być może zastosowali zbyt mocną sprężynę i dlatego nie puszcza zbyt dużej ilości płynu na tył, dlatego beznadziejne hamulce.

To jest moja teoria :razz: mogę się mylić :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4i 97r] ubytek płynu problem rozwiązany polecam!!!
pawel4580 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pon Lip 19, 2010 08:48
iwan00
Brak nowych postów [R200]Brak światła w bagażniku- problem tak jakby rozwiązany
tak jakby bo wiem so cię stało ale nie wiem jak naprawić
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 29, 2008 18:39
R-200
Brak nowych postów [R200] Problem Z Hamulcami
Speedy2203 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Gru 19, 2012 15:54
chudson
Brak nowych postów [R200 SDI] Problem z hamulcami
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Sty 13, 2010 13:05
Bordos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink