Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Silniki K-Series wymiana rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:59
[All] Silniki K-Series wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 31, 2009 22:20   [All] Silniki K-Series wymiana rozrządu

Filmik przedstawia krok po kroku jak się do tego zabrać.
>>> Tutaj <<<
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 31, 2009 22:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Sty 31, 2009 23:23   

siemka... jesli ktos rozumie jego belkot bo ja nie za bardzo... niech napisze wszystko w eng lub pl przygotuje napisy do filmu... wrzucic sie to na strone zawsze to bedzie jakas dodatkowa pomoc...


btw. jaka jest roznica przy wymiannie rozrzadu 8v a 16 v wiem ze tam sa te dwa kola itp... a pozatym? to niebieskie cos czym on te kola bolkuje... a w 8 tez tak trzeba? czym sie to robi??
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 01, 2009 14:53   

filmik byl juz na forum i jest nam znany :-)
przy wyjetym silniku wymiana paska to bajka
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 01, 2009 15:00   

AndrewS napisał/a:
filmik byl juz na forum i jest nam znany :-)
przy wyjetym silniku wymiana paska to bajka


no wlasnie dobrze mowisz bo jak popatrzylem ile tam jest miesca w przedziale silnika to sie zastanawiam jak mechanior to zrobi :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 01, 2009 15:03   

W przypadku silników serii K od 1.4 do 1.8 to miejsca jest ogrom :twisted: Polecam obejrzenie zamontowanego KV6 2.0 lub 2.5 :mrgreen:
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 01, 2009 15:06   

ownstlr napisał/a:
W przypadku silników serii K od 1.4 do 1.8 to miejsca jest ogrom :twisted: Polecam obejrzenie zamontowanego KV6 2.0 lub 2.5 :mrgreen:



no ja tam u siebie tego sporego miejsca nie widzialem no chyab ze jak sei sciagnie nadkole to cos wiecej bedzie dostepne :)
to napewno ze w przypadku KV6 jest jeszce gorzej ale umnie przy 1.8 tez jest ciasnawo troche ale dostep do kola pasowego bedzie bedzie bez problemu po zdjeciu kola :)
 
 
piter74 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 15
Skąd: Pruszków



Wysłany: Nie Lut 01, 2009 15:36   

to coś niebieskie to KLIN do blokowania kół aby wałki się nie ruszały, co do 8 nie trzeba stosować takiego klinu ,wystarczy ustawić wedle znaków, poluzować lub wymienić napinacz ,następnie pasek i po robocie
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 07:17   

piter74 napisał/a:
to coś niebieskie to KLIN do blokowania kół aby wałki się nie ruszały, co do 8 nie trzeba stosować takiego klinu ,wystarczy ustawić wedle znaków, poluzować lub wymienić napinacz ,następnie pasek i po robocie


A po co ten klin? Wystarczy ustawić wał i wałki (wałek) rozrządu na znakach przed zdjęciem paska i napinacza, a potem nie przestawiać za mocno ww. części i nie będzie problemu.

Do ustawienia rozrządu nie potrzebne są nawet znaki na kołach rozrządu. Jak ktoś pokręci wałkami za mocno i się one poprzestawiają, to nie ma strachu, byle wał kobrowy stał na swoim znaku.
Gdy wałki rozrządu (silnik K-16) ustawione są właściwie względem siebie, to muszą być całkowicie otwarte zawory ssące na trzecim garze, a zawory wydechowe na czwartym.
Doszedłem do tego, jak dwa lata temu zabawiałem się z HGF'em w moim leciwym Poloneziku.

ps. Pasek rozrządu tego samochodu ma trzynaście lat i 157200 km przebiegu. O dziwo, jeszcze nie trzasnął, choć wg mnie - w każdej chwili może. I choć mam nowy już od roku, to jak na razie - wszyscy "szpecjaliści" spuchli, gdy przychodziło do próby odkręcenia śruby koła pasowego alternatora. Jak dotychczas - nie ma chwata i bata na tą śrubkę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:04   

oprawca_1978 napisał/a:
A po co ten klin? Wystarczy ustawić wał i wałki (wałek) rozrządu na znakach przed zdjęciem paska i napinacza, a potem nie przestawiać za mocno ww. części i nie będzie problemu.


No dokładnie :ok2:

Z tym że właściwie to wałkami rozrządu można sobie później pokręcić, byle ustawić je spowrotem na znaki :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
mackol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 70
Skąd: Graudenz



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 18:48   

No tak na tym filmie wygląda to świetnie, jednak w rzeczywistości nie jest to takie proste!
wszystko robi się w ścisku ledwo można łapę tam wcisnąć. A w silniku 8v jest jeszcze gorzej bo trzeba demontować łapę silnika a następnie uchwyt na silniku do którego przykręcona jest łapa, wiąże się to oczywiście z podparciem silnika...itd...

A teraz pytanie do osób które wymieniły samodzielnie rozrząd i twierdzą że nie trzeba zdejmować koła pasowego w wału... Jakim cudem zdjęliście pasek bez tej czynności? od spodu niema tam dostępu dolna część osłony oraz kształt/wyprofilowanie bloku silnika na to nie pozwala....


Cytat:
ps. Pasek rozrządu tego samochodu ma trzynaście lat i 157200 km przebiegu. O dziwo, jeszcze nie trzasnął, choć wg mnie - w każdej chwili może. I choć mam nowy już od roku, to jak na razie - wszyscy "szpecjaliści" spuchli, gdy przychodziło do próby odkręcenia śruby koła pasowego alternatora. Jak dotychczas - nie ma chwata i bata na tą śrubkę.


yhmm czyli jednak nie da się tego zrobić bez zdjęcia tego koła:D a już myślałem że to ze mną coś nie tak :wink:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:30   

mackol napisał/a:
A teraz pytanie do osób które wymieniły samodzielnie rozrząd i twierdzą że nie trzeba zdejmować koła pasowego w wału... Jakim cudem zdjęliście pasek bez tej czynności?


ja to robilem w 125,p wiec silnik ustawiony wzdluznie, udalo mi sie zdjac i zalozyc dolna obudowe paska i jej nie polamac :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:37   

AndrewS napisał/a:
mackol napisał/a:
A teraz pytanie do osób które wymieniły samodzielnie rozrząd i twierdzą że nie trzeba zdejmować koła pasowego w wału... Jakim cudem zdjęliście pasek bez tej czynności?


ja to robilem w 125,p wiec silnik ustawiony wzdluznie, udalo mi sie zdjac i zalozyc dolna obudowe paska i jej nie polamac :-)


I ten fakt, jakoże mam Poloneza 1.4 MPI, postaram się wykorzystać, gdyż śrubka koła pasowego po prostu NIE DAJE się odkręcić i odpuszczam to sobie. Szkoda klucz ułamać.
Bez wyciągania chłodnicy nie obędzie się, tak więc mam problem, bo ni garażu, ni kanału, nic nie mam, a nawet nie mam pomysłu, gdzie się wkręcić do kogoś.
Jak paska nie zmienię na dniach - to ten trzaśnie. A wraz z nim - silnik. A zaraz za silnikiem - ja.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:39   

oprawca_1978 napisał/a:
AndrewS napisał/a:
mackol napisał/a:
A teraz pytanie do osób które wymieniły samodzielnie rozrząd i twierdzą że nie trzeba zdejmować koła pasowego w wału... Jakim cudem zdjęliście pasek bez tej czynności?


ja to robilem w 125,p wiec silnik ustawiony wzdluznie, udalo mi sie zdjac i zalozyc dolna obudowe paska i jej nie polamac :-)


I ten fakt, jakoże mam Poloneza 1.4 MPI, postaram się wykorzystać, gdyż śrubka koła pasowego po prostu NIE DAJE się odkręcić i odpuszczam to sobie. Szkoda klucz ułamać.
Bez wyciągania chłodnicy nie obędzie się, tak więc mam problem, bo ni garażu, ni kanału, nic nie mam, a nawet nie mam pomysłu, gdzie się wkręcić do kogoś.
Jak paska nie zmienię na dniach - to ten trzaśnie. A wraz z nim - silnik. A zaraz za silnikiem - ja.



ja widze ze kolega chce zeby ten pasek trzasna na jego polecenie :rotfl:
glowa do gory i mysle ze dasz rade :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:55   

Gołymi rękami tego nie wyrwę. A dziennie 120 km robię, bo muszę. Praca jest daleko.
Nic na to nie poradzę, na Jubilacie 60 km w jedną stronę nie dam rady.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 21:30   

no a proba klucz plus rozrusznik byla ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 22:33   

mackol napisał/a:
A w silniku 8v jest jeszcze gorzej bo trzeba demontować łapę silnika a następnie uchwyt na silniku do którego przykręcona jest łapa, wiąże się to oczywiście z podparciem silnika...itd...


Kolego, najlepiej chyba podeprzeć silnik i ta łapę zdemontować, miejsca masz wtedy od ch... a i roboty wiele więcej nie jest :cool:


AndrewS napisał/a:
no a proba klucz plus rozrusznik byla


Tzw. "uderzeniowa" :wink: Najprędzej zadziala, tylko klucz musi być oczkowy i dobrze zaparty :wink: Jest prawdopodobieństwo że pęknie... :???:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Silniki serii K] Filmik dokumentalny o K-Series
po angielsku + tłumaczenie
mpg Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 13 Sob Kwi 04, 2009 14:58
SeniorA
Brak nowych postów [Silniki K-Series] Kolejny fotoporadnik wymiany uszczelki
storm Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Czw Wrz 18, 2008 21:22
Senn
Brak nowych postów [silniki K] Fotoporadnik - wymiana uszczelki pod głowicą
PTE Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Pon Mar 02, 2009 14:58
blackbetty
Brak nowych postów [K series ] HGF z wymianą uszczelniaczy zaworów.
ciekawy filmik poglądowy
azor77 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Maj 02, 2010 20:48
azor77
Brak nowych postów [K-series] Wymiana głowicy 16v, jakieś różnice?
AVF Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Nie Paź 03, 2010 09:33
t15690b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink