Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] słabe reflektory. co robić? regeneracja?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:11
[R all] słabe reflektory. co robić? regeneracja?

ciemnośc widzę, ciemność!
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:27   [R all] słabe reflektory. co robić? regeneracja?

Witam

Ostatnio podczas podrozy poza miasto po zmierzchu moim R800 nie dawno z reszta zakupionym zauwazylem niepokojacy fakt. Swiatla mijania sa tak slabe ze czubka nosa nie widac ze tak powiem, musialem sobie pomagac przeciwmgielnymi. Bylem w stacji kontroli pojazdow i reflektory ustawione sa poprawnie. Czy ktos jeszcz emial taki przypadek i jak go rozwiazal?

Regenerowaliscie reflektory? ajeśli tak to jak to dokladnie wygladalo? Wyczytalem ze mozna zregenerowac odbłysnik (nalozyc nowa warstwe lustra) i polerowac klosze?

Co gdzie i jak? co polecacie??
_________________
820ti Coupe :-) raw power
Ostatnio zmieniony przez paff Czw Lut 05, 2009 15:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:32   

A jesteś pewny, że żarówki masz ok i że lampy były wtedy czyste?

Bo mój R800 jest 2 lata starszy i światła ma naprawdę super, a mam najzwyklejsze żarówki.
No pomijając przypadek, gdy założyłem żarówki 24V - świecą ponad połowę słabiej - na Twoim miejscu sprawdziłbym żarówki. ;)

Za to jak lampy się przybrudzą, to jest dramat. Ja chcę spryskiwacze reflektorów!!!
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:40   

maciej, - zarowek nie tykałem, ale czy jest mozliwe zeby mialy az taki wplyw ?? .... no ale sprawdze. a tak w ogole to co trzeba w R800 zdemontowac zeby wymienic zarowke H4 mijania?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:40   

w >>tym temacie Kwiat_paproci napisał że regenerował halogeny, więc może teraz zda nam relacje jak sprawa się przedstawia.

IMO najpierw otwórz te reflektory, szybki są mocowane na blaszane spinki i zobacz w jakim stanie są odbłyśniki, i ewentualnie przetrzyj je suchą ściereczką, ale delikatnie. Nie wiem jak jest w roverach ale w innym samochodzie (citroen) to próbowałem odbłyśniki umyć wodą i się zmyły.., ale suchą szmatką można spróbować.

U mnie reflektory świecą dosyć dobrze jeśli są odpowiednio ustawione. Skolei przeciwmgielne miałem totalnie skorodowane więc kupiłem nowe, niestety strasznie parują. Zresztą prawy reflektor też mi paruje , możliwe że tam są jakiś otwory odpowietrzające i mam je pozatykane.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:47   

siemka ja ostatnio rozgrzewalem moje lampy zeby wyjac te plastiki pomaranczowe w kierunkach przy okazji wyczyscilem odblyski dodatkowo zainwestowalem 40 zl w zarowki osram cos tam i jest super :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:49   

blue827, - czy zeby to wykonac trzeba zdjac lampe z auta? a jesli tak to jak upierdliwy jest demontaz lampy?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
saib 



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Niedaleko



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 16:02   

zapal napisał/a:
siemka ja ostatnio rozgrzewalem moje lampy zeby wyjac te plastiki pomaranczowe w kierunkach przy okazji wyczyscilem odblyski dodatkowo zainwestowalem 40 zl w zarowki osram cos tam i jest super :)
Napisz coś więcej, jak to dokładnie wyglądało?
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 16:07   

paff napisał/a:
blue827, - czy zeby to wykonac trzeba zdjac lampe z auta? a jesli tak to jak upierdliwy jest demontaz lampy?


Trzeba wyjąć, ale demontaż lampy jest naszczęście bardzo prosty, każda jest mocowana na 3 śruby.
Na górze trzeba odkręcić są dwie duże śruby na śrubokręt krzyżakowy. Dodatkowo reflektory są mocowane po zewnętrznej stronie do błotnika na jedną śrubkę, ona jest schowana za kierunkowskazem który trzeba najpierw wyjąć.

Trzeba zdjąć metalową zawleczkę na sprężynce która jakby dociska kierunek do błotnika, i wypchnąć kierunek do przodu auta, później przy montażu trzeba uważać żeby plastikowe bolce trafiły w odpowiednie otwory w błotniku.

Aha, oprócz tych 3 śrub jeszcze jest plastikowy zatrzask , po wewnętrznej stronie reflektora mocowany do belki zderzaka, tutaj poprostu trzeba użyć trochę siły aby wyskoczył.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 21:45   

ja ostatnio to robilem
moze kiedys tam napisze artek na ten temat :-)

skoro demontaż opisal juz blue827, to ja sie skupie na innym temacie,
a BTW opis wyjmowania lampy jest tez w RAVE

moje lampy były w środku brudne i zakurzone, samo szkło rowniez,
aha ja te spinki z lamp sciagalem dwoma srubokretami jednoczesnie, trzeba troche nabrac wprawy, nie mozna bardzo mocno wantowac zeby nie ukruszyc szkła, samo szklo jest uszczelniane szeroka uszczelka gumowa, nie silikonem


lampe da sie rozebrac w drobny mak, odblysniki tez da sie wyjac, tylko trzeba je wypiac z zatrzaskow nawet mocno siedza,
u mnie jest elektryczna regulacja swiatel i dziwne jest to, ze sam ruchomy trzpień silnika da sie dosc lekko wyjac, a tym samym reflektor zaczyna razic

czyszczenie szkiel to banal, podobno kiedys u Tomiego mozna bylo kupic te szkla, gdyby mozna bylo kupic tez odblaski, to by bylo super :-) , lampa jest firmy CORELLO, nowa tej samej firmy kosztuje cus kolo 600 zl,

nad odblysnikami spedzilem troche czasu, jest lepiej, ale nie tak jakbym sobie zyczyl,
najpierw odblysnik czyscilem plynem do mycia szyb, niestety zostawaly smugi, to samo bylo po specjalnym alkocholu izopropylowym do czyszczenia elementow optyki,
tu mala uwaga, odblysnik mozna porysowac, u mnie trafily sie niewielkie rysy, byc moze najpierw trzeba dobrze zmyc ten kurz z piachem, dużą iloscia wody,
ostatecznie wkurzaly mnie te smugi i zdecydowalem sie zastosowac lekko scierna paste do lakierow tempo, oczywiscie najpierw zrobilem probe na nie widocznym elemencie, trzeba uwazac z ta pasta, bo nie wiadomo jaka jest grubosc tej powloki i pewnie mocno trąc, mozna ja calkiem zetrzeć, po tej paście nie bylo juz smug, odblysniki i tak maja jakies kropki i sa troche matowe, pewnie temperatura i wiek daly im w kosc

u mnie JEDEN odblysnik jest w gorszym stanie, pole nad zarowka jest nadtopione i odlazi ten odblask, ogolnie odblysnik jest bardziej matowy niz w drugiej, tak jakby zastosowana zostala zarowka 100W, oczywisicie prze te wady widac roznice w swieceniu przy dojechaniu do sciany

wyczytalem u nas na forum niestety po fakcie, ze odblysniki idealnie myja sie w zmywarce !! ten nablyszczacz czyni cuda :-)
szkoda bo z pewnoscia bym to wyprobował

generalnie operacja sie oplacala,bo lampy swieca lepiej

aha, moje szkla sa takie matowe, tak jakby ktos przelecial po nich pistoletem do piaskowania, a to sa chyba takie mikropekniecia od kamykow, a wkleje fotke

_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 22:47   

AndrewS napisał/a:

aha, moje szkla sa takie matowe, tak jakby ktos przelecial po nich pistoletem do piaskowania, a to sa chyba takie mikropekniecia od kamykow, a wkleje fotke


Moje szkła też są tak bardzo wypiaskowane , pełne odprysków :neutral: poprzedni właściciel musiał jechać przez jakąś burzę piaskową bo na masce też mam pełno odprysków.

Planowałem nawet kupić nowe szkła na ebay bo są tanie, ale w ostatniej chwili się dowiedziałem że 'prawostronna' asymetria polega właśnie na innych szkłach, myślałem że to tylko kwestia innego odbłyśnika więc dobrze że nie kupiłem. A lewostronne to już są strasznie drogie.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 23:14   

lampa jest laczona jakby jakas guma wytraczy podgrzac np suszarka i powli rozcholac i tak dookola. ja gume zastapilem silikonem akwarystycznym i od 3 tyg nic sie nie dzieje i nic nie paruje roboty na 3,4 godzinki z pierwsza zeszlo ok 2 druga to juz bajka bo wiesz co i jak :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Lut 06, 2009 08:44   

Jak to jest w 400, aby dostac sie do szkiel reflektora trzeba najpierw zdemontowac plastik z przodu ale czy jest on sklejony na silikon czy trzymaja go tylko te spinki?
Ostatnio zmieniony przez Lechos Pią Lut 06, 2009 19:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lut 06, 2009 08:49   

blue827 napisał/a:
AndrewS napisał/a:

aha, moje szkla sa takie matowe, tak jakby ktos przelecial po nich pistoletem do piaskowania, a to sa chyba takie mikropekniecia od kamykow, a wkleje fotke


Moje szkła też są tak bardzo wypiaskowane , pełne odprysków :neutral: poprzedni właściciel musiał jechać przez jakąś burzę piaskową bo na masce też mam pełno odprysków.


Po 15 latach uzywania chyba maja prawo wygladac tak jak wygladaja i slabo swiecic. U mnie bylo podobnie, wymienilem reflektory i jest ok.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 06, 2009 10:52   

xtek napisał/a:
Po 15 latach uzywania chyba maja prawo wygladac tak jak wygladaja i slabo swiecic.



eno moj ma pierwsza rejestracje pazdziernik 2000
czyli 9 lat :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Lut 06, 2009 17:56   

Na innych forach radza

1. papier wodny 800
2. papier wodny 2000
3. pasta polerska

http://moto.allegro.pl/it...zkla_f_vat.html

podobniez takim czyms mozna nareperowac sobie reflektor, a jak nie to wiem ze u mnie w miescie jest firma regenerujaca szkla.plastiki reflektorow, al ejeszcze nie wiem co i jak bo jak na razie to znalazlem tylko ich www i nie gadalem z nimi :-)

Mysle ze zaczne od wymiany zarowek, bo dzis kupilem nowe standardowe H4 Osrama i potem ogolen czyszczenie reflektora i ocena kondycji podzespolow i ewentualnie posune sie do oddania odblysnikow do regeneracjii polerki szkielek :-)

Na szczescie nie mam noza na gardle bo mam jeszcze R400 i poza tym nie jezdze raczej nocnych tras za miastem. Ale temat rozwiazac trzeba :cool:

[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 17:35 ]
a więc właśnie ukonczylem proces oczyszczania i inspekcji moich reflektorow :-)

- w środku kupa kurzu zarowno na odblysniku (posrebrzony plastikowy odlew) jak i na kloszu
- troszke zmagania z tymi klipsami ale poszlo gladko jak opracowalem patent zeby demontowac klipsy 2 srubokretami, a montowac ciagnac za sznurek wlozony w klips
- gumowa uszczelka na obwodzie skleila sie z szklanym kloszem reflektora, ale rozkleilo sie pod prysznicem ;-)
- na miejscu zastalem standardowe H4 Osram Bilux, tylko nie wiem jakie stare, zamienilem je nowymi Osramami Bilux ;-)
- tez mam splowialy i nadpalony odblysnik nad H4 w obydwu lampach, wiec to na pewno nie jest stosowanie H4 100W, tylko ten typ tak ma
- zauwazylem ze ogolnie to odblysnik juz jest troche podmatowialy sam z siebie caly, ale dramatu nie ma, choc to pewnie znacznie oslabia strumien swiatla
- z bliska na kloszach widac mikroryski i mikropekniecia od kamyczkow

czyli reasumujac, spodziewam sie drobnej poprawy oswietlnenia po czyszczeniu i wymianie zarowek, ale zeby odzyskac stan fabryczny musialbym oddac odblysniki do regeneracji oraz klosze do polerki, albo sam zrobic polerke
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 17:51   

Tak w temacie, jakby ktoś chciał regenerować odbłyśniki: http://www.regeneracja-hc.com/
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 22:29   

chcialbym przestrzec wszystkich, którzy będą myśleli nad włożeniem odbłyśników do zmywarki :roll:

wszystko zaczelo sie od kamienia, ktory zrobil dosc spora dziure w prawym kloszu, dodatkowo klosz pękł,
na allegro kupilem dwie cale lampy,
mając luzny odbłyśnik zrobilem probe mycia w zmywarce, clae szczęście ze nie robiłem proby na bedacym w eksploatacji :shock:
niestety mycie okazalo sie bardzo skuteczne, bo odbłyśnik odmyl sie calkowicie :shock:

byc moze stalo sie tak, bo zrobilem kilka bledow

1. poszedl za ostry program (bylo nastawic delikatny krotszy z nizsza temp)
2. nie dodawac proszku do zmywarki, zostawic sam nablyszczacz, (u mnie byl ludwik)
3. odwrocic lampy do gory tak, zeby cisnienie nie walilo bezposrednio w odblysnik
gora odblysnika faktycznie wyszla bardzo ladnie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 00:13   

Ja robilem lampy najpierw 1000 potem 2000 papierem sciernym wodnym a na koniec psta polerska kotowka z nakladka do polerki krazek i heja efekt nie samowity !! !!!!!!!!

Polecam ..

Swiatla zostawilem na sloncu rozgzraly sie i latwo daly sie otwierac a potem na goraca skladalem .

Nic nie paruje a efekt rewelacyjny .

Roboty na 4 h
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all]ON Zamarza... Co Robić...
Bezel Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 71 Wto Sty 20, 2009 16:47
Mix
Brak nowych postów [MG ZT] Co robić? Remontować, śprzedać..?
slav Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Paź 03, 2018 23:41
nanab
Brak nowych postów [R ALL] Co robić z błotem pośniegowym w nadkolach?
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Czw Gru 16, 2010 23:00
memphisto
Brak nowych postów [All] Regeneracja felg Warszawa
Kacperroone Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Sob Lip 07, 2012 21:35
Wojtek88
Brak nowych postów [iDT] turbosprezarka - wymiana czy regeneracja
borek88 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Lis 02, 2010 21:29
borek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink