tak więc.
Zagazowałem roverka zaraz po sprowadzeniu z silnikiem 1,4 8v. Założyli mi sekwencje na komputerze STAG-4. Gazownik zaraz przed założeniem ostrzegł że w silnikach tego typu występuje szarpanie i to nie tak lekkie przy niskich obrotach na biegach 1 i 2 samochodem konkretnie rzuca, dopiero jak docisnę mocniej gazu przestaje, jest to bardzo przeszkadzające gdy chce się na jakimś parkingu wyjechać z wolną prędkością itp. Jutro wypisze po kolei jakie elementy włożył oprócz tego komputera, mam całą listę. Piszę bo wydaje mi się że się myli, nikt nigdy wcześniej nie spotkał sie z czymś takim zagazowując roverka i nikt takiego problemu nie miał, jeśli ktoś ma gaz w swoim 1,4 8v może mógł by wypisać liste założonych części porównał bym jakoś i z nim porozmawiał. Z góry dziękuje za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 00:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cos chyba bylo kiedys na forum na podobny temat,
Senn w 820 serii T (tam tez jest MEMS) tez ma jakies szarpania, ale on jak dobrze pamietam, nie az takie dokuczliwe
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Witaj kolego. Mam u siebie założoną sekwencję w silniczku takim jak Twój tj. 8V.
Zaraz po założeniu auto szarpało na 1 i drugom biegu. Tak jak piszesz kiedy miałem jechać wolno przełączałem na benzynę, problemy były też przy ruszaniu. Mechanicy wymieniali komputer LPG i nic.
Pewnego razu przy wymianie klocków postanowiłem zmienić świece.
Po ich założeniu problemu zredukował się do minimum. Byłem bardzo zaskoczony.
Świece jakie mam założone to NGK kosztowały mnie koło 40zł.
Warto spróbować.
Po prostu, żeby zapalić mieszankę LPG trzeba około 30% więcej energii niż mieszankę benzyny i każda usterka układu zapłonowego prędzej wyjdzie na LPG niż na benzynie.
Stare świece, przewody, kopułka lub palec mogą dawać efekty szarpania itp.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
zanim założymy jakiekolwiek LPG należy sprawdzić:
- kondycje silnika, m.in. kompresje - czy jest równa i czy wartość jest dopuszczalna
- sprawdzić a najlepiej wymienić świece, kable, palec, kopułkę, cewka też może dać sie we znaki
- ogolnie podciśnienie w kolektorze dolotowym też musi być porządne, żadnego lewego powietrza (nieszczelne złączki, przewody, przepustnice)
po tych testach, operacjach jeśli mamy dobrego gazmena i dobra instalacje upatrzona to będzie działać
każdy gazmen zanim zacznie robote powinien przetestowac silnik manometrem i wakuometrem, i tylko jesli mu wyniki odpowiadaja podejmowac sie montazu, przeciez on na to daje gwarancje! a potem traci swoj czas na nieskonczone kalibracje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum