Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:36 [R75] EP - Emergency Program
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
witam!
po dluzszym czasie uzytkowania R bez wiekszych problemow wkoncu mnie takze dopadlo;]
a wiec chcialbym po krotce opisac moj problem a wiec:
w trakcie powrotu z dlyzszej trasy (800km) 30 km przed domem zaczely sie problemy a mianowicie na wyswietlaczu pokazalo sie EP czyli safe mode i auto przestalo normalnie jechac
ma tylko 4 bieg(aytomat). po przeczytaniu rave okazalo sie ze w EP tak poprostu jest ze tylko dziala 4 bieg, co nie zmienia faktu ze nie znam przyczyny dokladnie tej uterki.
na drugi dzien pojechalem do mechanika ktory z tego co zauwazylem mial tylko uniwersalne interfejsy do diagnozy takze nie wiem na ile te bledy sa trafne (z braku czasu mechanika jeszcze tego nie diagnozowal) a wiec wykazalo mi 3 bledy ktorych nie da sie skasowac:
1. 13573 - sterowanie czasem grzania swiec(glow plug relay) - czyli pewnie przekaznik lub ktoras ze swiec padnieta
(napewno to nie jest przyczyna EP)
2. 7685 - regulacja predkosci jazdy, czesc obslugi - zaklucenia dzialania(cruise control signal line) ?
3. 7680 - CAN - brak wiadomosci ze skrzyni (CAN bus other ECU's)
ps. mam wersje automata ktory ma chlodnice oleju skrzyni przy lewyn nadkolu;
nie wiem czy to istotne... ale wentylator raczej tam nie dziala...
za wszelkie wskazowki z gory dziekuje
i mam jeszcze pytanie czy jest jakis warsztat na slasku ktory ma testbooka do rovera?
pozdrawiam
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 09:48, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W instrukcji obsługi na 73 stronie jest zapis, że EP oznacza awarię skrzyni biegów. U mnie też kiedyś zaświeciło się EP i auto stanęło. Jednakże usterka okazała się łatwa do zdiagnozowania w warsztacie bez konieczności użycia komputera. Po oględzinach przez mechanika okazało się, że z przewodu łączącego skrzynię z chłodnicą oleju wyciekał olej. Nie było tego normalnie widać, tzn. żadnych plam pod samochodem, bo po pierwsze jest osłona silnika od spodu, a po drugie olej wyciekał na chłodnicę i sączył się po żaluzjach.
Ciufcia czy to o czym pisales w radzionkowie to kiedys byl serwis rovera?
nie zdazylem tam zadzwonic z pytaniem o testbooka...
kiedys tam bylem na wymianie oleju w skrzyni i mi wlali za malo o litr
po czym spalanie wzroslo do 18 litrow, ale na szczescie dowiedzialem sie na forum
ze ma tam byc ok. 4,5l, dolalem i wszystko ok wiec troszke stracilem wiare w ich
kompetencje skoro taki serwis i nie wiedza
pozdrawiam...
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:52
PD napisał/a:
na szczescie dowiedzialem sie na forum
ze ma tam byc ok. 4,5l,
Nie jest to prawdą.Serwis miał rację. Do 5 biegowej wchodzi dokładnie 3.3-3.5 l. bo po wlaniu 4l. należy ustalić właściwy poziom , a wtedy wypłynie nadmiar ~0.7l Na forum podają o wlaniu 4-4.5l, ale nikt nie mierzy ile spływa przez otwór kontrolny do ustalania poziomu . PD sprawdzałeś czy masz właściwy poziom
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum