Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 1,4 97] zweżka w dolocie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214 1,4 97] zweżka w dolocie
Autor Wiadomość
picior 



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 6
Skąd: Miasteczko Śląskie

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 15, 2008 11:39   [R 214 1,4 97] zweżka w dolocie

witam. Słyszałem że na układzie dolotowym rover214 jest zamontowana zwężka która po odblokowaniu daje silnikowi z 75km do 90km. czy to prawda?jeśli można wiedzieć jak to zdemontować i czy się to opłaca.
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Gru 16, 2008 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 15, 2008 11:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
chary 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 16, 2008 00:09   

Chyba tylko w silnikach Hondy tak jest
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Wto Gru 16, 2008 15:03   

być może chodzi o przepustnicę?
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 08:54   

Takie gadżety to tylko w silnikach Hondy są
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafal10 




Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Kielcza

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 26, 2008 00:19   

Odświeżam bo sprawa mnie zainteresowała:)

Może ktoś coś wie?
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Pią Gru 26, 2008 12:01   

Jedyna ewentualna zwezka to mniejsza przepustnica montowana w roverach z silnikiem K serii 1.4 16V (chyba tylko seria 200 na rynek niemiecki), powodowala ona spadek mocy z 103KM to czegos w okolicy 80KM. Bylo to spowodowane przepisami - w niemczech ubezpieczenie placi sie nie od pojemnosci silnika, a od jego mocy. Majac taki samochod, mozna zamontowac normalna przepustnice (48mm) i moc wzrosnie spowrotem do 103KM.
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Gru 26, 2008 23:27   

Wiem o czym mowa... kolega miał taką zwężkę to wstawiliśmy rurę 80mm i jakoś to chodziło :)
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 22:18   

no czasami uzytkownik sam sobie taka zwezke aplikuje w postaci miksera LPG :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 16:29   

hoosar napisał/a:
Jedyna ewentualna zwezka to mniejsza przepustnica montowana w roverach z silnikiem K serii 1.4 16V (chyba tylko seria 200 na rynek niemiecki)

Chodzi o R25. W niektórych krajach ze względów podatkowych/ubezpieczeniowych silnik 1.4 16V występował w zdławionej wersji 83KM.

picior napisał/a:
Słyszałem że na układzie dolotowym rover214 jest zamontowana zwężka która po odblokowaniu daje silnikowi z 75km do 90km

Pewnie było tak, że ten kto Ci to powiedział myślał, że w R200 jest silnik jak w Hondzie Civic. W HA faktycznie wystarczyło wymontować coś z dolotu i z 75KM robiło się 90KM.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:10   

Czy przypadkiem problem nie rozbija sie o przepustnice a konkretnie o jej otwarcie? Gdzies bylo na forum (nawet fotki), ze slabsze wersje maja przepustnice o mniejszym kacie otwarcia (cos kolo 45 stopni) a silniejsze wersje otwieraja sie juz do 90 stopni.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 12:54   

Lechos, kojarzę wątek z tym kątem otwarcia, ale to chyba nie o to chodziło do końca, lecz o mniejszą średnicę :roll:

Trzeba by odkopać
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 13:08   

odkopałem :smile:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 15:37   

Warto w takim razie przypomnieć:



piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)

Aby zrobić 103KM trzeba zamontować najlepiej metalową:
- MHB000080

Jako ciekawostka: przepustnica od MG ZR 160 ma kod MHB000261.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kamil18101986 




Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Londyn



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 01:33   

to mam pytanko. czy moge wstawic do siebie przepustnice od MG i bede mial 160KM?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 02:50   

chyba raczej nie ale skro tak piszecie ze wystarczy wimienić przepustnice to skoro ja bym włąsnie w swoim 1.8 148 km założył taką przepustnice od mg ZR 160 KM to wtedy jakiś przyrost powinienem mieć bo tak to czym by sie jeszcze te motory rózniły ?? ;>
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 22:05   

w końcu się zagmatwałem, jak dam inna przepustnicę z moich magicznych 75 km da się wycągnąć więcej ?
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 22:23   

z 75 więcej się nie uda, to działa w silnikach zdławionych ze 103 do 84 KM, wypuszczanych na rynek niemiecki z tego co mi wiadomo
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 22:29   

pietro, a na tych niemieckich silnikach pisze 8V czy 16V ?
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 22:30   

to są 1,4 16v mające inną przepustnicę, która nie pozwala osiągnąć 103 koni
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 22:44   

: (

dobrze ze moja swiatła dodały mi 25 km :mrgreen: :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink