Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
witam dzisiaj pokaże jak zrobiłem u siebie lampy soczewkowe bi xenonowe być może sie komuś to przyda
do tego potrzebne są :
2 soczewki bixenon ja miałem a audi 35zł sztuka
2 reflektory najlepiej angole
zestaw hid pod żarniki soczewek ja mam 4300 żeby nie kusić losu
spryskiowacze reflektorów ja mam ze skody octavii
spryskiwacz wysokociśnieniowy do lamp z rovera 45
wiertarka szlifierka miniszlifierka klej na gorąco taśma aluminiowa taśma izolacyjna
2 piwka tak na rozładowanie nerwów
przed rozpoczęciem najlepiej zaznaczyć na drzwiach garażu poziom świateł
rozbieramy lampę żeby było tylko to
nastepnie odcinamy tył odbłysnika tak żeby soczewka sie zmieściła a i mocowanie nie wpadło w miarę równo
przykładamy i wstępnie montujemy
potem fajnie by było żeby założyć do auta i sprawdzić czy nie ma za dużego bądź za małego konta świecenia żeby nie oślepiać ludzi, odbłyśnik jest dość kruchy wiec należy uważać wkręcając tam wkręty mocujące
oklejamy soczewkę taśmą aluminiowa żeby żarnik nie dawał światła na odbłyśnik bo wtedy będzie walić po oczach równo i dowód to kwestia czasu zanim zabiorą
po oklejeniu i sprawdzeniu poziomu świateł kleimy wszystko klejem na gorąco w miarę szczelnie
potem oklejamy taśmą od przodu żeby na 100%promienie nie dostawały sie na odbłyśnik i wiercimy dziurke na pozycje
lampe składamy do kupy trzeba też trochę odciąć tył żeby sie wszystko zmieściło i silniczki regulacji nie miały problemu żeby ustawiać lampy
ja miałem soczewki bi xenonowe wiec podpiętą klapke odcięcia mam pod światła drogowe wiec ja zapale długie to się robi dzień
przetwornice mam zamontowaną koło podłużnicy pod zderzakiem
po złożeniu lampa wygląda tak
teraz montujemy spryskiwacze mi pomogła miniszlifierka i frezy
pompke montujemy zamiast pompki tylnej szyby i pod nią też podłączamy spryskiwacze reflektorów można podpiąć też pod spryskiwacze przedniej szyby ale tro tylko strata płynu
a to efekt końcowy nie świeci po oczach ludziom poprawa widoczności o 200% a na długich to nawet o 500%
mam nadzieje że komuś pomoge w ten sposób ,co do legalności to każdy wie że tak nie wolno jezdzić z taką rzeźbą ale wole w ten sposób poprawić sobie widoczność niż zakładać hidy do seryjnych kloszy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dlatego dałem tu posta bo mi powiedzieli że za 600 zł mam wszystko z moimi lampami a ta przeróbka to :
160 za lampy, 70 za soczewki 4zł za taśmę aluminiową i 2 zł za klej izolacje miałem lutownice też aa i 8zł za piwko:D wiec koszt ok 250zł z piwkiem nie jest taki straszny dodatkowo zestaw hid i spryskiwacze kosztują ale w tych firmach tego nie dają
Ostatnio zmieniony przez brozo Czw Kwi 26, 2012 14:32, w całości zmieniany 1 raz
bardzo fajny mod, szkoda, że niestety nielegalny (brak samopoziomowania i homologacji na kloszu) jednak co do samej modyfikacji, ja bym zamiast tej taśmy na odbłyśniku dał troszke szapchli, ładnie to wyrównał i pomalował na czarno wielki plus za własnoręczną robote
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
świecą bi xenony i h1 na raz co daje białe światło z mieszaniną żółtego wiec w każdej pogodzie będzie dobrze widać, pozycji na długie nie było gdzie dać , myślałem o czarnym kloszu ale nie jest to takie proste bo szpachlą by tego nie zabudował trzeba by chyba kilo żeby wyszło , mi sie podoba efekt i nikt jeszcze mi nie mówił że go oślepiam a to że mam soczewkę i spryski to liczę że policjanty nie zwrócą uwagi na poziomowanie i kolosze
oj kolego ale prawą soczewkę to żeś chyba krzywo zamontował, bo snop światła jest "przekręcony" w prawo a to znaczy że będziesz oślepiał innych kierowców, widać to na fotce z drzwiami od garażu. p drugie jeśli stosowałeś klej na gorąco, taki z pistoletu, to mam obawy ze to się rozklei pod wpływem temperatury. Pokaż jeszcze z czego zrobiłeś maskownice na tył lampy, bo na pewno musiałeś powiększyć otwór z tyłu, i odbłyśnik na pewni bardzo wystaje, ja soczewkę umieściłem głębiej w reflektorze, a i tak wystawało z tylu, trzeba zrobic maskownice bo inaczej za chwile będziesz miał pełno syfu w lampie
EXTRA robota aby brakuje mi czarnego środka w macie
Ja dałem do przerobienia moje zapłaciłem 450 zł ale warto było nikogo nie oślepiam wszystko w nocy widze 3x lepiej niz na seri i na poboczu moge grzyby zbierać w nocy tak ładnie pobocze oświetlają Ale gratuluje wytrwałości i efektu końcowego
slax, tyłu jeszcze nie zrobiłem i nie mam pomysłu z czego zaadoptować soczewka jest prosto może tak zdj zrobione , nikogo nie oślepiam bo jeżdżę już miesiąc i nikt mi jeszcze nie mrugał a i u kolegi w warsztacie sprawdzaliśmy na przyrządzie do świateł i jest ok klej to tylko wspomagacz nocowanie jest na wkręty z domieszką poxipolu wiec jest na sztywno poza tym wiesz że xenon nie daje temperatury wiec klej nie puści
brozo, W poprzednim aucie jeździłem na takich lampach przez okolo 2 lata - również przerabiałem na soczewkę lampy od anglika z gładkim kloszem. Soczewki miałem od AR 159 , H7.
Jakie spostrzeżenia co do montażu soczewki w odbłyśniku: trzeba bardzo dobrze o ile to możliwe przykręcić ją na sztywno, żaden klej ani szpachla bo to się wykruszy po czasie i wtedy robota na marne( jak u mnie ) , początkowo jeździłem z folią aluminiową owiniętą wokół soczewki ( aby światło nie uciekało ) ale po czasie folia ta oderwała mi się od obudowy soczewki i troche zaburzyła koncepcje, po za tym nie jest ona gładka. Polecam w to miejsce skorzystać z kawałka puszki ( po piwie np. ), wtedy ładnie soczewka będzie tworzyła jakby "tunel" i nic sie nie wydostanie na zewnątrz.
Szczelność takiej lampy jest ważna jak zauważył Slax. Kiedyś myślałem nad samopoziomowaniem i w zasadzie można zaadoptować seryjną regulację. W szereg z silnikiem regulacji włączyć czujnik przechyłu i podłączyć niezależnie od regulacji na desce rozdzielczej. Nie będzie reagował szybko ale zawsze jakaś reakcja będzie. No i pytanie, jak długo wytrzyma seryjny mechanizm skoro cały czas będzie musiał korygować położenie odbłyśnika
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
Bartek8508, ale samo poziomowanie nie działa cały czas. Działa to tak samo jak zwykła regulacja tylko automatycznie, chodzi o to ze na przykład jak załadujemy bagażnik po brzegi albo posadzimy z tyłu trzech hardcorowych koksów, to światła nam się same ustawią tak żeby nie oślepiać innych kierowców, równie dobrze można to zrobić ręcznie, ale nie zawsze się o tym pamięta, co w połączeniu ze światłami xenonowymi może być fatalne w skutkach.
O to właśnie mi chodzi. Jak podłączysz to pod czujnik przechyłu to będzie ustawiał sobie automatycznie (przynajmniej ja tak to widzę) Kwestia czy chcesz żeby działało to podczas jazdy- jeżeli tak to jest ryzyko szybkiego zużycia układu regulacji.
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
Przesłona jest sterowana bezpośrednio z kabla zasilania żarówki świateł drogowych czy potrzebuje jakiegoś innego sygnału? Lampa do R400 ma szybę rozpraszającą z żeberkami czy bez? Polerowałeś ją na gładko?
_________________ Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota
w r400 przedni klosz jest gładki wiec nie polerowałem a klapka jest podpięta pod światła drogowe wiec zapalając drogowe świecą od środka h1 i soczewka w pełni odsłonięta i robi sie widno
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum