Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Czy da się ściągnąć głowicę bez ..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Czy da się ściągnąć głowicę bez ..

kanal potrzebny?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 20, 2009 22:10   [R416] Czy da się ściągnąć głowicę bez ..
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Czeka mnie wymiana uszczelki w R 416 ale nie mam kanału - oglądałem silnik i ogólnie wygląda ze dało by sie ściągnąć głowicę bez kanału ale kolektor wydechowy mnie trochę martwi - da się ściągnąć głowice bez odkręcania wydechu od spodu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 20, 2009 22:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 20, 2009 22:13   

Nie :D

Chyba że masz jakieś magiczne klucze....., trzeba się dostać od dołu, odkręcić kolektor i alternator i coś tam jeszcze było, ale już pijany jestem i nie pamiętam - w końcu piątek :D
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 20, 2009 22:26   

ja robilem cos takiego w listopadzie chyba...niestety nie da sie bez kanalu!

Przeczytaj w ravie co pisza o wymianie uszczelki miski olejowej "sump gasket replacement" chyba tak to bylo zatytulowane!

Ja rowniez nie mam kanalu ale poprosilem kolege o uzyczenie garazu z kanalem i zajelo mi to jeden dzien od godz 14-19 walczylem z kolektorem, po 19 zabralem sie za miske, uszczelke, filtr oleju i sam olej. ok 22, wlasciewie to po 22 bylem w domu.

Jezeli chodzi o kanaly to zauwazylem, ze czasami sa takie stalowe kanaly na miescie. Nie wiem jak tam u Ciebie w czestochowie to wyglada ale u mnie w Policach przy zakladach chemicznych jest taki ogolno dostepny kanal. Z kolei na pomorzanach w szczecinie przy torach ludzie maja garaze, i tam jest taki jeden kanal.

Moze gdzies w Twojej okolicy jest takie "osiedle garazy" i stoi kanal...albo jak mowie zapytaj jakiegos znajomego o uzyczenie garazu...

Biorac sie za robote przygotuj coca cole do odrdzawiania srub kolektora i wd40 (u mnie po 2h lania coli i psikania wd40...uwierz naprawde duze ilosci...sruby puscily...2 pusicily raz dwa, 3i4 nie tak odrazu. Ps tak odkrecalem ze wygialem klucz nasadowy (15 chyba to byla)

aha kolektor odkrecach na laczeniu 4-2, odginasz, pozniej sroby dookola miski + 3 przy takiej oslonce skrzyni biegow i wsio...ja swoja miseczke tak przeczyscilem, ze dzisiaj po 6kkm przebiegu sprawdzajac poziom oleju mam z tym trudnosci poniewaz na bagnecie jest czysciutki, bezbarwny olej i ciezko dokladnie zauwazyc jaki jest faktyczny poziom oleju:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 07:17   

jeszcze jedno pytanie - ściąganie miski jest konieczne, jeżeli tak to po co??
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 08:09   

Gdy mojego leciwego poldeusza dopadł przykry HGF, to poradziłem sobie z tym sam, posiadając jedynie nasadkę Torx nr 14, komplet kluczy z Tesco oraz radziecki klucz z siłomierzem wychyłowym. Naprawiłem to sobie sam, olewając całkowicie tzw. Rave Rovera w materii sprawdzania śrub, sposobu, metody i kolejności ich odkręcania.
Zrobiłem silnik na chodniku przed blokiem i ŻADEN KANAŁ nie był mi do tego zupełnie potrzebny.
Od tamtej chwili minęło już dwa lata i trzy miesiące, poldeusz przejechał pod moją nogą od tego okresu już 56 tysięcy km i ma się super, choć paseczek rozrządu grozi w każdej chwili trzaśnięciem, jakoże nie udaje mi się ruszyć śrubki nr 22, trzymającej koło pasowe alternatora, choć mocowałem się z tym i ja, i "zawodowy" mechanior, i obaj, spuchnęliśmy przy tej śrubencji.
Zastosowałem uszczelkę "starego" typu marki FAI, bardzo dobry zamiennik.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:02   

ściąganie miski nie jest konieczne, chyba, ze będziesz wymieniał również magistralę olejową.
jesli nie, to da się zrobić bez kanału, tylko będziesz się musiał ze 2-3 razy położyć pod samochód ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 22:35   

magistrali nie mam zamiaru zmieniać - z tego co sie orientuje wymienia się ja tylko przy zerwanym którymś gwincie - zgadza się? Czyli kanał nie jest konieczny, a kolektor wydechowy w którym miejscu sie odłącza od wydechu - przy sądzie lambda czy dalej kolo katalizatora? Jeżeli przy sadzie to rzeczywiście kanał mi na nic. Mam jeszcze jedno pytanie - jak zablokować silnik do odkręcenia koła pasowego od korbowodu - jakimś domowym sposobem?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 23:29   

dawidd napisał/a:
tego co sie orientuje wymienia się ja tylko przy zerwanym którymś gwincie - zgadza się?

I tak i nie. Rave zaleca zeby wymieniac jesli nie mozna wkrecic reka sruby (uszkodzony gwint). Dodatkowo nalezy wymienic magistrale jesli masz zamiar zastosowac nowy typ uszczelki
dawidd napisał/a:
do odkręcenia koła pasowego od korbowodu

Nie bardzo rozumiem jakie kolo pasowe na korbowodzie chcesz odkrecac ??
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 23:31   

nasunęły mi się jeszcze kolejne pytania - jaka uszczelkę pod głowice wybrać aluminiowa, czy może z tych podwójnych? która będzie lepsza? I jakich firm szukać uszczelek i śrub?
Aha i jeszcze jedno - głowica składa sie z 2 "warstw" czy pomiędzy nimi tez sa jakieś uszczelki czy nie ma nic ?

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 23:34 ]
Zukowaty chodzi mi o to koło na samym dole które napędza pasek klinowy - z tego co widziałem na filmiku trzeba je odkręcić żeby ściągnąć rozrząd
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 23:42   

dawidd napisał/a:
Aha i jeszcze jedno - głowica składa sie z 2 "warstw" czy pomiędzy nimi tez sa jakieś uszczelki czy nie ma nic ?

Nie z 2 warstw tylko z glowicy i glowiczek. Uszczelniane to jest na jakis LOCTITE, nie pamietam teraz numeru.On jest plynny i twardnieje po odpaleniu dopiero. Bron Boze uzyc silikonu!!
dawidd napisał/a:
jaka uszczelkę pod głowice wybrać aluminiowa, czy może z tych podwójnych

Pisalem Ci ze jak kupisz nowy typ to masz do wymainy magistrale.Jak dobrze zrobisz na silikonowej to znowu masz ze 100tys km do przejechania
dawidd napisał/a:
Zukowaty chodzi mi o to koło na samym dole które napędza pasek klinowy - z tego co widziałem na filmiku trzeba je odkręcić żeby ściągnąć rozrząd

To jest kolo na wale korbowym a nie na korbowodzie. Wrzucasz bieg, zaciagasz reczny i odkrecasz.Niekiedy baaaaardzo ciezko idzie. Chyba nasz spec od HGFu :wink: Oprawca sie z tym ostatnio meczyl.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 23:54   

tak zgadza sie wal korbowy :) czyli ta "głowice i glowiczki" trzeba czymś uszczelnić. A z ciekawości zapytam -mówisz ze przy dobrej silikonowej uszczelce 100tys km wytrzyma a na tej nowszej 2 warstwowej ile silnik może wytrzymać - pytam bo przy mojej jeździe 100 tys to 2 lata i znów robota. I druga sprawa co mnie ciekawi dlaczego przy zmianie na 2 warstwowa uszczelkę trzeba tez magistrale zmienić?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 00:14   

dawidd napisał/a:
wytrzyma a na tej nowszej 2 warstwowej ile silnik może wytrzymać

Moze tyle samo...moze pol miliona a moze 10tys. Nikt Ci tego nie powie. Mi padla uszczelka w V6 gdzie nie padaja. W kazdym silniku ma prawo tylko ze silikonowe sa bardziej na to narazone. Nie chodzi juz nawet o liczby tylko o prawdopodobienstwo wystapienia usterki.

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 00:18 ]
dawidd napisał/a:
dlaczego przy zmianie na 2 warstwowa uszczelkę trzeba tez magistrale zmienić?

Poniewaz uszczelka nowego typu jest sztywniejsza z racji tego ze nie ma silikonow i razem z nia trzeba usztywnic cala konstrukcje silnika co czyni sie za pomoca nowego typu magistrali.
dawidd napisał/a:
pytam bo przy mojej jeździe 100 tys to 2 lata i znów robota

To lepiej kup nowa uszczelke, magistrale i zrob to raz a dobrze.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 08:49   

przeglądałem ceny - chyba jednak zostanę przy zwykłej uszczelce i starej magistrali- koszt prawie 400 zl mniejszy. Na allegro jest sporo uszczelek firmy AJUSA - warto się w to pąkować czy może FAI ? Czy jeszcze szukać innej?
Mam jeszcze do wymiany łożysko na wałku rozrządu - trochę huczy przy obrotach 1200 (tak mi sie wydaje ze to łożysko a może napinacz ale ocenie jak rozbiorę) Czy łożyska na walkach są zwykle wysokoobrotowe wymiarowe - czy jakieś nadwymiarowe jak w alternatorze?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 09:15   

lepszy fai
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 11:48   

a co z tym łożyskiem od walka - jest tradycyjne czy nietypowe?
I jeszcze zastanawia mnie jak jest z uszczelniaczami walka rozrządu - trochę czytałem na forum i sam nie wiem - jedni piszą ze sa kierunkowe-o rożnych kolorach, inni ze nie - gdzieś znalazłem notkę ze tylko w dieslu 2l są kierunkowe a jak jest w 1,6 16V 96r benzyna? na obu walkach są 4 takie same oringi czy rożne?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 12:59   

na wałki i waly w silniku to tylko kierunkowe,do łozysk i maszyn mogą byc bezkierunkowe,albo takie które uszczelniają w obie strony (np.w piastach łozysk)
kto zaklada bezkierunkowy simer na wałek ? :roll:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 13:07   

dawidd napisał/a:
AJUSA - warto się w to pąkować

Nie! To hiszpańskie zamienniki, które zalały rynek z racji ceny.
dawidd napisał/a:
Mam jeszcze do wymiany łożysko na wałku rozrządu

Jakie znowu łożysko na wałku??????? Przecież to chodzi w głowiczkach w łożach! Napinacz masz poza silnikiem a coś na wałku będzie W silniku!

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 13:08 ]
tetryk napisał/a:
kto zaklada bezkierunkowy simer na wałek

Kolega się o łożysko pytał
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 13:31   

dawidd napisał/a:
I jeszcze zastanawia mnie jak jest z uszczelniaczami walka rozrządu - trochę czytałem na forum i sam nie wiem - jedni piszą ze sa kierunkowe-o rożnych kolorach
-to jest pytanie o łożysko czy o uszczelniacz ?-bo w/g mnie o uszczelniacz.......... :wink:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 13:36   

dawidd napisał/a:
Mam jeszcze do wymiany łożysko na wałku rozrządu

Ja się na to zapatrzyłem :wink: Sorki
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 16:01   

ok dzięki czyli kierunkowe - nie robiłem jeszcze nigdy tego silnika dlatego nie mam wyobrażenia o wszystkim - słyszę szum z okolicy walka dlatego wydawało mi się ze to łożysko. Ok czyli jak nie ma łożyska to co "robi" ten szum, albo co może robić?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jak ściągnać tapicerkę z drzwi?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Wrz 07, 2007 14:49
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Da się ściagnąć górny sworzeń wahacza?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Paź 21, 2007 13:55
Pyzdra
Brak nowych postów [R416] Gdzie kupić używaną głowicę?
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 04, 2008 09:47
kolin
Brak nowych postów [R400] Jak ściągnać nadkole?
colorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Wrz 24, 2007 16:30
colorone
Brak nowych postów [r400] Jak ściągnąć osłonę (plastik) klapy ?
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 14, 2012 22:05
haxigi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink