Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:37 [Honda Accord] Co to za część?
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich klubowiczów:) Mam małe pytanie a moze i problem z moim nowym nabytkiem tj. accordzikiem z 1996roku wyposażonym w silnik rovera 2.0iTD. Mianowicie dostrzegłem wczoraj że mam odłączoną wtyczkę od jakiegos czujnika który pokazałem na dołączonej fotce. Co to jest za częśc i za co odpowiada? Bo nie rozumiem dlaczego jest odłączona:-/ i z tego co czytałem na forum jest to chyba jakis czujnik związany z klimą...
Jeśli sie ktos podczepi do tematu to bardzo dziękuje
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:23, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Aha.... A może wie ktos dlaczego jest u mnie odłączony i czy to normalne? A jeśli nie jest to normalne to z jakich powodów ktos mógł go odłączyc? Dziękuje za zainteresowanie tematem.
Spróbuj podpiąc i zobaczysz, czy jest różnica w pracy silnika i spalaniu. Moim zdaniem jeśli już, to będzie niewielka. Może ktoś przez przypadek to odpiął
Jeśli czujnik źle działał, to komp dostawał złe informacje i spalanie mogło być iwększe niż normalnie, a mocy było mniej - jeśli czujnik jest odłączony, to komp działa na domyślnych wartościach - jest gorzej niż gdy czujnik jest dobry, ale lepiej niż gdy jest zły.
U MaRKa w ZT walnięta przepływka, która pełni trochę podobną rolę (choć ma większy wpływ na dawkowanie ropy), dawała efekt 50 KM zamiast 131 KM, a po jej odłączeniu auto jeździło ok, tylko paliło 1,5 l ropy za dużo.
Podejrzewam, że poprzedni właściciel zaoszczędził na naprawie, bo wiedział, że na 90% kupujący nie zauważy.
No jest szansa, że ktoś zapomniął podpiąć po naprawie, ale jakoś słabo w to wierzę...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
myślę, że w przypadku tego czujnika różnieca jednak będzie nieduża, ale to tylko domysły. Normalnie z osłoną to nie ma szans na wypatrzenie tego. bo właśnie pod ową osłoną jest ukryty Pozatym zawsze można zmierzyć rezystancję czujnika
No to w takim razie podłącze i sprawdze jaka będzie reakcja po podłączeniu... oby tylko więcej ropki nie palił bo narazie spalił mi ok 7litrów i jestem zadowolony z takiego rezultatu(zima i jeszcze szerokie opony...). Co do wtyczki to mysle ze raczej sie przypadkiem odpiąc nie mogła bo ma takie "zabezpieczenie drutem" dzięki któremu nie była by w stanie sie poluzowac sama.
Jak podłącze i stwierdze jak to chodzi po podłączeniu to sie odezwe. Dziękuje za zainteresowanie ponownie;)
Pozdrawiam
Co do wtyczki to mysle ze raczej sie przypadkiem odpiąc nie mogła bo ma takie "zabezpieczenie drutem" dzięki któremu nie była by w stanie sie poluzowac sama.
miałem raczej na myśli, że ktoś odpiął i nie przypiął a zgubienie spreżynki w warsztacie to nic trudnego... ale nieważne Sprawdz i daj znać
A co do tematu to.... podłączyłem tą wtyczke i nie odczułem podczas jazdy żadnej różnicy w dynamice auta. Silnik z podpiętym czujnikiem trzyma stabilnie takie same obroty jak i bez niego i nie widze różnicy czy jest podpiety czy nie(oczywiście spalania ropy podczas jazdy z podłączonym czujnikiem nie jestem wstanie teraz okreslic).
Sprawdziłem omomierzem ten czujnik i przy zimnym silniku rezystancja na jego stykach wynosi 5.3kiloohma... tak po ok 3minutach są już około 3kiloohmy.... a po ok15minutach jazdy i rozgrzanym silniku jest już tylko 0,530kiloohma i jeszcze spada ta wartośc co dwie sekundy o jeden ohm... tak że spadło mi jeszcze do 0,520kilo przy stale przyłozonym mierniku i dalsze badania sobie podarowałem.
Czy jest mi ktoś w stanie powiedziec czy te moje pomiary wskazują jakos na sprawnośc tego czujnika lub jego uszkodzenie??
hmm no to ciekawe z tym czujnikiem..;) Nie pisałem tego w ostatnim poscie ale miałem mały problem z podpięciem tej wtyczki dlatego że wiązka kabli była jakos zbyt daleko odsunięta od tej że wtyczki... no i była przypięta więc musiałem ja odpiąc i przepiąc bliżej tej wtyczki... Tak sobie pomyślałem że przy wymianie rozrządu moze ktos źle ta wiązke kabli przepioł i niechciało mu sie juz jej przemieszczac by sięgła z ta wtyczką do tego czujnika, no ale niewiem
Ja przepiołem ją inaczej tak żeby sięgła... a musiała byc nie w tym miejscu chyba bo ta plastikowa osłona silnika przecierała w tej wiązce kable a teraz jest ok i jej już nie dotyka tak boleśnie
Teraz stwierdzam ze będe jeździł z tym czujnikiem podpiętym i oby wszystko grało tak jak trzeba
Brt napisał/a:
PS. Piterowi się nie podoba, bo to klekot
Ja tez bym wolał benzynke ale poprzedni accord rujnował mój portwel... a kopa i prędkośc maxymalna to to jak dla mnie miało i tak ponad moje wymagania na tych naszych super drogach...;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 23:12
Jakie powinny być dokładnie rezystancje tego czujnika przy poszczególnych temperaturach to nie mam pojęcia, ale samo zachowanie czujnika jako takiego jest bardzo poprawne, zatem podzielam opinię Barta .
Nie, nie. Ten silnik jest po prostu brzydki... podobnie jak niektóre benzynowe.
Grunt że dobrze gada elegansio nawet w mrozy A jak chciał bys mi go całego wychromowac lub węże plakiem siknąc żeby były bardziej czarne to zapraszam
A tak poważniej to kiedyś sie nim i nie tylko troche zajme ale to na wiosne gdzieś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum